Inlägg från: Strawberry Mum |Visa alla inlägg
  • Strawberry Mum

Bidrottningsgele!?!?!?

Hejsan.

Nu ska jag börja att äta bidrottninggele/Apiforce.

Eller jag ska börja direkt när jag får min mens (på torsdag har jag bim).

Har aldrig tagit dessa förr men är desperat att bli gravid snarast!! efter ett jobbigt MA i slutet av mars (i v.13).

Har försökt sen oktober 2010 och blev gravid i December/Januari trots att jag ammade, men slutade som sagt i ett MA.

Så nu är jag villig att testa "vadsomhelst" och kommer att kombinera dessa med Apotekets "Kvinna" vitaminer&mineraler & mina sle mediciner (Plaquenil&ibland levaxin).

Men tipps....hur ska jag nu ta dessa?

Har jag förstått rätt? 1 tablett före sänggående varje kväll...från mensens första dag fram till dagen för ägglossning?? Sen göra avbrott och vänta in mensen osv.???

Eller har ni nå andra rekomendationer?

Andra tipps på hur man blir gravid fortast möjligt??

• Strawberry Mum

Jag har inte fått mina tabletter på posten ännu Rynkar på näsan och jag fick min mens i måndags!
    Så nu missar jag ju att börja äta dem när jag skulle!!!!
    Men kan jag ändå börja när jag får dem på posten (ikväll eller imån kväll)???

Jag ska bara käka fram tills ägglossningen eftersom jag haft 2 st MA Gråter så vågar jag INTE ta nå risker alls.

Hoppas de kommer snart! så att jag kan börja äta dem och hoppas att de hjälper, vill ju ha ett plus NU!

Hade ett jobbigt! MA i slutet av mars (i v.13) Känns ännu väldigt tungt!! och jag tänker hela tiden på i vilken vecka jag skulle ha varit. Och kommer nog inte att kunna sluta med det förrän jag blir gravid igen.

• Strawberry Mum
    ThaGirl skrev 2011-05-16 15:25:43 följande:
    Välkommen! =D

Okej, du ska som sagt ta en tablett innan sängen varje dag från BIM fram tills nästa BIM. Det finns dom som slutar vid ÄL men det är absolut ingen fara att äta fram till nästa BIM. Och får du inget + då så äter du bara dom en omgång till. =)
    Tack för svar.

Som jag redan nämnt (här ovan) så kommer jag bara att äta dem fram tills min ägglossning då jag haft 2 st MA och inte vågar ta nå risker.
  • Strawberry Mum
    ThaGirl skrev 2011-05-19 11:46:51 följande:
    Nja, det är nog lite för sent att börja med dom nu men pröva eller så vänta tills nästa gång.

Okej, då förstår jag att du inte tar några risker!

Ja, vi alla vill ha +! =)

Usch, stackare! Hoppas verkligen du får ett + snart så du mår bättre.
    Kom ihåg att om du går och tänker så kan du även påverka att blir gravid igen. Försök tänka på allt annat och bara njut av varandra! =) 
    Ok, men jag provar nog ändå...nån effekt kan de ju kanske ändå ha Flört

Du har rätt, det påverkar ju ens chanser att bli gravid hur man mår och så...men inte! så lätt alla gånger, men det har blivit lite bättre med dom mörka tankarna.
    Dessutom har jag börjat att träna! Långa promenader och joggning (tränings dvd om det regnar).
    Har tagit bort kakor, fika och godis och sådant som innehåller stora mängder av socker, har bara hållt på ett kort tag, detta är dag nr.3 men känner redan de positiva effekterna...är mkt piggare och känner mig mera positiv, så kanske även det kommer att hjälpa inför ägglossningen om ca 2 veckor.
    Lycka till.
    Hur länge har du försökt bli gravid? Vilket barn nr??
  • Strawberry Mum
    ThaGirl skrev 2011-05-19 15:34:31 följande:
    Okej spännande!

Sen december 2009. Inga barn sen innan. Så det är första vi försöker till. =)  sj?
    Oj, då har ni kämpat på länge, bra gjort! och ge inte upp.

Jag har 2 barn. Ett var helt oplanerat och föddes utomlands när jag var ung&inte ville ha barn.
    Det andra kom för ca 1 år sedan i ett stabilt förhållande (min nya sambo) och ett efterlängtat barn&syskon.
    Då blev vi gravida på 1:a försöket men det slutade i MA Rynkar på näsan men 2 månader senare var vi gravida igen&det resulterade i våran dotter Hjärta

Men graviditeten var jobbig, mycket oro pga en kronisk sjukdom som jag har.
    Men allt gick bra Skrattande

Sedan började vi försöka igen, förra året i oktober-2010...så väntat i ca 7 månader nu och under den tiden hunnit få ett jobbigt missfall i v.13 Gråter
    Verkar ha ganska lätt att bli gravid, eller iaf ligger vi väl på medel i det men sedan är det svårare tyvärr.

