• Thalis

Svärmor tjatar redan, barnet är 1 vecka

Du behöver inga argument än att DU inte vill lämna ifrån dig ditt barn. Vad säger pappan till barnet?
    OCH det är DU som bestämmer hur länge Du vill amma ,inte du och din man utan bara du!

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Anonym (mamma) skrev 2011-02-12 18:01:02 följande:
    Vet att jag borde säga ifrån på skarpen men känner mig fortfarande slut efter förlossningen (som var lite jobbig) och inte helt på topp. Vill bara mysa med sambo och bebis.

Jag har överhuvudtaget svårt att släppa honom till andra än sambon, känns jobbigt att alla som kommer och hälsar på väntar sig att få hålla. Ännu värre om han blir ledsen och de försöker trösta honom trots att jag säger att jag vill ta honom.

Svärmor undrar NÄR hon kan få ha honom. Och jag har hittils svarat "jag vet inte".
    Vem vet hur länge jag kommer att amma tex?

När brukar man lämna ett barn första gången?
    Tror att när föräldrarna och barnet är redo.
    Min snart 3-åring har inte sovit över hos varken mina föräldrar eller makens föräldrar, mest för att sonen inte tycker om sin farmor och vi vill inte ha tjafs om vi lämnar honom till mina päron men inte till maken.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2011-02-12 18:26:19 följande:
    kanske kan både du o sambon sätta er ner med svärmor och säga hur ni vill ha det, det är ni som har blivit föräldrar, det är ert barn och ni bestämmer när ni tycker det är dags. Ni måste själva sätta gränserna och det är nu ni måste gå in och våga ta upp det här. Min svärmor är också väldigt bestämd o hon skulle nog helst vilja vara med på förlossningen o sen bo med oss när vi kommit hem från bb, men jag har varit väldigt bestämd med att det är jag som kommer o bli mamma, hon är farmor, det är inte hon som ska få barn, utan jag o min sambo. Ärlig, rak och lugn kommunikation är det som gäller o har ni aldrig provat det förut så är det väl tid o börja med det nu för det kommer då verkligen inte att bli lättare att stoppa huvudet i sanden o inte våga ta diskussionen.

Lycka till!
    Så sant Lanie!
    Jag har fått säga åt min svärmor att att nej, hon kommer inte få vara med nästa vecka när bebisen föds. Hon trodde verkligen på att hon var självskriven......Skrikandes
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Svärmor tjatar redan, barnet är 1 vecka