• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

TheReLe skrev 2011-02-12 23:19:14 följande:
    Någon som vet om det är detsamma som Jalea Real? Det är någon slags nektar produkt som jag köpte när jag kände mig nere och trött när vi bodde i Barcelona..
    Ingen anning! Tror inte det, för det vi äter har inte nektar i sig.
  • ThaGirl
    lok14 skrev 2011-02-13 14:44:38 följande:
    Ja det hoppas jag med! Åh blir spännande att börja sedan med och se om man får samma verkningar som er. Är också frusen av mig så om jag blir varmare vore det inte fel! :)
    Hahha, ja men det hade varit jäkligt skoj om alla reagerade med värme! =P
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-02-13 18:43:42 följande:
    En fråga.

Fick ju min mens ca 5 dagar för tidigt denna månad =S Fick ju då kortare cykel.
    20 dagar och 13 dagar lutealfas... Ska ha ägglossning på tisdag enligt kalendern här på FL.

Det är alltså exakt en vecka efter mensen... Då har jag bara tagit 7 BDG kapslar ju..
    Och så "ska" man ju gärna ha sex innan ägglossningen också, alltså idag och imorgon...
    Då har jag ju bara tagit 5 kapslar.. =S

Tänk om BDG inte har "utveklat" sig (eller vad jag nu ska säga) till det den ska, förstår ni?

Hade jag haft mens som jag brukar hade jag ju hunnit tagit nästan 12-14 kapslar.

Vad tror ni tjejer? Eller spelar det ingenroll om man tagit 5 eller 15?
    Har du ÄL så tidigt?  I vanliga fall också?

Alltså det kvittar ju hur många du tar. Allt handlar om att du tar dom från mensens start och fram till ÄL. Så ska det ju stämma. Du blir ju påverkad ändå. Men jag får för  allt i världen inte få ihopa att du ska ha ÄL redan?

Jag ska inte få min fråns 10 dagar till. 

Eller jag fattar inte dej kanske..? =P
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-02-13 19:45:01 följande:
    haha, bra att det inte bara är jag som inte fattar.. :p

enligt ägglossningstestet både här och inne på gravid.se så ska jag ha ägglossning den 15e.
    Hur konstigt som hellst. Jag förstår ingenting.
    Men min förra mens hade jag mellan 14-19 jan (ägglossning 27jan) och nu fick jag ju mensen för tidigt
    den 8e feb tills idag, 13 feb. Och enligt FV så har jag ägglossning den 15e.. =S
    Borde ju inte ha förrän 22a ungefär...=S

och jag känner inte av min ägglossning i vanliga fall , men förhoppningsvis nu med BDG.

konstigt är det, jag fattar ingenting... :S
    Ni får har sex varannan dag nu veckan som kommer och sen veckan där efter så ni vet att ni prickat in det.

För det låter konstigt om jag ska vara ärlig. För du fick ju mens någon dag efter mej ju så du borde ligga på samma datum. =S

Du vet inte hur man håller koll på slemmet..eller ja sekretet som kommer vid ÄL? 
  • ThaGirl
    Cissi87 skrev 2011-02-13 21:33:15 följande:
    Jag har märkt av det lite på mensvärken. Jag har ju endometrios så jag är van vid att ha ont men mensen ska komma imon eller tisdag men började få ont redan i torsdags/fredags. Vi får väl se hur det går... Håller alla tummar o tår att bdg hjälper till nu.
    Men börjar fundera på om det inte bara är mej det är fel på... Killen snusar. Kan det påverka mycket?
    Skulle inte förvåna mej om det påverkar. Min man röker som en skorsten. Jag ger mej fasiken på att det påverkar. =/
  • ThaGirl
    Cissi87 skrev 2011-02-13 21:41:28 följande:
    Ja för saken är att dom säger ju att 1 snus är = 10 cigg... Och på ciggpaketen står det att det skadar spermier osv. Sen har jag läst att nikotinet är det som skadar äggen på tjejerna. Och då spermakvaliteten på killarna...
    Lite därför jag övertalade honom att ta zink tabletterna. ;)
    Jäklar, jag trodde snus var lindrigare :P
    Ja, det vet jag. Men det är inte vetenskapligt bevisat än riktigt.
    Jag ska absolut köpa zinktabletter alltså :P 
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-02-13 23:32:14 följande:
    Ja vi får väl göra det helt enkelt =)

Ja det låter jätte knasigt... Förstår inte riktigt, men men. Hoppas att BDG gör att jag märker av ägglossningen iaf =)
    Jag tror vi lär märka ÄL. 
    Vi hade sex igår, första ggn efter mensen nu, och efteråt ömmade det i äggledarna typ...? Och det har det aldrig gjort innan kan jag ju säga! =D 
  • ThaGirl
    Cissi87 skrev 2011-02-14 09:42:43 följande:
    Ah det är endometriosen som ställer till det. I augusti opererades tre cystor bort. (två på vänstra äggstocken o en på den högra). den vänstra äggstocken var tydligen rätt sargad av endon så den funkar inte sa läkaren, men kanske börjar funka. Sen har jag det i buken med så min livmoder är ihopväxt med bukhålan typ så den ligger rätt långt snettbakåt. Endometrios innebär typ att mensen går baklänges ut via äggstockarna och ut. Dom vita blodkropparna ska "käka upp" det som kommer där men det funkar inte för mej. Så då bildar kroppen små blåsor som växer och blir cystor. På wikipendia står det att endometerios är en kronisk sjukdom som innebär att livmoderslemhinnan inte bara finns i livmodern utan även utanför. Så det är som en kronisk inflammation.
    sv.wikipedia.org/wiki/Endometrios

Visste inte om sjukdomen förrän i somras men det är tydligen rätt vanligt.
    En hemsk sjukdom är det! Hur fick du reda på att du hade det? 

• ThaGirl

Jag tänkte att jag ska skriva in våra datum uppe i trådstarten....BMI och när ÄL är...
    Om ni vill förstås, så bara skriv ert här så skriver jag upp det?? 

• ThaGirl
    Cissi87 skrev 2011-02-14 10:22:08 följande:
    Det är ingen fara =).
    Det samma.
    ThaGirl skrev 2011-02-14 09:55:08 följande:
    En hemsk sjukdom är det! Hur fick du reda på att du hade det? 
    Har alltid haft sån jäkla mensvärk men blev mycket bättre när jag käkade p-piller men så slutade jag för ca ett år sedan och fick skitont. Va o pratade med min barnmorska om det men hon sa att det bara va mensvärk. Men i augusti låg jag bara o skrek en morgon, killen tog taxi hem och farmor kom för att skjutsa mej till sjukhuset men sen (som gammal sjuksköterska ;) ) tyckte hon att vi skulle ringa ambulansen så dom kom o hämtade mej. Fick smärtstillande och sen gjorde dom ultraljud och såg cystorna och bokade operationssal. Så det tog typ två timmar fårn att vi ringde ambulansen tills jag låg på operationsbordet. Nu vet jag ju varför jag alltid haft så ont.
    Det som är så trist med endo är att det är ärftligt....
    Usch så hemskt!  Förstår att det måste gjort fruktansvärt ont om du ringde ambulansen! Stackare!
    Ja, jag har läst att det är ärftligt.....Inte kul alls ju!
    Men det är ju tur att du vet hur allt ligger till nu. =)
    Påverkar det er att få barn eller det har kanske inte med saken att göra?
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?