Detta kommer att bli sista barnet då vi båda vill ha 3 st.

Vi kommer inte att ge upp utan ska kämpa oss vidare, men jobbigt är det och man tänker ju förståss mycket på h*n som vi inte fick lyckan att träffa.

Jag började igår kväll då tabletterna kom med gårdagens post...spännande!
    Försöker dock att intala mig att det inte gör något att jag inte började att ta dem just första mensdagen.
  • Strawberry Mum

Hejsan.

Nu är jag nyfiken men har ni som käkat dessa (apiforce) blivit gravida nu?

Tog det länge innan ni blev gravida efter att ni börjat äta dessa?

• Strawberry Mum
    Strawberry Mum skrev 2011-05-30 13:16:27 följande:
    Hejsan.

Nu är jag nyfiken men har ni som käkat dessa (apiforce) blivit gravida nu?

Tog det länge innan ni blev gravida efter att ni börjat äta dessa?
    ThaGirl skrev 2011-05-30 17:58:37 följande:
    Hejsan! Det står ju några uppe i trådstarten. =)
    Står man inte med där har man inte blivit gravid än. =) 
    Jaha, det är alltså det som står, antog det men var ej hundra.
    Ok, men då ser det ju ganska lovande ut Flört
    Får väl se om några veckor när det är dags för bim.
  • Strawberry Mum
    Mama C skrev 2011-05-31 08:24:37 följande:
    Hej hej! Ny i tråden! 
    BDG, finns det på hälsokosten? ska man bara fråga efter bidrottningsgelé eller? Är Apiforce samma sak eller vad är det? Har läst tidigare om borago, nån som vet nåt om det?

Är inne på 11:e försöket, så känns som att lite tillskott skulle göra susen... 
    Hejsan. Jag är också rätt ny här.
    Började att ta apiforce för ca 2 veckor sedan men slutar kring äl eftersom jag fått ma så vågar jag inte ta några som helst risker trots att det anses helt ok att fortsätta genom hela månaden och sen sluta om mensen inte dyker upp.

Apiforce är det jag tagit. Ett hälsotillskott som är bidrottninggele i kapslar Glad

Oj! 11 försök men då hoppas jag verkligen att du snart får ett plus.

Är det första barnet? eller?
  • Strawberry Mum
    Mama C skrev 2011-05-31 09:19:19 följande:
    Ska man äta dom hela cykeln igenom? Från mensens första dag tills...? Har inte riktigt koll på ÄL... Är de dyra eller?

Jag har en son sen innan, men det är första med min sambo. Vi har försökt sen slutet av juni förra året. Det tog dock lång tid förra gången jag blev gravid oxå...
    Ja, sitter o väntar in mensen nu. Är BIM+6, testade neg i söndags. Har varit rätt stressad, så det är nog därför mensen är sen. Den kommer nog tyvärr när som helst, tycker det känns om det....
    Ja, det är jätte dyra!!
    Iaf för mig kostade 30 kapslar ca 189 men det var med frakten eftersom det inte finns nån hälsokost i närheten vart jag bor.
    Det är säkert billigare att köpa direkt i hälsokostbutik, antar att de då går på ca 130-140 kr/liten burk. Det går att köpa stora burkar också.

Ja, man ska alltså ta första kapseln på mensens första dag, sen ska man äta dem igenom hela cykeln fram tills att man blir gravid. Man slutar alltså att ta dem om man inte får mensen.

Men jag har hört en del som bara äter dem från mensens första dag fram tills deras äl, sen slutar dom och inväntar mensen och när den kommer igen så käkar dom i 2 veckor osv.
    Så ska jag göra, men det är mest för att jag hade ett ma i v.13 (slutet av mars) och vill inte! ta nå risker att få ma/missfall.
    Jag har 2 st ma i bagaget, har 2 barn.
    Min son,helt oplanerat! blev han till utomlands (jag åt minipiller).
    Sen hade jag ett ma, i v.8 efter att jag blev gravid på försök nr.1.
    Sen blev jag gravid igen 2 månader senare vilket resulterade i våran dotter.
    Sen blev jag gravid fast jag helammade! då försökte vi inte utan tänkte bara att det får komma när det kommer, men tyvärr! så slutade det ju i ett väldigt jobbigt ma i v.13 Gråter Sörjer den förlusten mycket!

Nu har vi just genomgått försök nr.3 (efter ma:t). Hoppas! verkligen att jag snart får bli gravid igen, känner att jag måste få bli det snart så att det tröstar lite efter det barn man förlorat, för det hjälper ju lite att få börja räkna om veckor istället för att tänka på den veckan man hade! varit i Rynkar på näsan

Me nu kanske apiforce har hjälp till på traven Glad
    Fast tyvärr så började jag att ta dem 3:e mens-dagen då de inte kom i posten förrän då Obestämd

Aah, bara att vänta!! nu, så jobbigt när man är otålig och vill veta.

