• Cammie86

Hatar mina födelsemärken!

Har en massa födelesmärken och leverfläckar på hela kroppen, men mest på armarna... Suck. Dessutom känns det som jag får flera hela tiden. Jag är otroligt känslig för solen, och undviker den för det mesta. Men jag  hatar mina födelsemärken och mår stundtals väldigt dåligt på grund av dem. Undiviker att ha kortärmat på grund av att mina armar ser fula ut.

Att operera bort alla är knappast ett alternativ, men finns det nån kräm som kan bleka dem eller något liknade?

• Svar på tråden Hatar mina födelsemärken!
  • MattiasFru

det tror jag inte eftersom det som gör leverfläckarna bruna sitter nere i huden, och du behöver alltså ta bort dom cellerna som gör det brunt, annars kommer de tillbaka jag skrapade bort en leverfläck en gång men den kom tillbaka just pga att dom inte lyckats bli av med alla celler som gör det bruna. 

• Cammie86

Nej, jag tror inte heller de kan försvinna... Men om de var ljusare skulle de ju inte framträda på samma sätt.. Så det är väl det jag hoppas på tror jag.

• Hallonröd

Jag är som du TS...full med leverfläckar överallt men mest på armarna och benen. De har kommit med åren fast jag bryr mig inte som tur är. Trist om du har fått för dig att det skulle vara fult...det är det inte! Ja nu kanske jag är lite partisk då efetrsom jag själv har leverfläckar Drömmer....men har frågat andra lite om det men det är ingen som ens tänker på att jag är så "brunprickig".

Försök att strunta i det för det finns värre saker! Det enda jag kan oroa mig för ibland är om det skulle vara farliga fläckar...har kollat dem en gång för länge sedan och borde väl göra det igen för säkerhets skull. Håller lite koll själv också.

Som sagt - försök att inte bry dig om dem...de sitter där de sitter och det är bara att försöka gilla läget Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • SilverEmma

Jag har också jättemånga leverfläckar. Det går lite i perioder vad jag tycker om dem. Jag försöker se det fina i dem istället för att reta mig, de är ändå för många för att göra något åt. Jag kan roa mig med att leta mönster och stjärnbilder! Har faktiskt ganska många stjärnbilder på kroppen.

Försök acceptera dem.

• Annanym

Ja, som tur är så tänker andra inte på att dina leverfläckar skulle se fula ut, man tänker inte på sådant hos andra, lika lite som man funderar över att en person är blond och en är annan brunhårig, eller att någon har kort hår och en annan har långt hår.

• Hallonröd
    SilverEmma skrev 2011-02-06 13:54:49 följande:
    Jag har också jättemånga leverfläckar. Det går lite i perioder vad jag tycker om dem. Jag försöker se det fina i dem istället för att reta mig, de är ändå för många för att göra något åt. Jag kan roa mig med att leta mönster och stjärnbilder! Har faktiskt ganska många stjärnbilder på kroppen.

Försök acceptera dem.
    *hahaha*...så gör jag med..kollar mönster och stjärnbilder Skäms
  • Cammie86
    Hallonröd skrev 2011-02-06 13:52:56 följande:
    Jag är som du TS...full med leverfläckar överallt men mest på armarna och benen. De har kommit med åren fast jag bryr mig inte som tur är. Trist om du har fått för dig att det skulle vara fult...det är det inte! Ja nu kanske jag är lite partisk då efetrsom jag själv har leverfläckar Drömmer....men har frågat andra lite om det men det är ingen som ens tänker på att jag är så "brunprickig".

Försök att strunta i det för det finns värre saker! Det enda jag kan oroa mig för ibland är om det skulle vara farliga fläckar...har kollat dem en gång för länge sedan och borde väl göra det igen för säkerhets skull. Håller lite koll själv också.

Som sagt - försök att inte bry dig om dem...de sitter där de sitter och det är bara att försöka gilla läget Flört
    Tack för ett uppmuntrande inlägg! Kanske kommer jag att bli bättre på att acceptera mig själv med åren? Nu när jag en längre tid har gått och stört mig på mina prickar har jag märkt att det finns ganska många som också är mer eller mindre prickiga. Önskar verkligen att jag kan släppa detta - finns ju så många större problem i världen...
  • Thursday

Min man är jätteprickig, det gör honom inte ett dugg ful i mina ögon Jag brukar också rita på honom I övrigt har jag aldrig reflekterat över att någon jag träffat haft födelsemärken, fast det måste en del ju ha. Men det är inget man tänker på!

