Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Jag välkomnar en lag som FÖRBJUDER veterinärer att avliva friska husdjur! Håller du med mig?

Oj då ska vi alla bli vegetarianer då eller Drömmer

• vampyria2
    MammaG skrev 2011-02-15 11:07:22 följande:
    Iofs är det inte alls någon dum idé, men nu tror jag å andra sidan inte att de köttproducerande djurkrakarna räknas som husdjur som avlivas av veterinär. Så vida du och fin familj inte äter hundar och katter, förstås
    Katt MUMMS  haha nej man kanske ska se till att man har vaknat innan man svarar i trådar på FL

Fast jag tycker ändå att det är ett konstigt beslut, varför skulle det vara mer rätt att avliva vissa djur men inte andra?
    Vart ska man sen dra gränsen ska man få avliva aggresiva hundar eller ska man vara skyldig att omplasera dem hos någon som kan ta hand om dem. Om tex en katt får en allvarlig sjukdom som kräver operation ska man då sätta en hel familj i konkurs bara för att man kan klara katten ( menar då för veterinärskostnaden om ingen fattade det )  
    Nej tyvärr så är det så att djur har inte samma värde som oss människor, vi måste se om vårt bo innan vi ser om deras. Sen kan man ha åsikter om att vissa personer som sätter det i system att skffa djur för att sen avliva dem för att skaffa nya kanske inte borde få ha djur. 
  • vampyria2

Känns korkat faktiskt..ett djur har man inte samma känslor för som tex ett barn vilket gör att många skulle behandla djuren bra mycket sämre om de blev tvingade att ha dem kvar fast att de inte vill, är det snällt mot djuret?
    Sen om man får barn som får tex astma och inte kan hitta någonstanns att omplacera djuret, hur ska man lösa det då?

Svar på tråden Jag välkomnar en lag som FÖRBJUDER veterinärer att avliva friska husdjur! Håller du med mig?