Inlägg från: amaryllis01 |Visa alla inlägg
  • amaryllis01

När har ni bytt till sittdel?

Hej

Undrar lite över när ni andra har bytt vagn, till sittdelen?

Min son är " 8 mån " men igentligen 6mån, han kan sitta med hjälp av lite stöd eller om han håller i han i ena handen. Är det för tidigt att byta del? det är inte alltid han vill ligga ner längre i liggdelen, utan jag får ha som stöd med kudde så han får sitta upp.

Eller ska jag vänta tills han kan sitta på egen hand och sedan byta till sittdelen? vad tror ni? hur har ni gjort när ni bytt, har ni väntat tills han/hon kan sitta på egen hand ?

• Svar på tråden När har ni bytt till sittdel?
  • amaryllis01
    mammaNena skrev 2011-02-04 23:25:17 följande:
    jag hade bytt. du kan väll ändå fälla sittdelen så det blir liggläge på den!?!
    Vår son har haft sittdelen sen han va 4-5 månader. han hade inte alls någon lust att ligga där om vi va ute och grejade och han inte sov. han skulle ha full koll på oss.
    Min lilla har inte heller någon lust att ligga ner när han är vaken utan han vrider och vänder på sig tills jag tar upp han eller om jag inte fixar stöd Cool åt han så att han kan ha koll på mig/oss när vi är ute.

Måste testa sittdelen i morgon faktiskt Glad lite lättare att mata oxå dessutom.
  • amaryllis01
    LillSkruttet skrev 2011-02-04 23:26:36 följande:
    Har inte något prematurbarn, men dock en liten kille på 5 månader. Jag har precis bytt till sittdelen. Den går att fälla mycket i ryggstödet så jag kan lägga ner honom när det blir för tungt för honom att sitta upprätt. Liggdelen i vagnen började bli för kort (var en liten hårdlift) och han är också väldigt nyfiken på omvärlden. Här hemma kan han "sitta" själv på lekmattan en liten stund, även om han lätt kan tappa balansen och falla framåt eller åt sidan. Går inte att lämna honom sittandes, utan man måste vara med hela tiden.

Jag tror att bara sittdelen till din vagn går att fälla mycket i ryggen, så du kan lägga ner honom när han blir trött i ryggen eller somnar, så är det nog ok. Se till att han är fastspänd i bältet också så han inte trillar ur.  
    Har inte testat den andra delen men måste ta och göra det i morgon det går säkert att fälla ner den annars vore det konstigt tycker jag, för jag va nere i förrådet och tittade lite på den och tänkte att så där spikrak kan man väl inte sitta så jag struntatde i att testa om det gick att fälla ner.

Lite jobbigt att få ha med sig extra kudde och grejjer när man är ute och han inte vill sitta ner liksom blir juh värsta projektet .
Svar på tråden När har ni bytt till sittdel?