Jag välkomnar en lag som FÖRBJUDER veterinärer att avliva friska husdjur! Håller du med mig?
Sluta äta kött om ni nu tycker så synd om djuren. Fast det är förstås skillnad på fula grisar och söta katter...
Sluta äta kött om ni nu tycker så synd om djuren. Fast det är förstås skillnad på fula grisar och söta katter...
En lag vet jag inte, men däremot tänker jag något i dessa banorna...
Att man först och främst gör olika djurhem som är tillfälliga för såkallade veterinärsdjuren som kommer dit och ska avlivas, men är friska. Dvs djuren tas emot av ägarna men slussas direkt vidare, personer hämtar sen upp djuren, dom blir omhändertagande av djurvänner och får sen nya, permanenta hem. Hur detta skulle bli möjligt vet jag däremot inte. Eller kanske veterinären vid telefon kan ge telefonnummer till personer/djurhem som akut kan ta emot djuren utan kostnad?
Däremot, en lag kan nog få motsatt effekt, som flera har skrivit. Kanske folk istället struntar i djuret, dumpar av det i någon skog, säljer som reptilföda osv. I så fall ser jag hellre att djuret får somna in :/
Men jag håller med dig, djur är levande varelser och inga leksaker.
Har vi rätten att bestämma när de inte ska få leva längre?
Om vi nu tänker friska djur....