• blåbär02

Bidrottningsgele!?!?!?

ThaGirl skrev 2011-02-11 13:50:41 följande:
    Haha så sant så! =)
    Okej, vad spännande! =D  Vart bor ni?=) 
    Ja visst är det kul att jag berättar om min mensverk för "främmande" =D hihi.

Jag har inte märkt angående att jag är varm, men var väldigt varm imorse när jag vaknade.. Kan har något med det att göra. Är även spänd på att se om min hy blir bättre ! =)
    Jag bor i norrland. Själv?! =)
  • blåbär02
    ThaGirl skrev 2011-02-11 15:12:13 följande:
    Haha, joo men i såna här tillfällen är det ju ;)

Okej! =)  Ja, det blir spännande och se. Jag bor i skåne och här snöar det för fullt och blåser något fruktansvärt =S 
    hehe, jaa jag vet =)

åh, jag har min bästa vän i skåne =) hon har precis blivit mamma.
    vi hade galet med storm här igår. värsta på 20 år enligt dom som bott här länge.

då sa jag till sambon: men shit, tänk om man måste föda idag, hur skulle man komma till sjukhuset? (det hade absolut inte gått, vi var totalt insnöade) och då sa han:" Ja men då får man föda hemma. vad tror du dom gjorde förr i tiden?!"

haha, ja vad gör man...?! =)
  • blåbär02
    ThaGirl skrev 2011-02-11 18:54:54 följande:
    Okej vad kul! =D

Oj då! Hoppas det inte blir så här. =P  Det har slutat nu och fryser på istället =/

Haha, jag hade föredragit sjukhus...Men ja, är man insnöad är det väl inte så mkt man kan göra. =) 

Det är inte kul när det fryser på.. =/ då får man gå försiktigt..! eller köpa broddar ;)

Jag föredrar också sjukhus  ;b
  • blåbär02
    ThaGirl skrev 2011-02-11 19:22:07 följande:
    Haha, ja broddar har jag faktiskt funderat på. Skiter i vilken ålder man är. Jag är som bambi på hal is ÅRET om ;D

Mannen sa att vi får nog linda in mej i sådan här bubbelplast sen när jag är gravid ;) 
    Jag är också "halkig" av mig, och sen jag flyttade upp till norrland så har jag faktiskt andvänt broddar :P promenaderna gick så otroooligt långsamt innan :P jag var så rädd att halkla för jag är också som bambi ;)

Jag frågade min sambo angående det här med att vara extra varm på morgonen och han höll faktiskt med. Han tycker att jag har varit varmare de senaste två mornarna, så det har vi lika =)
  • blåbär02
    lok14 skrev 2011-02-11 21:10:49 följande:
    Men den här vintern har alla trillat känns det som! Jag drösade nerför en trappa innan jul och det blåmärket var fasiken en syn för gudarna! Broddar är säkrast när det är isväg ute.

Här sitter man på dag 32 i cykeln... Det är attans när man har haft allt mellan 27 och 53 dagar sedan man slutade med mini-piller. Vilket var i april förra året....
    Broddar är bäst om man är som bambi ;)

oj vad jobbigt med en sådan oregelbunden cykel.. =/ jag har inte helt regelbunden, men lite bättre sen jag slutade med piller iaf. när jag knaprade p piller så missade jag dagar och den blev alldeles knasig.
  • blåbär02
    ThaGirl skrev 2011-02-12 11:47:04 följande:
    Hahah, det var ju smart! Ja, det är inte lätt att vara som bambi. ;)

Ahh, vad spännande! =D Kul att han lagt märke till det! =) 
    Ja det var lite kul att han hade märkt av det, men det hade vi nog inte kommit på om du inte skrev det =)
  • blåbär02
    ThaGirl skrev 2011-02-12 18:10:19 följande:
    Haha ne det är sant. Man måste nog få det påpekat annars tänker man inte på en sådan grej.

Jag la bara märke till det eftersom jag alltid fryser annars hade jag nog inte heller tänkt på det! =) 
    Aha. Jag är varm av mig ändå, men nu har jag varit väldligt varm =)
    Nu vill jag att dagarna ska gå så i får se hur detta går! ;) hehe.
  • blåbär02
    cat82 skrev 2011-02-12 19:30:37 följande:
    Hej, jag har oxå ätit bdg den här månaden då vi försköker få barn, hoppas detta blir vår månad har ni märkt nån skillnad när ni började knappra dem
    jag och trådstartaren har kännt oss varmare, spec på morgonen. annars inget spec för mig. har bara tagit tre hittills iofs! ;)
  • blåbär02

En fråga.

Fick ju min mens ca 5 dagar för tidigt denna månad =S Fick ju då kortare cykel.
    20 dagar och 13 dagar lutealfas... Ska ha ägglossning på tisdag enligt kalendern här på FL.

Det är alltså exakt en vecka efter mensen... Då har jag bara tagit 7 BDG kapslar ju..
    Och så "ska" man ju gärna ha sex innan ägglossningen också, alltså idag och imorgon...
    Då har jag ju bara tagit 5 kapslar.. =S

Tänk om BDG inte har "utveklat" sig (eller vad jag nu ska säga) till det den ska, förstår ni?

Hade jag haft mens som jag brukar hade jag ju hunnit tagit nästan 12-14 kapslar.

Vad tror ni tjejer? Eller spelar det ingenroll om man tagit 5 eller 15?

• blåbär02
    ThaGirl skrev 2011-02-13 19:07:04 följande:
    Har du ÄL så tidigt?  I vanliga fall också?

Alltså det kvittar ju hur många du tar. Allt handlar om att du tar dom från mensens start och fram till ÄL. Så ska det ju stämma. Du blir ju påverkad ändå. Men jag får för  allt i världen inte få ihopa att du ska ha ÄL redan?

Jag ska inte få min fråns 10 dagar till. 

Eller jag fattar inte dej kanske..? =P
    haha, bra att det inte bara är jag som inte fattar.. :p

enligt ägglossningstestet både här och inne på gravid.se så ska jag ha ägglossning den 15e.
    Hur konstigt som hellst. Jag förstår ingenting.
    Men min förra mens hade jag mellan 14-19 jan (ägglossning 27jan) och nu fick jag ju mensen för tidigt
    den 8e feb tills idag, 13 feb. Och enligt FV så har jag ägglossning den 15e.. =S
    Borde ju inte ha förrän 22a ungefär...=S

och jag känner inte av min ägglossning i vanliga fall , men förhoppningsvis nu med BDG.

konstigt är det, jag fattar ingenting... :S
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?