Slang0rd skrev 2011-02-09 10:37:39 följande:
Hejsan jag har en aning panik nu, är i v 31+0 idag och det är bara 9 veckor kvar till bf. Längtar otroligt mycket :)
Men nu till det värsta, jag har värsta paniken över epudralen, jag vill verkligen inte ta det. Alla säger att det var det bästa dom gjort under en förlossning men jag mår verkligen dåligt över att jag är så rädd för det. Någon som känner samma sak, eller känt? Några tips hur jag kan komma över rädslan för epudralen ? Min mamma har fött alla sina 4 barn med lustgas, kan hon kan jag eller? :)
Du behöver du verkligen inte ta nån epidural! Jag använde endast lustgas med första och planerar att föda denna bebis helt utan smärtlindring. På alla program om förlossningar(särskilt från USA) föder i princip alla med epidural,det tror jag ger en skev bild. Att föda barn ÄR något man kan klara utan smärtlindring,sålänge det är en normal förlossning,och hur man upplever smärta är ju väldigt individuellt. Jag tycker definitivt inte du behöver fundera på det nu,utan ta det som det kommer. Vill du försöka föda så naturligt som möjligt,kanske med endast lustgas,så ha det som utgångspunkt,så får du ju se sedan hur det känns när du väl är "där":)
Lycka till:)