• todielou

Någon (göteborg -> Alingsås) som vill ha en ny/ en till väninna?

Hejsan! Är en 23 årig mamma från lerum som ibland känner att dagarna kan bli sega och skulle behöva en väninna...
    Även kanske kvällar man kan hitta på något roligt någon gång ibland utan barn...
    Finns det någon mer än jag som behöver en "kompis";)

Lite fånigt kanske att ropa ut det här.. Men tjejkompisarna har änna försvunnit genom åren, man saknar någon att prata graviditet med, ta en fika, sticka och bowla...

Känner någon mer än jag så?

• Svar på tråden Någon (göteborg -> Alingsås) som vill ha en ny/ en till väninna?
  • todielou

det mås bra! hur mås det själv?

• sarah88

det är bra med mig =) skönt att det börjar bli varmare ute nu så man kan vara ute mer =)

• todielou

Det är helt underbart att våren är här! (Läste iofs att det fanns risk för snö på söndag) Usch...
    Har tyvärr inte nyttjat solen något nämnvärt, håller på att byta rum hemma, så jag har målat och flyttat grejjer.,.. Men ibland stannade man upp och satte sig på altanen och bara njöt.
    Vad gör ni för spännande nu när våren kommer? Planteringar?

• sarah88

jag längtar jätte mycke tills det bli varmare ute, man kan hitta på mer saker då :) jag kommer nog inte göra nåt speciellt bara va ute o njuta :)

• todielou

okej! inte många som hänger med i tråden?
    Usch för snön som kom idag.. Blev jättedeppig!

• sarah88

nää verkar inte så :(
    ja snön va skit men nu skiner solen igen :)

• malin 7 9

Jag vill gärna ha lite nya vänner att umgås med
    Känns lite ensamt ibland...

• Catrool
    malin 7 9 skrev 2011-06-13 20:41:49 följande:
    Jag vill gärna ha lite nya vänner att umgås med
    Känns lite ensamt ibland...
    Här finns ännu en som söker nya vänner  att umgås med:) Jag bor i Gråbo, Lerum tillsammans med min sambo och vår lilla hund. Genom åren har många flyttat och i bland känns det, precis som ovanstående skriver, lite ensamt.

Hade vart kul att hålla liv i tråden och kanske kunna hitta på något fram över? :)
  • todielou
    Catrool skrev 2011-06-25 16:21:44 följande:
    Här finns ännu en som söker nya vänner att umgås med:) Jag bor i Gråbo, Lerum tillsammans med min sambo och vår lilla hund. Genom åren har många flyttat och i bland känns det, precis som ovanstående skriver, lite ensamt.

Hade vart kul att hålla liv i tråden och kanske kunna hitta på något fram över? :)
    Hej! Jag bor i Sjövik så det är inte långt ifrån...
  • Catrool

Hej :)
    Nä sjövik är ju inte alls långt ifrån gråbo. Kul med fler härifrån, hade nästan börjat tro jag va ensam här ute :p

• todielou
    Catrool skrev 2011-06-28 13:43:03 följande:
    Hej :)
    Nä sjövik är ju inte alls långt ifrån gråbo. Kul med fler härifrån, hade nästan börjat tro jag va ensam här ute :p
    Nejdå det finns fler:) Varifrån är du innan? Hur hamnade du i gråbo?
  • Catrool

Todielou- Jag flyttade till göteborg från sundsvall 2004 för att börja plugga på Chalmers. Förra året började vi dock kolla efter större boende utanför stan och vips så blev vi kära i ett radhus i gråbo :) bott här ett år nu och trivs kanon !
    Kommer du från sjövik från början? :)

• todielou
    Catrool skrev 2011-06-30 12:48:23 följande:
    Todielou- Jag flyttade till göteborg från sundsvall 2004 för att börja plugga på Chalmers. Förra året började vi dock kolla efter större boende utanför stan och vips så blev vi kära i ett radhus i gråbo :) bott här ett år nu och trivs kanon !
    Kommer du från sjövik från början? :)

Okej... Jag kommer från Björboholm, har gått i skola i gråbo och Lerum. Min pojkvän är från Sjövik och vi köpte ett hus här för 3 år sedan. Jobbar du p dagarna elller vad sysselsätter du dig med?

