mallorca cala bona
Är det några fler än jag och min familj som ska åka till cala Bona Mallorca i maj från sundsvall?!
Är det några fler än jag och min familj som ska åka till cala Bona Mallorca i maj från sundsvall?!
Hej hopp!
Nu är vi hemma efter en helt fantastisk vecka på Sunwing Resort i Cala Bona.
Lånevagnarna var nya och jättefina, nästan helt liggläge och bra suflett. Vi använde vår bara en gång, resten gick vår son själv (eller sprang av glädje..) eller så bar vi honom. Det var nära till allt inom området, och friheten att bara ta dagen som den kom var den bästa.
Maten var sådär, i ärlighetens namn. Processade halvfabrikat var lösningen många gånger, juice av koncentrat o.s.v. Var därför glad att vi inte hade all inclusive, ibland åt vi på terrrassen (lagade hemma), eller så köpte vi med oss från någon restaurang på strandpromenaden.
Är IMPAD av Vings enormt duktiga personal för barnen! Showerna (nu är vi också Lollo & Berni-beroende) var kanon, barnen ÄLSKADE det och jag har aldrig sett så mkt glädje och skratt som denna vecka.
Flygresan gick hur bra som helst, trots den tidiga flygtiden på vägen dit. Vi hade betalat extra för extra benutrymme (längst fram), något jag tyckte var oumbärligt. Vi kunde sträcka på benen helt och både vi och sonen kunde turas om att sitta på golvet framför och leka.
Nu känns det inte så superkul att vara hemma... Ett litet askmoln hade gärna fått förlänga vår vistelse med några dagar... :)
vi kom hem igår efter en vecka i cala bona..
Det var ett barnvänligt, lugnt och fint stället men det föll inte mig helt 100 % i smaken tyvärr..
Jag kommer nog inte åka tillbaka tyvärr på grund av att det var långt till havet och stranden..
Åh, vad jag läntar tills vi åker, några veckor kvar nu bara.
Ni som har varit där och hade all inklusive, hur var det med tex vattenflaskor? Fick man ta med sig sådana "hem" till rummet? Eller fick man vatten till rummet? Vilka typer av drinkar ingick? Vill ju dricka något gott till showerna på kvällen ;)
Nu har vi kommit hem.
Vi hade en härlig vecka men mestadels sol. Ibland var det molningt men det var bara skönt, speciellt med tanke på barnen. Det var varmt och skönt så det gicka tt bada varje dag. I have var det 22 grader och i poolen 23. Våra små på 3 och 1 år badade jättemycket.
Maten var jättegod och buffén varierande. Tyvärr så var det lite stressigt och en del kaos inne bland buffén. Värst var det precis när dom öppnade för alla ville hinna äta klart innan barnshowen började. Men kommer man efter 19 så är det lugnare.
Vi åt både på buffén men även inne på andra restauranger. Dom har en supergod Paella på Carlos som ligger mellan Cala Bona och Cala Millor.
Det var en del drinkar som ingick i all inclusive, men dom var rätt tråkiga, dom gamla vanliga kan man väl säga.
Vatten fick man hämta i små flaskor inne i Limebar. Vi bad om 4 st åt gången. Vagnarna var splitternya men vår gick iaf sönder efter första dagen, men vi fick ut en ny på studs så det var inga problem.
Showen är suverän och dom som uppträder har även sångstund ibland på em för dom små barnen. Det var verkligen uppskattat.
Jag är ju helt frälst i denna lilla fiskeby med närheten till den större staden Cala Millor. Stranden i Cala Bona är usel men vi tog busen, eller gick till Cala Millor. Går man i lagom takt med barnvagn så tar det ca 40 minuter. Där är stranden vit och fin och vattnet rent och härligt att bada i . Solstol kostar 3.90 euro.
Fråga på om ni vill veta något annat.
Tack så mycket för att de berättade lite om stället :) Nu är det tre veckor kvar tills vi åker och jag längtar såååå
Kul tråd
Vi åker till Cala Bona om en vecka. Första gången som jag reser ensam med tjejerna som nu är 4 resp 6 år. Förra och förrförra året var vi till Makrigialos på Kreta med Ving, samma koncept och vi var helnöjda.
