Lindreas skrev 2011-02-13 13:45:03 följande:
Jag har faktiskt ingen statistik, så det kan mycket väl vara så att jag har fel.
Det beror väl lite på hur uteplatsen ser ut kan jag tro, om den är insynsskyddad så kan ju en inbrottare jobba ostört ett bra tag. Jag har lite för många i bekantskapskretsen som råkat ut för saker (stenar genom rutan, inbrott, klotter på fönstren och sånt) för att tycka det känns bra att bo på bottenvåningen för egen del. Men det kan ju vara så att dessa personer haft otur och det betyder ju inte att det verkligen ÄR så, såklart!
Jag har hört att det är mer inbrott ju högre upp i huset man kommer, däremot kan jag nog tänka mig att det kan vara mer förstöring på bottenplan (tänker på stulna blommor, klotter osv.) så jag är lite kluven fortfarande, sen är det ju inte säkert att vi får lägenheten, budgivningen kan ju trissas upp rätt bra.
Jag har ju ingen lust att bo i ett skyltfönster men jag tror att när man ser lägenheten utifrån och inifrån så får man en bättre uppfattning om insynen än bara genom att titta på bilderna på mäklarens hemsida.