Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Svärmor tjatar redan, barnet är 1 vecka

Förstod nästan att det skulle bli så här...

Vår son föddes för en vecka sedan och svärmor tjatar redan om att få vara barnvakt.
    Frågar om jag inte kan börja pumpa så att hon kan ha honom, undrar hur länge jag ska amma osv.

Visst kommer hon att få ha honom men inte NU!

Idag sa hon att "till sommaren borde han kunna sova över hos mig åtminstone". Men jag har inga som helst planer på att låta en några månader gammal bebis sova borta. Aldrig.

Jag vet att jag borde ryta ifrån. Men det går bara inte.

Någonstans har jag läst om att man inte bör lämna bort barn under första året osv men kan inte hitta vart.

Kan någon snälla hjälpa mig med starka argument at lägga fram till henne för att få henne att förstå?

• Svar på tråden Svärmor tjatar redan, barnet är 1 vecka
  • Anonym (mamma)

Vet att jag borde säga ifrån på skarpen men känner mig fortfarande slut efter förlossningen (som var lite jobbig) och inte helt på topp. Vill bara mysa med sambo och bebis.

Jag har överhuvudtaget svårt att släppa honom till andra än sambon, känns jobbigt att alla som kommer och hälsar på väntar sig att få hålla. Ännu värre om han blir ledsen och de försöker trösta honom trots att jag säger att jag vill ta honom.

Svärmor undrar NÄR hon kan få ha honom. Och jag har hittils svarat "jag vet inte".
    Vem vet hur länge jag kommer att amma tex?

När brukar man lämna ett barn första gången?

• Anonym (mamma)

Min sambo håller med mig om att det är för tidigt men även han har svårt för att prata med sin mamma...
    Sen känner inte han på riktigt samma vis som mig, tycker att "några timmar" borde han klara att vara hos henne när jag slutat helamma.

Svar på tråden Svärmor tjatar redan, barnet är 1 vecka