Vistelse i hemlandet
Hej!
Jag har en allmän fundering och undrar hur lång er vistelse i adoptionslandet var?
1 månad eller längre?
Hej!
Jag har en allmän fundering och undrar hur lång er vistelse i adoptionslandet var?
1 månad eller längre?
Vi var i Kina 17 dagar, obligatorisk tid var 13-14 dagar men vi åkte lite tidigare för att hinna turista lite och se mer av Beijing.
Det varierar ju beroende på land och lite annat (syskon, ålder på barnet, domstolsförhandlingar etc) men för oss var det ca en månad som gällde i Slovakien.
Vi var 6 veckor i Nigeria. Vistelsetiden varierar en hel del där, beroende på hur processen flyter på.
Som sagts ovan, det beror ju helt på vilket land man adopterar ifrån. Vi var i Colombia i sex veckor vid båda våra adoptioner. Vi vet dock flera som varit upp till 12-13 veckor just därifrån (och det kortaste tre veckor).
Visst beror orsaken till olika vistelsetid främst på om adoptionen går igenom i domstol i landet eller i tingsrätten i Sverige efter hemkomst? Eller är det även andra faktorer? Tänker tex på Nigeria, är det stark adoption där?
Var i Vietnam 10 dagar ( reste hem 7 dagar efter att jag fick min dotter).