• Catrool

Ah okey vad kul! :) härligt med hus, vi längtar tills den dagen vi med kan få eget :)
    Ja jag avslutade precis mina studier och började jobba nu i början av juni, som kemiingenjör på eka chemicals i Bohus :) vad pysslar du själv med om dagarna? :)

• todielou
    Catrool skrev 2011-06-30 21:33:41 följande:
    Ah okey vad kul! :) härligt med hus, vi längtar tills den dagen vi med kan få eget :)
    Ja jag avslutade precis mina studier och började jobba nu i början av juni, som kemiingenjör på eka chemicals i Bohus :) vad pysslar du själv med om dagarna? :)

Okej,, låter som ett spännande jobb.

Jag är mammaledig med min son på 16 månader.. Och i september kommer nästa barn:) Annars jobbar jag som barnskötare på en förskola i Björboholm.

Har du barn? SÅg att du hade hund, vad är det för ras?

• Catrool
    todielou skrev 2011-07-01 17:42:45 följande:

Okej,, låter som ett spännande jobb.

Jag är mammaledig med min son på 16 månader.. Och i september kommer nästa barn:) Annars jobbar jag som barnskötare på en förskola i Björboholm.

Har du barn? SÅg att du hade hund, vad är det för ras?

Ja det är ett spännande jobb, speciellt så här i början :)
    Åh vad kul med en till, börjar närma sig nu då :D Mår du bra och så eller ?

Nej tyvärr inga barn, än :P Både jag och sambon längtar, men beslutade att jag skall gå klart skolan först och jobba lite innan det änligen är dax! :)

Ja jag har en liten blandras från irland, troligen basenji och någon sorts terrier :) Mycket energi har han iaf :P Hade du hund med? Tyckte mig se något sådant på din sida, men kan ha fel :P
  • todielou
    Catrool skrev 2011-07-03 21:58:03 följande:
    Ja det är ett spännande jobb, speciellt så här i början :)
    Åh vad kul med en till, börjar närma sig nu då :D Mår du bra och så eller ?

Nej tyvärr inga barn, än :P Både jag och sambon längtar, men beslutade att jag skall gå klart skolan först och jobba lite innan det änligen är dax! :)

Ja jag har en liten blandras från irland, troligen basenji och någon sorts terrier :) Mycket energi har han iaf :P Hade du hund med? Tyckte mig se något sådant på din sida, men kan ha fel :P

jag mår bra! lite jobbigt när det är varmt bara..

okej.. så då dröjer det lite innan det blir barn då...:)

Jag har två hundar, schapendoes.. Två vallhundar är det.. underbara men två helt olika personligheter...   
  • Nina8005

hejhej är en nyinflyttad tjej i alingsås som gärna skulle träffa lite nytt folk, gravida eller inte spelar inte så sot roll. Just nu är jag själv i v 13 så väntar en januaaribebis.
    hoppass ni får en fin dag! 

• Catrool

Todielou- kul! Vallar du något med dom eller pysslar ni med annat? :)

Corinne8005- välkommen hit :)

• Nina8005

Tack=)
    hoppas ni haft en bra dag. Försöker ta igen mig efter ett träningspass. visste inte det skulle bli så mycket tyngre att träna trots man bara är i vecka 13.
    vad härligt med hundar har också en som är energisk som få. en dvärgpinscher chihuahua blandning. Mycket hund i liten förpackning.=) 

Ha det fint så länge!

Svar på tråden Någon (göteborg -> Alingsås) som vill ha en ny/ en till väninna?