• Infina

Verkar inte längre kunna kissa på pottan

Jag har EC:at sonen sen han var två månader, förr gick det jättebra, men när han var runt året så bara slutade han att kissa på pottan.

Han är nu 14 månader och har inte kissat på pottan på veckor.

Vaknar på natten och är kissenödig, men vill inte kissa på pottan. Jag har t o m slutat ta upp honom och väntar istället på att han kissar i blöjan och byter den i sängen.

På dagen kommer han och visar att han är våt, men bajset vill han gärna gå med (om han inte får bada i badkaret vid bytet - då blir det fart på honom).

Får se om det kommer tillbaka, men det känns inte så, är han naken och kissar verkar han nu för tiden bara förvånad, kanske har haft blöja för mycket den senaste tiden?

Nå´n mer liknande erfarenhet? 

• Svar på tråden Verkar inte längre kunna kissa på pottan
  • Infina

De sista nätterna  har han varit torr igen och kissat på pottan på morgonen, men han protesterar när jag sätter honom, men kisset kommer efter ca en halv minut och då blir han nöjd.
    Dagarna går sämre, nu är han nöjd, för han har bajsat i blöjan (dags för blöjbyte) 

• Infina

Min son tycker också om att hälla kisset i toan, men han häller ju oftast bara luft :)
    Idag har han kissat på pottan två gånger (bättre än noll).
    Första gången vet jag inte när, skulle flytta undan pottan på kvällen och då var det kiss i den (!) och nu senast för nå´n timme sedan. Han vaknade och var ledsen och kissade faktiskt när jag satte honom och somnade omedelbart om efteråt.

Jag har haft honom mer bar de senaste dagarna, och använder bara engångsblöjor när vi går ut eller åker bort (annars tygisar).

Jag har inte hittat bra ytterbyxor till tygblöjor. Använder mest kalsonger men de blir ju blöta varje gång. Har ett par yllebyxor de funkar ju bra, men kräver med kalsonger inuti.
    Jag tycker att ALLA ytterbyxor med kardborreband ger skrapsår på låren.

Skulle vilja ha tunna, elastiska byxor som man kan använda om och om och bara byta tygblöjan, tips?

• Infina

Hej, jag har inte varit inne här på länge. Rubriken finns inte i rullisten utan man måste söka, vet inte om det är så bara för mig.
    Sonen 21 månader, är alltid torr på nätterna nu och kissar på pottan på morgonen, på dagarna är det lite si och så, oftare kissar han i blöjan än på pottan. Ingen som har tips på bra blöjbyxor till tygblöjorna? 

Svar på tråden Verkar inte längre kunna kissa på pottan