• Amazina

Jag är så förbannad på urkassa Goboken!!!

Jag trodde först inte på kritiken som jag läste om här på FL utan var ganska nöjd med böckerna vi hade fått till dottern. Tyckte även det var smidigt att få böcker hemkickade!

Men nu är jag så trött på denna förb*nnade bokklubb att jag aldrig mer någonsin-EVER- ska stötta dem!

Andra har påpekat att böckerna är dåligt översatta och att den svenska grammatiken har varit katastrofal. Jag har aldrig märkt något av det eftersom min dotter är ganska liten och de böcker hon har fått har typ haft två skrivna meningar på var sida. Det har med andra ord inte varit mitt huvudproblem.

Jag har däremot haft andra problem. För det första fick jag aldrig mitt välkomstpaket. Jag påpekade det via mail och allt var frid och fröjd. Det skulle skickas ett nytt omedelbums, det hade antingen missats i leveransen eller så hade det kommit bort i posten. Påföljande paket med vanliga böcker (det bokpaket som stod på tur) skickades och kom fram utan problem. Fortfarande dock inget välkomstpaket... Jag väntar och väntar och ser plötsligt en dag att mitt medlemsskap är avslutat- utan någon som helst info från Goboken. Det visar sig då att de inte skickar till utandet längre (jag bor i ett annat land i Europa) trots att det varken står på hemsidan, ingen påpekade det när jag gick med och att jag redan fått paket av dem utan problem. När jag påpekar detta menar de att "Norge" bestämt det hela och att de inte kan göra något åt saken. Jaha, ok?? kunde de inte åtminstone ha informerat via mail??? Nu FÅR jag plötsligt inte mitt välkomstpaket längre... Trots att de redan en gång bekräftat att det ska skickas igen. Jag skulle aldrig ha gått med om jag inte till en början lockades av välkomsterbjudandet. Det är fan kontraktsbrott!

Tycker allt sköts väldigt rörigt och dåligt och alla skyller på alla.

GÅ INTE MED I GOBOKEN! 

• Svar på tråden Jag är så förbannad på urkassa Goboken!!!
  • Villimey

Jag köper också på bokreor men skulle jag gå med i en bokkklubb skulle det vara barnens bokklubb. Kvalitetsböcker både nyutgivet och klassiker i barnbokhyllan.

• Smulan 89

Jag har vart med i Goboken ca ett halvår och jag känner inte igen det ni skriver. Jag är nöjd och tänker fortsätta att vara medlem.

• Gryntroll

INSTÄMMER!

Trista och oinspirerande böcker. Dessutom tycker jag att det finns betydligt fina pekböcker, badböcker osv (kom inte längre än 3 packet hos GO boken).

Fick en förfrågan om jag tyckte att de var prisvärda och om de skulle vara intressant att köpa göra ett paket med 3 böcker för 199 sek... men nä! inte intressant, dels inte billigt och sedan får man ju inte välja böckerna.. Skulle med lätthet plocka ihop ett mycket trevligare bokpacket med tre barnböcker för den pengen i bokhandeln eller på någon onlinebokhandel.

• Sophiebysophie

Jag går mot strömmen och säger att jag är JÄTTE NÖJD MED GOBOKEN! Jag har haft goboken sedan sonen bara va 3 månader, jag har inte köpt alla bokpaketen, utan bokat av paket jag inte velat ha via webben. Det har inte varit några problem alls! Så jag har bara fått dom paketen jag vill ha. Det är fina böcker och inte alls dålig kvalitet. Min son har när han va mindre, sugit o haft sig på böckerna och dom är hela än idag (han är 2 år) fast klart slitna men det blir ju alla böcker.
    Mitt välkomstpaket har jag haft jätte mkt nytta av, pojken har lekt med sakerna man fick med hur mkt som helst.
    Han har älskat böcker ända sedan han va liten, det är regelbundet sagoläsning varje dag, ofta flera ggr/ dag.

Gick med i ABC klubben som goboken har, vilket välkomsterbjudande man fick! Jätte fina böcker, spel, cd och sångbok. Är jätte nöjd. Sonen har nämligen börjat intressera sig för siffror och förhoppningsvis snart bokstäver.

Varje månad i ABC klubben får man 2 böcker och 2 cd för 179:- det tycker jag är bra pris, dessutom har dom slopat frakten nu! Så man betalar ingen frakt längre! Inte heller i deras webbshop.

Så här har ni en nöjd kund i alla fall.

• Starkast
    luckyme83 skrev 2011-02-09 12:18:43 följande:
    jag är oxå irriterad på dom...
    fick böcker utskickat fastän jag hade gått ur...
    jag ringde och sa att jag ville skicka tillbaka böckerna men att jag inte ville betala frakt...givetvis ska du inte behöva göra det säger hon på telefon...men hon ljög....
    för när jag gick till posten och skulle skicka tillbaka så var jag tvungen att ha returlappar..då ringde jag goboken igen och då fick jag förklarat att jag måste betala frakten själv...
    jag blev fly förbannad....
    Då sätter man ett kryss över sin egen adress och skriver "retur avsändaren" med svart tusch och lägger5 på postlådan.
    Boken går i retur och du har inte betalt en krona i porto.
  • Fröken Gustavsson
    Här är en till som tycker det är riktigt dålig kvalité på böckerna. Blev så arg på mig själv när jag glömde avbeställa ett bokpaket som SÖG, så efter det avslutade jag mitt medlemskap. Trots det fick jag för några dagar sedan ett mejl om att "ett nytt bokpaket skickas till dig den 8:e februari". Det hoppas jag verkligen var ett misstag, för jäklar vad arg jag kommer bli om de skickar hit det när jag gick ur för länge sen!
  • Tokan83

Dyra tråkiga böcker, inget av mina barn tycker dom är bra! Köper hellre böcker på adlibris!

• Wasabi

jag har varit ganska nöjd.....haft goboken i flera år. Jag kollar vad det komemr för bok, vill jag inte ha den så avbeställer jag den på nätet direkt, har fungerat jättebra hittills.

Däremot tycker jag en del är väldigt barsnliga för min dotter, men många har varit jättebra!

Trist att det blev så knasigt för dig!!

• luckyme83
    Starkast skrev 2011-02-09 22:16:46 följande:
    Då sätter man ett kryss över sin egen adress och skriver "retur avsändaren" med svart tusch och lägger5 på postlådan.
    Boken går i retur och du har inte betalt en krona i porto.
    det var ju så jag inte fick göra....
Svar på tråden Jag är så förbannad på urkassa Goboken!!!