• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

jottes skrev 2011-06-08 18:53:45 följande:
    bläää jag som såg fram emot att testa i helgen.. nu vill jag inte.
    Nu känns det bara som att jag är supersteril
    Men vad händer om du är gravid nu då? Måste man avsluta det då? =S
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-06-08 19:24:21 följande:
    Ledarsuggan: får man fråga vad Royal jelly är? :)
    Det är samma sak som bidrottnings gele. Fast namnet är på engelska istället. =)
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-06-08 19:19:57 följande:
    ingen aning.. :s man kanske inte gör någonting först efter graviditeten.. har ingen aning
    Okej, får hoppas det är så då. =)
  • ThaGirl
    Mama C skrev 2011-06-08 19:15:49 följande:
    Det är klart! Alla tjejer här inne blir ju lite som systrar eller bästa väninnor på nåt mysko sätt för man öppnar ju sitt innersta o för stöd, så det är klart man stöttar sina systrar o vänner! Hjärta
    Bra skrivit!

Det är helt rätt, sådant man vill ta upp med nära och kära men som inte får veta något kan man ta här inne och hålla varandra om ryggen. =) 
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-06-08 20:09:22 följande:
    Halloj flickor, hoppas ni mår bra i värmen =) den har kommit till norr också nu äntligen.

Jag blev lite depp sist när mensen kom, ca 10 dagar försent (såklart dagen efter jag testade mig..) så jag har
    tagit en lite paus härifrån ;)
    Men till nästa mens (som hellst inte behöver komma förstås) så kör jag på BDG igen. Om inte för att korta cykeln en aning =)
    Håller tummarna!

Men nu försöker jag att inte tänka på att jag så gärna víll (vill vill vill) ha en bebbe i magen uta bara njuta av sommaren och allt kul jag och sambon ska göra i sommar.. =)

Håller mina tummar för er tjejer! =)
    Hej hej =)

Allt bra  i värmen här iallafall! =)

Förstår att det tog lite på dej och att du hållt dej borta då.

Ja, jag håller tummarna för att mensen håller sig borta nu så du slipper pröva igen ;)

• ThaGirl
    längtar e stor skrev 2011-06-08 21:09:13 följande:
    hej.. började med bidrottningsgel igår å nu te min fråga, ska man ta tabletten när som under dagen eller ska det vara på morgonen med frukosten?
    Du tar det innan säng dags. Eftersom hormonerna jobbar som mest på natten. =)
  • ThaGirl
    Mama C skrev 2011-06-11 12:19:43 följande:
    Så va tror ni, kan jag börja med dom nu mitt i cykeln?
    Nä, fan, jag törs inte, jag väntar tills nästa mens. Skulle dock behöva nåt uppiggande och nåt som lyfter upp mig, mår skit rent ut sagt. Både fysiskt o psykiskt. Undrar om det är värmen som gör det. Som jag känner mig nu skulle ja nog behöva en madrasserad cell med AC... Gråter
    Ähh, börja du med dom nu. Är du mitt i så lär det ju nog inte hinna ändra din period något. =)

Inte roligt alls ju. Värmen borde ju göra dej piggare, speciellt nu efter en så lång och tråkig vinter. =)
    Det vänder nog snart ska du se. Annars ta lite ledigt och hitta på något för dej själv som piggare upp. =) 
  • ThaGirl
    färgglad regnbåge skrev 2011-06-12 09:29:48 följande:
    Hej allihopa, hur går det för er?
    Kollade i min kalender och min cykel är faktiskt lite kortare än vad jag först trodde och det innebär att jag har bim på onsdag eller torsdag redan.... Nyfiken som jag är så testade jag redan nu imorse men det visade ingenting, får hålla tummarna att jag testat för tidigt och att det ger utslag om några dagar istället...

Det är lite jobbigt bara för man tappar ju hoppet av alla negativa test.... Känns som det aldrig blir min tur.... Rynkar på näsan
    Precis haft ÄL så inväntar BIM nu. =)

Får hoppas att du testade för tidigt så att du får ett stort och underbart + sen! =D

Ja, det suger verkligen, jag låter bli att testa så länge den inte är försenad. =)
    Golddigga skrev 2011-06-12 09:38:39 följande:
    Kan man äta bdg om man har äl och hyffsat regelbunden mens på 30-32 dagar? Eller spelar det ingen roll då? Är inne på andra försöket bim 23-25 juni..
    Det spelar ingen roll. Ät du på bara! =) 
  • ThaGirl
    Golddigga skrev 2011-06-12 17:26:21 följande:
    ok men jag är rädd att jag kanske förstör min menscykel som redan är hyffsat regelbunden...?
    Det är inte säkert. Jag har 31 dagar, och min ändrades inte. Allas ändras inte. =)
    jottes skrev 2011-06-12 17:32:17 följande:
    Igår trodde jag att jag skulle DÖ av mag/rygg-smärtor.
    Gick upp mitt i natten och bara grät och grät och gick på toaletten och så klart kom mensen.
    BDG bidrar med en helvetes mensvärk, jag vill ha mitt PLUS!!
    Vad tråkigt! =(  Och vad hemskt att du får sådana smärtor. =(
  • ThaGirl
    Golddigga skrev 2011-06-12 19:50:22 följande:
    ok...vad är bäst...bdg eller rosenrot?? Vad ska  jag börja med? Vill ha plus! Om det inte tagit sig redan
    Jag har aldrig provat rosenrot så absolut ingen anning. Men du kan ta båda tror jag...

Vad säger ni andra? Har ni gjort det eller vet om man kan? =) 
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?