Allt ät 2 veckor just nu...2 veckor till bim, sen 2 veckor till äl, osv.
  • Strawberry Mum
    Cupcake skrev 2011-05-31 13:36:44 följande:
    TACK! Visst vore det bästa bröllopspresenten :)
    Håller också tummarna för dej, vore ju en fantastisk! bröllopsgåva Skrattande

Hoppas att erat bröllop blir så som ni vill ha det, lyckönskningar till er för en kärleksfull framtid.
  • Strawberry Mum
    Jessica08 skrev 2011-06-06 16:44:48 följande:
    Jottes: blev gravid i maj förra året. Mf i augusti och på den vägen är det :/ hann precis bli glada att vi kommit över gränsen för 12 veckor så att det är säkrare att bebisen klarar sig men icke :/ :(

Thagirl: ja jag hoppas det verkligen också :(
    Jag beklagar.
    Så tråkigt!!!

Själv hade jag ett ma i slutet av mars (v.13).
    Det var en fruktansvärd upplevelse.
    Såsorgligt att se den lilla bebisen ligga så stilla där på skärmen.
    Inga tecken hade jag heller så vi var så glada att åka på UL men allt slutade i tårar! Gråter
  • Strawberry Mum

Sedan jag började ta BDG så har jag haft så oerhört ONT! varje ggn jag fått ägglossning, mkt! värre än jobbigaste menssmärtorna, men värken kommer bara ibland under 2 dagar kring när jag har min ägglossning.

Missade tyvärr att försöka denna månad då jag var bortrest under ägglossningen, känns som en hel EVIGHET att behöva vänta i ca 1 månad till innan vi ens kan försöka igen...men men får väl försöka att njuta av sommaren, glas vin och vänner, tills det är dags att testa på nyy.

• Strawberry Mum

Nu lämnar jag denna tråd. TACKAR! för tippset om BDG. Det hjälpte Skrattande Nu är jag gravid. Hoppas!! så innerligt att det går bättre denna gång (slutade i ma senast).

BDG fungerar verkligen. Denna gång åt jag det ända fram tills att jag tog ett grav test och fick ett plus, då slutade jag.
    Kanske har det bättre effekt om man alltså äter utan att ta uppehåll vid äl (som jag gjorde tidigare).

Stort! Lycka!!!!!  Till!!!    till er andra som väntar på Plus

• Strawberry Mum
    ThaGirl skrev 2011-08-16 18:17:08 följande:
    Nämen! Grattis och lycka till! =D

Ja det verkar verkligen att funka.

Ja, känns helt underbart!!! Skrattande

Måste verkligen haft bra effekt för vi myste 19/6 och jag hade äl 23/6 (kände av tydligare än någonsin), men då kunde vi inte mysa eftersom jag var bortrest!!
    Sedan myste vi igen samma kväll som jag kom hem 27/6 men då vart det ju ändå försent.
    Hur som helst fattar jag inte riktigt hur jag kunde lyckas denna gång!
    Annars har vi ju myst alldeles före (eller samma dag som äl).
    Kanske var det BDG som hjälpte till på traven, att fånga upp spermierna Flört som på nå underligt sätt lyckades överleva länge!

ThaGirl-LYCKA TILL! med eran bebisverkstad.
    Jag ska hålla tummar&tår att det snart!! blir eran tur.
    Kämpa på och Kram!
  • Strawberry Mum
    ThaGirl skrev 2011-08-17 08:25:51 följande:
    Ja jäklar vilken effekt det haft då! =D  Kul faktiskt och jätte roligt att du berättar! =D

Tack så mkt! Och lycka till som sagt! Kramar!
    Tackar.

Hur länge har ni försökt föresten??
    Är detta erat 1:a barn?
    Tar din kille nå vitamin/kosttillskott?
  • Strawberry Mum
    ThaGirl skrev 2011-08-19 20:21:55 följande:
    För länge... :P  Ett och 8 mån blir det snart. =)

Japp första!

Han har fått äta BDG han med. Men inget annat.  
    Oj, ja-det var länge. Men får man inte en utredning om man försökt i mer än 1 år?!

Då blir det iaf efterlängtad! Flört bebis.

Men se till att han inte dricker alkohol ofta (medans ni försöker) för det påverkar spermiernas kvalite.
    Sedan borde han ju även ta mineraltabletter.
    Min kille har tagit apotekets man tabletter (jag apotekets kvinna).
    Zink är viktigt att mannen får i sig för att förbättra spermierna.
    Och folsyra! ska kvinnan ha redan innan graviditet.

LYYYYYCKA Till!!!
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?