Nu blir det 1 vecka "bara" men det ska bli sååå härligt!
Inga fler som åker från Gbg den 12 juli?
Hallååå! Här hoppar jag in sent omsider! Hoppas nån finns kvar från den här tråden! Jag har kikat på Cala Bona, Cala Mesquida och Viva Bahia och kan då 17 inte bestämma mig!
Med Cala Bona funderar jag så över havet. Det står överallt att stranden nedanför hotellet är allt ifrån värdelös till stenig till sträv sand .
Jag har två badtokiga tjejer och i ärlighetens namn tycker de ju att det är jättetrist med långgrunt. Nåja, dyka och hoppa bomben kan de ju göra i poolområdena.
Så jag undrar är stranden nedanför hotellet badbar överhuvudtaget? Eller är det hopplöst att gå där eller att gå dit? Är det någon annan där alls eller är det tvärtomt??? Tjejerna är 6 och 9, tycker det är kul att plocka stenar, snorkla och fånga fiskar med håv, och att träna att simma under vatten och så...
Och går det bussar till stranden i Cala Millor? Kostar...?
Kan man annars hyra cyklar? Även till barn?
Hoppas på svar =)
Hej. Fick dit meddelande :) svarar här så kan fler ta del av svaret.
Stranden intill hotellet är inte så fin, det finns ett par solstolar och inte så mycket mer. Jag och yngsta dottern badade inget där men maken och äldsta dottern (7år) badade där ett par gånger. De tyckte om att simma ut till en flotte som fanns en bit ut. Dottern sa att det fanns jättemånga fina fiskar i havet som hon kollade på.
Det var alltid folk som låg och solade och badade där.
Vi badade aldrig vid stranden i Cala Millor, men vi gick förbi delar av den på våra kvällspromenader. Vi såg folk som cyklade hela tiden så jag antar att det går att hyra det någostans. Från hotellet in till Cala Bona och Cala millor går en jättefin strandpromenad med en massa affärer och restauranger. Väldigt mysigt att promenera där på kvällarna.
Fråga på om det är något mer du vill veta :)
TACK! Vad snällt att ni svarar!!!!
Men då GÅR det i alla fall att bada nära hotellet! Var rädd att det helt enkelt knappt gick att gå där eller så -eftersom inte ens hotellet rekommenderar den. Men ett par dopp ska funka då?
Kändes det som man var isolerad på ett resort eller tyckte man det var nära till centrum?
Var Cala Millor bara en turistfälla med "efterhängsna inkastare" (usch hur fördomsfullt det lät) eller finns det något att titta på ?
Och åt ni maten på resorten?
(asch det kanske ni skrivit tidigare)
Vi har bott på Sunwing resort på Rhodos. Maten var väl lite utslätad kanske mot genuin grekisk mat, men jag kunde inte säga att det var som storköksmat, eller att den var trist och smaklös som man kan se när man googlar recensioner, utan vi var nöjda.
Har någon bott med Sunwing resort på flera ställen? Är det samma mat med samma teman på alla resort? Funderar på om Viva-kedjan gör mer "genuin" mat från grunden?
måste boka idag, är rädd att flyget blir fullt så jag kan inte vänta på att priserna sjunker som jag varit bortskämd med att kunnat gjor förr. Nu är det spikad vecka ansökt och beviljad fr jobbet så jag får inte dabba mig nu! !!!!
spännande!
Ja det går helt klart att doppa sig vid stranden nedanför hotellet, enligt maken iaf :)
Isolerad var man absolut inte, standpromenaden börjar precis utanför hotellet och det är som sagt en massa restauranger och affärer längs hela strandpromenaden och mycket folk. Jag upplevde det inte som att man blev "på hoppad" i butikerna utan man kunde lungt kolla i sin egen takt.
Vi hade all inklusive på hotellet och var nöjda med maten där. Även om det för mig som är kräsen blev väldigt mycket kött och pommes. Men för maken som älskar all mat fanns det väldigt mycket att välja på. De hade ett par temakvällar, italienskt, tex mex, tapas och asiatiskt.
Tusen Tack!!!!!