• Nyfiken gul

Äldre man intresserad av mig.

varför skulle det vara så otroligt?`

Jag är gift med en man som är 14 år äldre än mig (han 47 jag 33)  och det går alldeles utmärkt....

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2011-02-12 18:08:41 följande:
    du måste vara desperat
    öh?

är man desperat om man blir smickrad av nån som flirtar med en?
  • Nyfiken gul
    jenesaispas skrev 2011-02-12 18:59:33 följande:
    Ojdå... tur att du sa det. Då får jag genast packa väskan och dra från min 21 år äldre man. Synd, för vi har det ju rätt bra. Men du verkar ju ha koll, så jag går och tar upp saken med honom på en gång. Frånskild är han ju sedan tidigare också. Tack och lov att FL finns... Kanske bara verkade som om vi hade en massa gemensamt...

För om det inte SKA skilja så mycket i ålder så SKA vi väl inte bo ihop. Attans också.
    *applåderar*
  • Nyfiken gul

exakt i vilken ålder är ni i ?

åldern i sig spelar ingen roll - men det är lättare att ge råd om du specificerar er ålder.

och som sagt även jag reagerade på ditt ordval... det låter som att du är superduper-ung och han snart pensionär... knappt 20 års skillnad är i dagens samhälle inte särskilt stor åldersskillnad.

Vis av erfrernhet skulle jag INTE skicka något som helst sms om ni verkligen inte har den relationen till varandra att ni kan slänga käft på fritiden.  även om du bara frågar vad klockan är eller om det regnar hos honom så kan hans fru läsa det och det kan ställa till med en massa onödiga frågor och reaktioner.
    Kolla först med honom om det är okej att skicka mess, om han verkligen flirtar med dig kommer han inte tycka det är det minsta konstigt att du frågar om mobilnummer eller messande.

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2011-02-14 07:08:15 följande:

Jag har kanske använd fel ordval. Jag är 29 år och han är 48 år.

Jag är van med killar i min ålder och tom yngre därför känns det rätt mkt äldre för mig, men det gör ju inget. Åldern har ju ingen betydelese. Det är egentligen inget problem om jag tänker efter.

Jag kommer inte skicka något sms än, jag vet ju inte om han är upptagen, att han har barn det vet jag. Men han har aldrig pratat om någon livkamrat.  Kanske tog jag förgivet att han var singel då han flirtade med mig. Men han har säkert fru och är gift...

han är 19 år äldre än dig, big deal?  Ni är båda vuxna människor och gör exakt vad ni vill och det har ingen annan med att göra. och med tanke på att du är vuxen ser jag det inte som konstigt att han flirtar med dig. Han kanske faktiskt ÄR intresserad?

dock råder jag dig till att verkligen ta reda på hur det förhåller sig med hans privatliv. och ta reda på vad han vill.

och passa dig för att använda ordvalet "betydligt äldre" till honom när du pratar med honom.... min man är 48 år och vi har en 2-årig kille här hemma och vill gärna ha fler barn.. jag vet vad min man skulle tycka om en sån kommentar...          (själv är jag 33)

Svar på tråden Äldre man intresserad av mig.