• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Damdam skrev 2011-03-21 22:16:35 följande:
    Hej Tjejer!

Vilken god stämning det verkar vara i den här tråden =) Tänkte höra om jag får göra er sällskap?
    Vi har precis öppnat syskonverkstan. Tog ut kopparspiralen förra måndagen och mensen kom 2min innan jag tog ut den. ÄL ca 28/3 och BIM 11/4.

Lyckades med dottern på 3e försöket, på första försöket med Glandin 25 samt akupunktur (gick på det för migränen, när han fick höra att vi försökte bli med barn satte han några fertilitetsnålar oxå) Vet inte vilket som fick det att fungera. Tror på kombon =) Vi försöker med BDG den här gången och Zink för sambon.
    Välkommen! =D

Lägger till dej i listan! =D 
  • ThaGirl
    Rue skrev 2011-03-21 22:23:47 följande:
    Hej! Jag o min sambo har försökt få första barnet sedan årsskiftet. Första månaden fick cykeln spel i Äl kom 5 dar sent o vi missade den så senaste två har vart med Äl test. Började äta bdg för några dagar sedan o hoppas att nästa Äl blir den sista på ett tag . Äl ca 29e mars o bim 11 april.
    Välkommen! =D

Lägger till dej i listan! =D 
  • ThaGirl
    Hemlighet skrev 2011-03-22 18:55:27 följande:
    Hej.
    Vill någon vara så snäll och förklara för mig hur detta med bidrottninggelè fungerar?
    Vi har försökt att få ett syskon ett tag och lyckades, men det visade sig vara ett utanförhavandeskapGråter
    Nu vill jag testa något för att hjälpa naturen på vägenFlört

Var köper man det?
    Hur/när tar man det?

Tacksam för svarGlad
    Hejsan!

Du köper det i en vanlig hälsokost affär!

Du tar det när du ska gå och lägga dej. För dina hormoner arbetar som mest på natten.

Du tar det från mensens första dag fram till antingen ÄL eller till BMI. Och sedan väntar du på ditt + eller om mensen kommer igen. Och så testar du en gång till iallafall. =) 
  • ThaGirl
    Ponja skrev 2011-03-22 20:03:25 följande:
    Testade precis, men visade neg. Usch vad trött jag blir, mensen är 8-9 dagar sen nu!
    vad kan det bero på?!
    Stressad kanske?
  • ThaGirl
    AgnesGN skrev 2011-03-22 20:07:30 följande:
    Funderar lite, det står på förpackingen på apiforce som jag köpt att man ska ta det på morgonen... Men du säker på kvällen... Står det ngt annat på din förpackning eller är det bara ett "husmorstips" att ta den på kvällen istället... Nyfiken därför att jag tänker prova med apiforce så fort min mens kommer, för jag har sjukt lång menscykel och hört att den kortas ner, för vi försöker bli gravida här jag och min sambo.
    Ja, men häslokost tjejen sa kvällen. Just för hormonernas skull. Så bry dej inte om vad där står. =)

Okej! =) 
  • ThaGirl
    AgnesGN skrev 2011-03-22 20:13:48 följande:
    Toppen! Då ska jag lyssna på dig. Tack för rådet! =) Längtar tills jag får prova.
    Lugnt!  Jag tar dom själv på kvällen innan jag ska sova. =D

Håller tummarna för dej! =D 
  • ThaGirl
    Hemlighet skrev 2011-03-22 20:35:01 följande:
    Ockej. Vilken sort (fabrikat) är att föredra? Och vad kostar dom på ett ungefär?
    Men om man kan äta dom fram till BIM så kan man äta dom varje dag fram tills att man får ett plus?
    Vad händer om man äter dom medans man är gravid? Det kan inte påverka fostret negativt?
    Apiforce, 

Bara fram tills BMI. Om du är gravid så kan fostret börja ta upp det och det är inte bra. Kommer inte riktigt ihåg vad som händer med fostret.
    Men innan BMI är det ingen fara alls! =) 
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-03-22 21:01:23 följande:
    Bim = är beräknad mensdag och BMI räknar man ut om man ligger i skalan för normalviktig eller över/under viktig. :)
    Hahah, ojsan...Här går jag skriver det i fel ordning! Haha Tungan ute
  • ThaGirl
    Damdam skrev 2011-03-22 20:37:27 följande:
    Tackar! 

Det börjar närma sig ÄL för dig oxå nu, bara några dagar kvar. Spännande!
    Ska iväg och ta ett cellprov imorgon. Fick utslag på cellprovet i höstas och ska på ytterligare en återkoll.
    Är lite nervös.. 
    Usch vad tråkigt då! Jag ska på mitt första den 8 april. 
  • ThaGirl
    Jessica08 skrev 2011-03-23 08:53:46 följande:
    Åååh! Jag såg nu att jag bara har ett gravtest kvar.. Måste ju spara det tills jag isf gått lite över tiden.. Förra ggn plussade jag inte förens bim+5
    Så det blir inget test för mig idag :/
    Ne, bättre du väntar då! Alla reagerar ju olika. =)
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?