• Hemlighet

Bidrottningsgele!?!?!?

Hej.
    Vill någon vara så snäll och förklara för mig hur detta med bidrottninggelè fungerar?
    Vi har försökt att få ett syskon ett tag och lyckades, men det visade sig vara ett utanförhavandeskapGråter
    Nu vill jag testa något för att hjälpa naturen på vägenFlört

Var köper man det?
    Hur/när tar man det?

Tacksam för svarGlad

• Hemlighet
    ThaGirl skrev 2011-03-22 19:27:48 följande:
    Hejsan!

Du köper det i en vanlig hälsokost affär!

Du tar det när du ska gå och lägga dej. För dina hormoner arbetar som mest på natten.

Du tar det från mensens första dag fram till antingen ÄL eller till BMI. Och sedan väntar du på ditt + eller om mensen kommer igen. Och så testar du en gång till iallafall. =) 
    Ockej. Vilken sort (fabrikat) är att föredra? Och vad kostar dom på ett ungefär?
    Men om man kan äta dom fram till BIM så kan man äta dom varje dag fram tills att man får ett plus?
    Vad händer om man äter dom medans man är gravid? Det kan inte påverka fostret negativt?
  • Hemlighet
    ThaGirl skrev 2011-03-22 20:37:37 följande:
    Apiforce, 

Bara fram tills BMI. Om du är gravid så kan fostret börja ta upp det och det är inte bra. Kommer inte riktigt ihåg vad som händer med fostret.
    Men innan BMI är det ingen fara alls! =) 
    Du menar BIM? Eller vad betyder BMI?
    Måste man börja på mensens första dag? Eller ger det inte samma effekt om man börjar senare?
    Min mens slutar vilken dag som helst nu.
  • Hemlighet
    Jessica08 skrev 2011-03-22 21:01:23 följande:
    Bim = är beräknad mensdag och BMI räknar man ut om man ligger i skalan för normalviktig eller över/under viktig. :)
    som jag trodde Men ThaGirl skrev BMI i alla inlägg, så jag började fundera lite:)
  • Hemlighet
    blåbär02 skrev 2011-03-23 21:42:37 följande:
    Har inte varit inne här på ett par dagar nu närker jag.. =)

Har ÄL den 27, så nu är det absolut dags att börja "jobba"
    Ska testa med ÄL stickorna nu..
    När ska man testa? På morgonen eller spelar det ingen roll..??
    Jag har läst att man skall testa 3 gånger/dag för att se när man får utslag. Hormonet kan komma och gå rätt fort.
    Jag testar efter lunch runt 13-14 tiden för då har jag märkt att jag får utslag på äl testerna.
  • Hemlighet

Percy31: jag har läst att man skall testa tre gånger/ dag någon månad för att hitta vilken tid som man får mest utslag på. Förr testade jag alltid med morgon urinet och fick aldrig utslag:( Men nu testar jag efter lunch och du får jag utslag.
    Hormoner når ju en topp någon gång på dagen för att sen sjunka igen, och det kan tydligen gå rätt fort.

• Hemlighet

Nu har jag beställt bidrottningsgele. Börjar man med dom på mensens första dag och slutar på äl dagen?

• Hemlighet

Ni som har en regelbunden mens och äl, tar ni bidrottninggelè?
    Det har inte ställt till det med eran regelbundenhet?

• Hemlighet

Har fått mina tabl nu. Men jag inväntar nästa mens innan jag börjar. Skall nog få äl i dagarna hoppas jag:)

• Hemlighet
    Jessica08 skrev 2011-04-10 19:59:14 följande:
    Åååh nu blir jag lite snurrig, kört med äl test nu i veckan och började få stegring i typ måndags och starkare i torsdags sen har jag inte testat mer, tänkte att ah det är inte så starkt så kan göra ett test om ngra dar. Och idag så blev det typ inge streck alls, uber svagt, vad tror ni?

Har jag haft äl eller kom den inte denna månad? :/
    Du kanske har haft äl?
    Jag kände av äl idag men på äl testet så var strecken inte lika starka.
    Men det tolkar jag som jag hade äl i dag och hade jag testat igår eller i förrgår så hade jag fått fullt utslag.
  • Hemlighet

Igår började jag med bidrottningsgele. Får se hur kroppen tycker om det.
    Hur reagerad era kroppar/vad blev annorlunda med dom?

• Hemlighet

Är det bara jag eller är det fler som har fått en rikligare och längre mens?
    Är inne på dag 9 nu, brukar bara ha den i 7 dagar annars:S

• Hemlighet

Fick en liten blödning idag. Har äl är ca den 8:e. Någon annan som har haft "mellan" blödningar?

• Hemlighet

Aldrig haft det tidigare + att jag brukar känna av min äl väldigt tydligt. Får se om det slutar. Men kan man blöda vid äl?

• Hemlighet
    Äntligen dax skrev 2011-05-07 21:57:07 följande:
    Hej!
    Får jag slänga in en fråga till er med lite längre erfarenhet av bidrottninggele? Det är så att jag testar för första gången och började på dag 1 i cykeln som jag förstått att man ska göra. Det är min första mens efter missfall och den varade 4-5 dagar som den brukar. På dag 9 (mensen är slut) får jag en brun flytning, typ mellanblödning, som jag aldrig haft förut. Ägglossningstesten är negativa så det borde inte vara en ägglossningsblödning. Har någon annan upplevt mellanblödningar p.g.a. BDG? Känns jättekonstigt att de kommer i första halvan av cykeln också. S.k. "spottings" efter ägglossning har man ju hört talas om men vad är det här liksom? Vågar jag  fortsätta med BDG eller riskerar jag att rubba min menscykel tror ni? Tacksam för svar.
    Jag har också fått mellanblödning av BDG. Jag har haft rosa på pappret sen 3 dagar tillbaka. Men jag slutade ta dom i torsdags(dagen då jag började få rosa på pappret) men jag "blöder" lite än så jag skall nog ta dom igen. Att man missat någon dag lär ju inte göra något?
  • Hemlighet

Jag testade bidrottningsgelé 1 månad och plussade=)
    Tyvärr slutade det i MF.

Ville bara dela med mig av min erfarenhet=)

Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?