• lok14

Bidrottningsgele!?!?!?

Cissi87 skrev 2011-02-14 09:42:43 följande:
    Ah det är endometriosen som ställer till det. I augusti opererades tre cystor bort. (två på vänstra äggstocken o en på den högra). den vänstra äggstocken var tydligen rätt sargad av endon så den funkar inte sa läkaren, men kanske börjar funka. Sen har jag det i buken med så min livmoder är ihopväxt med bukhålan typ så den ligger rätt långt snettbakåt. Endometrios innebär typ att mensen går baklänges ut via äggstockarna och ut. Dom vita blodkropparna ska "käka upp" det som kommer där men det funkar inte för mej. Så då bildar kroppen små blåsor som växer och blir cystor. På wikipendia står det att endometerios är en kronisk sjukdom som innebär att livmoderslemhinnan inte bara finns i livmodern utan även utanför. Så det är som en kronisk inflammation.
    sv.wikipedia.org/wiki/Endometrios

Visste inte om sjukdomen förrän i somras men det är tydligen rätt vanligt.
    Okej, jag hade ingen aning om vad det var. Skäms Därför jag frågade.
    Hoppas att ni får ett pluss snart då!
  • lok14

Jag är så nyfiken på hur det går för er med BDG! :) Håller tummarna för er tjejer! Glad

• lok14

Man får försöka vara tysta

Åh jag hoppas det går bra för er som börjat med kapslarna! :)

• lok14
    ThaGirl skrev 2011-02-15 19:07:55 följande:
    När börjar du ta? =)
    När jag får min mens. Vilken inte dykt upp än... Har ju så oregelbunden.
  • lok14
    blåbär02 skrev 2011-02-15 19:22:54 följande:
    Jo, han gjorde ju de.. Fast jag hellst inte ville. Svärmor och svägerska tjatar ju en del...
    Blir så pressad då, men det ska nog gå ändå. Får försöka strunta i dom helt enkelt =)
    Det får du göra. Min mamma vet inte om att vi slutat med preventivmedel men hon tjatar på oss ändå. Speciellt nu då hennes särbo blev farfar igår... Så nu vill hon bli mormor! Jag är äldsta barnet och den enda med egen familj så hon är väldigt barnbarnsugen! Jag säger att om hon är så sugen får hon skaffa ett till småsyskon till mig, hon har ju ändå fyra ungar så en till märks knappt! ;)
  • lok14
    ThaGirl skrev 2011-02-15 20:21:23 följande:
    Ajuste, det stämmer ja. Tror du den är på G snart då?
    Ja annars så blir jag galen. Startade en tråd igår... www.familjeliv.se/Forum-1-35/m57309768.html Har liksom lite "gravidkänningar" men negativt test igår. Så ja, det är nog mensvärk.
  • lok14

Åh så spännande att följa er och se om det blir några "bin" gjorda nu! ;) Hoppas för er tjejer!

Själv så, ingen mens ännu och ett gravtest imorse som inte fungera. Alls. Det blir nytt i helgen eller en väntan till den 24:e då jag fått tid hos gyn för att få hjälp med värk jag har i magen (tror det har med underlivet och göra) och min oregelbundna mens.

Men jag kikar in för att se hur det går för er!!!

Ha en MYSIG helg nu!! =)

• lok14

Hej på er!

Jag skrev i början av tråden och skulle börja äta apiforce vid nästa mens (som aldrig kom). När den väl kom låg jag hemma i lunginflammation så nu har det gått lite mer än två månader...

Men idag inhandlades pillrena och ska påbörjas ikväll! Så ja, här är en till som hoppas på bebis snart! Glad

Hoppas allt går bra för alla!

• lok14
    ThaGirl skrev 2011-04-08 19:51:32 följande:
    Hejsan! Men dej känner jag igen! =D

Okej, vad tråkigt men kul att du kan börja nu! =D
    =) Åh vad skönt, inte helt bortglömd i den här tråden!
    Ja jag har börjat nu, i fredags. Så ja, väldigt kort tid sedan men hoppas såklart detta ska gå bra!

Hur går allt för dig?
  • lok14
    ThaGirl skrev 2011-04-11 18:06:45 följande:
    Inget vidare. Gick inte på andra försöket heller. Men det verkar gå för dom andra. Och det gör mej glad! 
    Äter du tredje omgången nu? Märkt någon skillnad annars då? Läst lite om biverkningar och så... Men jag har inte märkt nåt än i alla fall.

Vad roligt för dom! Det bådar ju gott ändå! Glad
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?