Barnboksminne från barndomen
Jag skulle vilja veta om ni här på familjeliv har några starka minnen av några speciella barnböcker från er uppväxt? Vilken bok handlar det om i så fall?
Jag skulle vilja veta om ni här på familjeliv har några starka minnen av några speciella barnböcker från er uppväxt? Vilken bok handlar det om i så fall?
Det första starka minnet är Vill du leka med mig? En kort liten bok om en flicka som frågar alla möjliga om de vill leka med henne, en annan flicka, en hund och allt möjligt. det var det enda jag ville ha efter min farmor o farfar.
Sen var det Miranda böcker.
Och sen alla böcker i hela världen känns det som. Jag älskar fortfarande att läsa.
Den förtrollade tapeten fanns det en bok som hette...
Minns inte namnet på boken, men den handlade om Lejonet Ullman som tappade sin röst och inte kunde ryta.. Djuren i djungeln försökte hjälpa honom tror jag.
Hade även en bok som jag tror hette "Rött är bäst", om en tjej som älskade alla sina röda saker som gummistövlar, färgpennor, byxor osv.
Minns också att vi hade en serie böcker som handlade om en liten ångbåt som råkade ut för olika bekymmer, och det fanns en tiger, några kaniner, en björn som fick ont i magen när han hade ätit för mycket honung (inte nalle puh eller bamse). Någon som vet vad jag menar?
3-7 år
Skuff, den lilla ångbåten
Pixiböcker av olika slag
Emma-böckerna
Totte-böckerna
Lucifers födelsedag (katten i Askungen om ni minns den)
Böcker med flera kortare och längre berättelser, typ sagoklassiker (bord duka dig, grötgrytan m.fl)
Barna Hedenhös
8-12 år
Femböckerna
Kitty
Mary, Lou
Grottbjörnens folk-serien
Pricken och Jag vill också ha ett syskon.
Allra käraste syster var en stor favorit i många år.
Max och Mia var favoriter. "Nu ska vi simma" Och "Godnatt har jag sagt" Även "Nu ska här bli andra bullar". Som tur är har jag kvar alla till min son nu.