• Amazina

Jag är så förbannad på urkassa Goboken!!!

Jag trodde först inte på kritiken som jag läste om här på FL utan var ganska nöjd med böckerna vi hade fått till dottern. Tyckte även det var smidigt att få böcker hemkickade!

Men nu är jag så trött på denna förb*nnade bokklubb att jag aldrig mer någonsin-EVER- ska stötta dem!

Andra har påpekat att böckerna är dåligt översatta och att den svenska grammatiken har varit katastrofal. Jag har aldrig märkt något av det eftersom min dotter är ganska liten och de böcker hon har fått har typ haft två skrivna meningar på var sida. Det har med andra ord inte varit mitt huvudproblem.

Jag har däremot haft andra problem. För det första fick jag aldrig mitt välkomstpaket. Jag påpekade det via mail och allt var frid och fröjd. Det skulle skickas ett nytt omedelbums, det hade antingen missats i leveransen eller så hade det kommit bort i posten. Påföljande paket med vanliga böcker (det bokpaket som stod på tur) skickades och kom fram utan problem. Fortfarande dock inget välkomstpaket... Jag väntar och väntar och ser plötsligt en dag att mitt medlemsskap är avslutat- utan någon som helst info från Goboken. Det visar sig då att de inte skickar till utandet längre (jag bor i ett annat land i Europa) trots att det varken står på hemsidan, ingen påpekade det när jag gick med och att jag redan fått paket av dem utan problem. När jag påpekar detta menar de att "Norge" bestämt det hela och att de inte kan göra något åt saken. Jaha, ok?? kunde de inte åtminstone ha informerat via mail??? Nu FÅR jag plötsligt inte mitt välkomstpaket längre... Trots att de redan en gång bekräftat att det ska skickas igen. Jag skulle aldrig ha gått med om jag inte till en början lockades av välkomsterbjudandet. Det är fan kontraktsbrott!

Tycker allt sköts väldigt rörigt och dåligt och alla skyller på alla.

GÅ INTE MED I GOBOKEN! 

• Svar på tråden Jag är så förbannad på urkassa Goboken!!!
  • 89Mamma10o12

o tack bra att du skriver det så man inte gör misstaget att gå med, har själv funderat på o gå med men inte längre så tack !

• Minikatt

Själv ska jag hämta mitt välkomstpaket idag och hoppas att jag blir nöjd med mitt medlemsskap

♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • Villimey

Jag tycker dem  är usla, inte prisvärda och dålig kvalitet. Gå med i någon annan bokklubb.

• Miss Lau

Dyra och usla böcker är vad Goboken lever på att leverera. Så du missar inget, däremot är det uselt om du inte få ditt välkomstpaket! Kan de inte skicka paketet till någon du känner som bor i Sverige?

• 071001

Bättre att köpa böcker i vanlig affär på rea. Också varit med och gått ur för länge sen. På Åhléns har du alltid 20% rabatt på barnböcker om du är kunmedlem med barn-märket.

• luckyme83

jag är oxå irriterad på dom...
    fick böcker utskickat fastän jag hade gått ur...
    jag ringde och sa att jag ville skicka tillbaka böckerna men att jag inte ville betala frakt...givetvis ska du inte behöva göra det säger hon på telefon...men hon ljög....
    för när jag gick till posten och skulle skicka tillbaka så var jag tvungen att ha returlappar..då ringde jag goboken igen och då fick jag förklarat att jag måste betala frakten själv...
    jag blev fly förbannad....

• Amazina
    luckyme83 skrev 2011-02-09 12:18:43 följande:
    jag är oxå irriterad på dom...
    fick böcker utskickat fastän jag hade gått ur...
    jag ringde och sa att jag ville skicka tillbaka böckerna men att jag inte ville betala frakt...givetvis ska du inte behöva göra det säger hon på telefon...men hon ljög....
    för när jag gick till posten och skulle skicka tillbaka så var jag tvungen att ha returlappar..då ringde jag goboken igen och då fick jag förklarat att jag måste betala frakten själv...
    jag blev fly förbannad....
    Fy vad irriterande!! Ja, service finns liksom inte. Inte någonstans i något avseende! Och de fattar ju inte när de själva har gjort fel heller!
  • Petriss
    Villimey skrev 2011-02-09 12:10:41 följande:
    Jag tycker dem  är usla, inte prisvärda och dålig kvalitet. Gå med i någon annan bokklubb.
    Håller med till fullo!
  • luckyme83
    Amazina skrev 2011-02-09 12:21:44 följande:
    Fy vad irriterande!! Ja, service finns liksom inte. Inte någonstans i något avseende! Och de fattar ju inte när de själva har gjort fel heller!

nä och så skyllde dom på mig och sa att jag hade gått ur efter att dom skickat böckerna...

men jag vet att jag gick ur innan för jag kollade på nätet när böckerna packades...

grrrrrr

Svar på tråden Jag är så förbannad på urkassa Goboken!!!