Mama C skrev 2011-05-31 09:19:19 följande:
Ska man äta dom hela cykeln igenom? Från mensens första dag tills...? Har inte riktigt koll på ÄL... Är de dyra eller?
Jag har en son sen innan, men det är första med min sambo. Vi har försökt sen slutet av juni förra året. Det tog dock lång tid förra gången jag blev gravid oxå...
Ja, sitter o väntar in mensen nu. Är BIM+6, testade neg i söndags. Har varit rätt stressad, så det är nog därför mensen är sen. Den kommer nog tyvärr när som helst, tycker det känns om det....
Ja, det är jätte dyra!!
Iaf för mig kostade 30 kapslar ca 189 men det var med frakten eftersom det inte finns nån hälsokost i närheten vart jag bor.
Det är säkert billigare att köpa direkt i hälsokostbutik, antar att de då går på ca 130-140 kr/liten burk. Det går att köpa stora burkar också.
Ja, man ska alltså ta första kapseln på mensens första dag, sen ska man äta dem igenom hela cykeln fram tills att man blir gravid. Man slutar alltså att ta dem om man inte får mensen.
Men jag har hört en del som bara äter dem från mensens första dag fram tills deras äl, sen slutar dom och inväntar mensen och när den kommer igen så käkar dom i 2 veckor osv.
Så ska jag göra, men det är mest för att jag hade ett ma i v.13 (slutet av mars) och vill inte! ta nå risker att få ma/missfall.
Jag har 2 st ma i bagaget, har 2 barn.
Min son,helt oplanerat! blev han till utomlands (jag åt minipiller).
Sen hade jag ett ma, i v.8 efter att jag blev gravid på försök nr.1.
Sen blev jag gravid igen 2 månader senare vilket resulterade i våran dotter.
Sen blev jag gravid fast jag helammade! då försökte vi inte utan tänkte bara att det får komma när det kommer, men tyvärr! så slutade det ju i ett väldigt jobbigt ma i v.13
Sörjer den förlusten mycket!
Nu har vi just genomgått försök nr.3 (efter ma:t). Hoppas! verkligen att jag snart får bli gravid igen, känner att jag måste få bli det snart så att det tröstar lite efter det barn man förlorat, för det hjälper ju lite att få börja räkna om veckor istället för att tänka på den veckan man hade! varit i
Me nu kanske apiforce har hjälp till på traven
Fast tyvärr så började jag att ta dem 3:e mens-dagen då de inte kom i posten förrän då
Aah, bara att vänta!! nu, så jobbigt när man är otålig och vill veta.
Allt ät 2 veckor just nu...2 veckor till bim, sen 2 veckor till äl, osv.