• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Hjärtat78 skrev 2011-04-11 21:52:40 följande:
    Idag ringde läkaren och nu vet jag inte hur många cystor jag har, men att där är mycket sammanväxningar och inflammationer i magen. Så operation ska bli av i maj och lyckas inte det så blir det ivf sen.. Har inte ätit apiforce sedan förra veckan och vet inte om jag hade äl då eftersom jag fortfarande har mycket genomskinliga flytningar.. Många plussar direkt efter man börjat med apiforce, vissa tar det längre tid. Får se vad som händer den närmaste tiden..
    Fyy så tråkigt! =(  
    Men om du skulle vara gravid nu? Hur funkar det ihopa med operationen?

Hur mår DU annars då?  Förstår att du måste vara jätte ledsen just nu. =( 
  • ThaGirl
    Hjärtat78 skrev 2011-04-12 10:32:23 följande:
    Jag vet inte hur det på funkar om det blir operation, för  den sista månaden har jag fått mer ont av min endometrios och kramper i magen så det har blivit värre och hoppas att jag slipper behöva ivf. Dom vill ju inte att tiden bara skenar iväg och man inte har någon reservplan att ta till.

Vi ska åka till Rhodos 5 juni och igår lät det inte så bra från läkarens sida iom operationen blir så nära, så nu hänger resan löst.Gråter Jag vill komma iväg, få nya krafter och inte vara hemma på semestern så vi får se.

Känns jobbigt för jag trodde inte att dom skulle hitta så mycket som dom gjorde, men min läkare sa att dom från Italien är dom bästa i Europa på detta och det toppen att dom är involverade nu. Trodde aldrig det  skulle bli så svårt att bli gravid och apiforcen har bara gjort positiv påverkan på min kropp och hade jag inte googlat på BDG och hittat denna tråden så har jag aldrig testat dom och det uppskattar jag  er för och ert stöd!!!GladGlad
    Okej, väldigt tråkigt att du har så ont. Har du haft det i många år?

Gud så tråkigt att ni kanske måste avbryta semsterplanerna! =(  Klart du vill skaffa dej nya krafter på en härlig semster. =)

Vilken tur du har några av dom bästa då! Vad skönt att det påverkar dej! Tänker du fortsätta äta dom bara för att må bra så att säga?  Det är ju verkligen skönt om dom kan hjälpa dej så mkt.  Vet ju själv hur alla mens symptom försvann, som man känner av innan. Det var verkligen positivt. =) 
  • ThaGirl
    Hjärtat78 skrev 2011-04-12 21:19:57 följande:
    Jag fick diagnosen i oktober ifjor och förmodligen har jag haft den i många år innan, men ingen har sagt något om det tidigare iom jag har haft väldiga menssmärtor och ätit p-piller i flera år så har den hållt sen nere. Men dök upp igen efter jag slutade med dom hösten 2009.  Hade sammanväxningar av endo i vänster äggledare och därför fick jag utomkvedshavandeskap ifjor i april och fick ta bort den äggledaren. Har inte lyckats bli gravid på 1 år nu.

Jag hoppas verkligen vi får åka till Rhodos i juni sol, bad, värme och massor av vattenmeloner..  Behöver komma iväg och vi har sett framemot denna resa länge och bara 54 dagar kvar tills vi ska lyfta.

Jag kommer att fortsätta äta apiforcen sen eftersom den har påverkat mig så bra och har inte heller lika mycket pms beskymmer som innan. Fick tips att äta folsyra i förebyggande syfte, så idag var jag på apoteket och köpte folsyra.
    Usch så hemskt att man kan ha den i många år innan. Varför kollar inte läkarna upp det direkt? Eftersom det ändå faktiskt finns en risk ?

jag håller tummarna för att ni ska få komma iväg! =)

Vad härligt att dom får dej att må så bra att du kan fortsätta med dom! 
  • ThaGirl
    Hjärtat78 skrev 2011-04-13 19:04:38 följande:
    Läkaren ringde imorse och nu är det planerat operation den 11 maj för att ta bort så mycket endometrios som möjligt.  Pratade även om resan med henne och förmodligen får jag vara hemma i 2 veckor efter operationen och så ska det hunnit läka för resan är 3,5 vecka efter.

Jag vet inte varför dom inte har kollat det iom dom såg sammanväxningar ifjor när dom tog bort utomkvedet men nämnde aldrig något om endometrios utan frågade hela tiden om klamydia vilket jag aldrig har haft. Men nu händer det saker så kanske slipper jag ha ont efter operationen.

Tack för ditt stöd!!! Glad
    Vad SKÖNT att du blir operarad och får komma iväg på resan! Så kul för dej! =)

Så lite så! =) 
  • ThaGirl
    Amelie85 skrev 2011-04-14 10:11:01 följande:
    Hej!! Jag undrar också med detta med Bidrottningsgele! Vi har försökt sen november utan nå resultat :(
    Fungerar bidrottninggele? när ska man äta de? hur länge? Och vad kör ni för metod? varannan dag? en gång i veckan eller varje dag? jag får höra så olika och vi har nog testat de flesta nu ..
    Ja, det verkar funka på dom flesta. Om du kollar i tråden så ser du att där är många som plussat. =)

Du börjar äta första dagen mensen börjar och sedan antingen fram till ÄL eller fram tills du har BIM nästa gång.
    Du ska äta dom på kvällen innan du lägger dej. Då dina hormoner arbetar mer på natten. =) En tablett/dag

Dom flesta här inne har kört på varannan dag metoden. =) 

• ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-04-13 22:01:16 följande:
    Nu börjar det redan ömma i nipplarna så jag antar att äl var tidig den här månaden, ngn som vet på ett ungefär när dem börjar ömma efter äl fram till mens? :)
    Typ 4 dagar innan för mej. Men nu denne gången så fick jag det fyra dagar efter ÄL. =P 
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-04-14 14:52:17 följande:
    Thagirl: okej, oj.. När har du bim då? Jag hade väl äl i mitten på förra veckan så det är juh typ en vecka- en och en halv vecka till mens om man räknar från äl.. Hoppas på att mensen inte dyker upp :))
    Min mens har precis slutat idag :P  Så det var nu sist jag hade ÄL. =)

Håller tummarna för dej. =) 
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-04-14 14:59:41 följande:
    Thagirl: okej, ska du vara utan bdg nu en månad?
    Ja, vi tänkte det.  Se om det kanske haft någon påverkning om man testar utan. =)
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-04-14 16:39:09 följande:
    Thagirl: jag funderar också på det om det inte blir ngt den här ggn heller.. :) jag håller också tummarna till tusen nu.. Längtar så efter mitt plus.
    Det gör vi alla!  Gud som jag drömmer och längtar efter att få se det dära extra strecket som behövs! =D
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-04-14 16:59:34 följande:
    Thagirl: ja när vi väl får det kommer vi inte tro det är sant, så mkt som man längtar och hoppas.. Fick ju missfall sist, väldigt sent så jag bara längtar efter ett plus så jag får ett tidigt ultraljud och sen förhoppningsvis kan berätta det igen :)
    Missfall borde inte få finnas. Jo, kanske om där är något absolut fel så det är därför kroppen stöter ut det. Men alla dom som får det om och om igen. Det är inte rättvist. =/

Jag längtar först och främst efter att få berätta för alla. Och sen efter förlossningen! Gud så spännande det verkar vara. =D 
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?