• Eva X

Både albyl OCH omega 3?

Vi går i syskontankar men kan aldrig riktigt våga få tummen ur... Innan sonen hade vi tre missfall och jag självmedicinerade med albyl minor vid fjärde försöket, dvs då vår lilla pojke kom till världen. Nu kan jag inte tänka mig att inte äta albyl även när vi försöker igen. Jag kommer bara inte ihåg hur mycket jag åt. Och inte heller om jag under hela graviditeten även åt omega 3? Jag vet att jag även åt omega 3 under grav men kommer inte ihåg om jag åt båda samtidigt. Är ju rädd att det ska bli för blodförtunnande; men vill inte ha för lite heller.

Läkaren vill inte skriva ut trombyl, tyvärr, men sa i svepande ordalag att det ju gick lika bra med albyl. Lite fegt, tycker jag, från hans sida.

• Svar på tråden Både albyl OCH omega 3?
  • Eva X

Tack för ditt svar. Underbart att höra att ni är i vecka 22! Den här gången blir det bäbis!

Vilken läkare har du gått till för att få allt det där utskrivet? De flesta är ju så snåla här i Göteborg när de inte har hittat något på utredningen. Jag skulle även vilja ha prednisolon, eftersom jag i samband med att sonen kom till faktiskt hade fått kortisonsprutor för min allergi, så ibland undrar jag om det kanske var det som gjorde det. Men jag hittar ju inte ens en läkare som vill skriva ut trombyl...

Men albyl plus omega 3 får det bli i alla fall. Håller tummarna för dig nu!

Svar på tråden Både albyl OCH omega 3?