• Kråkslottsfrun

Även jag är prickig, mest på armar, axlar och framsidan på låren. Dvs där solen har kommit åt. Som barn var jag retad för alla prickar. Prickigkorv och har du spottat snus i motvind, var några av kommentarerna. Men i dag tycker jag det är charmigt framförallt på sommaren, även om jag måste sola försiktigt. Men jag går gärna i t-shirt, och visar mina fräknar. Som tur har de flesta av mina barn fått min mans hud, så de är utan prickar, och blir fort bruna utan att bränna sig.

• Hallonröd
    Cammie86 skrev 2011-02-06 14:02:31 följande:
    Tack för ett uppmuntrande inlägg! Kanske kommer jag att bli bättre på att acceptera mig själv med åren? Nu när jag en längre tid har gått och stört mig på mina prickar har jag märkt att det finns ganska många som också är mer eller mindre prickiga. Önskar verkligen att jag kan släppa detta - finns ju så många större problem i världen...
    Tror absolut att du kommer kunna släppa tankarna på dina prickar vartefter du behöver bara jobba lite på det Solig Om du är frisk och kry för övrigt..så hey...vad gör "lite" prickar då?
    Men visst,  alla har väl mer eller mindre någonting man stör sig på, huvusaken är att man inte låter det ta överhanden och bli ett problem!
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2011-02-06 14:17:59 följande:
    Men visst,  alla har väl mer eller mindre någonting man stör sig på, huvusaken är att man inte låter det ta överhanden och bli ett problem!
     Menade inte att alla har nånting som alla andra stör sig på...det ska stå: stör sig på sig själv på Drömmer
  • Milliemolly

hej TS! Låter precis osm ett inlägg som jag själv hade skrivit.

LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDER så av mina födöelsemärken på armarna. Köper bara långärmat, svettas hellre på sommarne. Mina verkar också bli feler och fler. För bara 10 år sedanhade jag knappt några.................men de förökar sig och växer.

Jag har stora på ryggen men de är ju inte så många som ser. Bara min man som knappt heller får se dem.

Jag har opererart bort 7 st stora från bålen för många år sedan men de vill inte ta bort fler på mig för läkaren tycker att ärreb är värre än födelsemärkena.

Jag har fått stora bakom öroren också som jag sminkar över varje dag med täckstift. Blääääääääää vad fula de är.

Jag mår jättedåligt av det här.

Ibland försöker jag tänka att det kunde vara värre. Jag kunde ju sakna en arm eller ett ben.................................

Jag är också manisnk med mina barn och önkasr att de får finare hy. MIn dotter är 4 år och har nu en 5 st födelsemärken som prickar.

Jag har också slutat att sola. Har solinne istället för bikiniöverdel när jag badar.

Ösnkar att man uppfann en laser som bara zappade bort märkena ..........

• Björnmossa
    Milliemolly skrev 2011-02-06 19:46:43 följande:
    hej TS! Låter precis osm ett inlägg som jag själv hade skrivit.

LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDER så av mina födöelsemärken på armarna. Köper bara långärmat, svettas hellre på sommarne. Mina verkar också bli feler och fler. För bara 10 år sedanhade jag knappt några.................men de förökar sig och växer.

Jag har stora på ryggen men de är ju inte så många som ser. Bara min man som knappt heller får se dem.

Jag har opererart bort 7 st stora från bålen för många år sedan men de vill inte ta bort fler på mig för läkaren tycker att ärreb är värre än födelsemärkena.

Jag har fått stora bakom öroren också som jag sminkar över varje dag med täckstift. Blääääääääää vad fula de är.

Jag mår jättedåligt av det här.

Ibland försöker jag tänka att det kunde vara värre. Jag kunde ju sakna en arm eller ett ben.................................

Jag är också manisnk med mina barn och önkasr att de får finare hy. MIn dotter är 4 år och har nu en 5 st födelsemärken som prickar.

Jag har också slutat att sola. Har solinne istället för bikiniöverdel när jag badar.

Ösnkar att man uppfann en laser som bara zappade bort märkena ..........
    Det finns en laser som tar bort märkena =). Jag har tänkt ta bort några när jag har pengar och när jag har kollat dem hos läkare. När man skär bort ett märke skickar man det på analys efteråt men tar man bort med laser går det inte att göra så, därför är det viktigt att man är säker på i förväg att det inte är cancer.

I Stockholm har du tex Gamla Stans laser.
  • Björnmossa
    Milliemolly skrev 2011-02-07 15:25:50 följande:
    Det blir ändå ärr/märken.......................därför rek. min läkare inte det!
    Inte i paritet med hur det blir om man skär bort med kniv.
  • Wilmaericsson

Pröva äppelcidervinäger i nån/några veckor att bara smeta på! För mig blev det en skorpa som sen lossnade, det funkar även med en blandning av: äggvita, äppelcidervinäger och lite honung:)

Svar på tråden Hatar mina födelsemärken!