• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Gabriella85 skrev 2011-08-08 10:02:34 följande:

Gomorron på er!

Tråkigt 3villbli4 att du inte var gravid :( Hoppas det går bättre nästa gång! Men  va bra att BDG hjälpte menssyckeln!

Jag undrar något. Jag hade ju min första ägglossning i helgen efter min förlossning. Fick smiley gubben på Lördag och vi hade mysigt på Fredagen, Lördagen och Söndagen. Så jag antar att min BIM är 2 veckor från nu - runt den  20e? Men det här med Apiforce - jag har ju tagit det nu i två veckor för att få tillbaka ägglossning vilket jag na hur fått. Ska jag då sluta med Apiforce coh invänta BIM och se hur min cykel är nästa månad? Eftersom jag ännu inte vet om min cykel kommer att vara oregelbunden eller bra så kanske jag borde sluta ta Apiforce nu så den inte "messar" upp något. Vad tycker ni? 

För mej som har 31 dagar så händer ingenting. Så jag tycker nog du kan fortsätta. =) 
  • ThaGirl
    minime92 skrev 2011-08-09 16:10:41 följande:
    Idag fick jag lite av en chock faktiskt...Jag var till till läkaren idag för jag tänkte skriva ut p-piller och blodvärden mm, och av en ren slump så kollade dom graviditets test och vet ni vad? Det visade positivt!!

Började med bidrottningsgele 9 juli och min menscykel var sist på 89 dagar, och nu helt plötsligt är jag gravid! Förvånad Idag är det då dag 32 i cykeln, så det känns helt otroligt. Har försökt bli gravid över ett år nu, och just nu tog det sig.

Tyvärr är jag alldeles för tidigt gången för att kunna se på UL att de faktiskt är nått där, men han sa att testet har aldrig tagit fel förut. Är nog lite av en chock här hemma...känns, ja..mysko! Flört Så nu tror jag verkligen på att BDG gör under!
    Stort grattis! =D

Jag skriver gärna in dej uppe i TS om du vill! =D 
  • ThaGirl
    Fröken Smilla skrev 2011-08-10 21:01:05 följande:
    Det här var ju högst intressant!

Vilken sort är att rekommendera?
    Apiforce är väl det dom flesta äter här inne! =)
  • ThaGirl

Lite update!

Jag har nu ätit det i 13 dagar....Apiforce dubbel dos. Mannen har sen i tisdags med ätit dom. Fast bara en kapsel och kommer bara göra det under en veckas tid ungefär när ÄL sker. =)

Beräknad ÄL är på tisdag så vi har börjat med sex varannan dag sen i måndags.  Och kommer fortsätta med det fram till nästa helg. =)

Än så länge känner jag bara av att ÄL är på g. Det sticks och ömar lite ibland så det är snart dags. =D

Vi håller tummarna hårt här hemma iallafall. =) 

• ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-08-11 13:05:17 följande:
    Thagirl, håller tummarna för er också. Då verkar det som vi har både samma strategi och äl samtidigt!!! Tänkte iofs lägga till extra sex när jag får utslag på äl-stickan, så det blir varje dag då. Då plussar vi ju samtidigt denna gången!!!
    Vad roligt! =D

Vi vågar inte varje dag. Har läst att simmarna kan vara för unga då. Så kan dom inte simma. Så vi är lite fega och vågar inte chansa på det =P

Får hoppas vi gör det! =D 
  • ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-08-12 09:07:54 följande:
    Miss smilla. Hoppas att du inte behöver börja äta dom ;)! ThaGirl, testar du med äl-test???
    Nej, slutade med det förra månanden....Jag blev så stressad över det. :P

Min ÄL kommer absolut tidigare...Redan på söndag tror jag! Känner igen alla teckenen på det. =D

• ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-08-12 19:35:10 följande:
    Min också. Fick utslag idag på äl-test. Så nu är det bara att köra hela helgen! ThaGirl, ha det skoj ;)))!
    Hahah vad skoj! =D  Precis....nu kör vi järnet.... ;) 
  • ThaGirl
    Fröken Smilla skrev 2011-08-13 09:07:22 följande:
    Jag är 30 Det är ju inte heller så att jag blir mer fertil med åldern så det är dags att sätta igång
    Vad skoj! Ta saken i egna händer är säkert bättre många gånger! =D
  • ThaGirl
    mamma10och12 skrev 2011-08-13 17:57:43 följande:
    åter igen, vet ni om man kan käka BDG efter man avslutat en Provera-kur?
    När börjar man? Fick mens idag
    Ingen aning...Vet inte ens vad Provera-kur är för något?

Då börjar du idag! =D Första mensdagen........! =) 
  • ThaGirl
    mamma10och12 skrev 2011-08-13 19:16:48 följande:
    provera kan man få om mensen av någon anledning inte kommit, trots ägglossning,bra slemhinna osv...hjälper slemhinnan att mogna!

åh, okej, för springa ner på stan och köpa imorgon! ni kör apiforce eller?
    Aha men då borde du nästan kunna äta det. =)

Apiforce japp! =) 
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?