Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  • Miss Cee

3 veckors bebis, hur mkt ersättning och hur ofta ger ni?

Bebisen ska ha så mycket och så ofta som den vill, du ska absolut iNTE gå efter vad som står på förpackningen. Det är enbart riktlinjer och det finns bebisar som äter dte dubbla utan att det är ngåot konstigt. De som säger att du ska följa förpackningen vet faktiskt inte vad de talar om. Det är bara dumheter.

Blanda alltid liter mer mat än du tror går åt. Det bästa är att göra så mycket att det alltid bli rlite över när bebisen slutat äta, då vet man att hon/han är mätt och inte var tvungen att sluta äta för att maten tog slut.

Sen går det ett tag och när ni återigen kommer i en period när bebisen äter slut på varje flaska så är det dags att blanda större doser igen.

-----------

Finns många flaskbebisar som vill äta varannan timme också, och det blir ju väldigt många fler mål än vad som står på förpackningen... Gå efter bebisens signaler helt enkelt och skit i paketen.

• Miss Cee
    Sandra Forslund skrev 2011-02-07 20:55:32 följande:
    Är det någon här som gett ersättning från starten? Om, hur mycket gav ni första dygnen, både ml och hur många ggr ca. Jag kommer ge ersättning från starten, med min son så gav jag flaska, men jag pumpade och han åt inget de första dagarna, eller inget eller lite från bröstet.

Men vilka flaskor använder ni? Till vår son hade vi nappflaskor från BB först och sen övergick vi till MAMflaskorna. De har varit kanon och jag har köpt sådana nu med. Men de börjar vid 60 ml, hur fungerar det när de i början förmodligen äter mindre än så?!

Frågvis
    Vi gav från dag 4.
    Använde MAM tycker att de var bäst.
    Vi blandade på 60ml från början till varje mål, och sen får de ju äta så mycket de vill helt enkelt.
    När han drack upp 60 så ökade vi och blandade 90 istället osv.
Svar på tråden 3 veckors bebis, hur mkt ersättning och hur ofta ger ni?