• kikkan79

Hur höja blodvärdet? Tips?

Hejsan!

Behöver tips. Jag lämanr blod (såklart) och har alltid haft ett mycket högt blodvärde. I somras damp det ner och jag har haft lite svårt att få upp det trots att jag äter min järn-tabletter.

Så nu behöver jag tips.

Vad äter man och vad dricker man för att få till det här?

Sluta lämna blod är inte akutellt. För det vill jag kunna göra.

• Svar på tråden Hur höja blodvärdet? Tips?
  • kikkan79
    kaosmaskinen skrev 2011-02-08 15:46:45 följande:
    träna
    Fan, det var nog den jag inte ville höra Rynkar på näsan men behövde Skrattande
  • kikkan79
    Pimpinellan skrev 2011-02-08 15:45:17 följande:
    Drick inte kaffe och te samtidigt med maten-det gör att kroppen inte tar upp järnet. Öka c-vitaminerna.
    hmmm kaffe o te dricker jag inte, men c-vitaminer visste jag inte. Det ska ordnas omg....tack
  • kikkan79
    Philippa skrev 2011-02-08 15:40:05 följande:
    Äta järnrik mat ex blodpudding eller kanske öka dosen med järntabletter...
    Jag hatar blodpudding men har faktiskt ätit det någon gång i tron att det hjälper. Då kan jag fortsätta med det och veta att jag äter av en bra anledning.

Ang järntabletterna. Man blir ju ganska förstoppad kan man säga. Blir det värre om man ökar dosen eller är det bara lika jävligt?

Just nu tar jag bara en varannan dag för att kunna gå på toaletten ibland Flört
  • kikkan79
    Bettanspettan skrev 2011-02-08 15:49:09 följande:
    Blutsaft! Otroligt effektivt. Efter en svår blödning fick jag upp mitt blodvärde från 56 till 103 på tre veckor, enbart med blutsaft och järn tabletter...
    Finns det olika sorter? Den min bror fick efter sin operation smakade as. Jag kan göra det för värdets skull, men om det finns olika alternativ så Skrattande
Svar på tråden Hur höja blodvärdet? Tips?