Inlägg från: Anonym (Bernard & Bianca) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
    Anonym (nja) skrev 2011-02-04 22:38:46 följande:
    Katastrof vet jag inte om den blev, men nu sist, för ett par veckor sedan träffade jag en man för första gången.
    Han lät helt perfekt på sms och såg riktigt bra ut på bilden.

Jag var jättenervös för att träffa honom för det kändes som att det verkligen skulle bli nånting bra den här gången!

Men när vi träffades pratade han bara om sjukdomar i sin familj, och hur osams dom kan vara och gud vet allt.
    Bilden stämde inte heller på en fläck, så det var plågsamma 1,5 timme.. Allra helst när det kändes som att han närmade mig i soffan och hade väntat sig något mer.

Blä! Snacka om skönt det var att komma hem den kvällen.

haha..! störande med folk som sätter ut bilder på internet och sen visar sig se helt annolrunda ut. trodde de inte att man skulle komma på bluffen eller?

Veritas18 skrev 2011-02-04 22:48:48 följande:
    Dejtade en kille en gång. Han va jättehungrig och ville äta innan bion. Jag hade ingen lust alls men bestämde mig för att ta nåt litet, mest för att göra honom sällskap.
    När vi väl skulle beställa så säger han "men du måste prova det här och det här" slutade med att vi hade massa mat på bordet. Han åt upp allt typ.
    När notan väl kommer så säger han "jag tycker att vi ska dela"
    Servitören kollade konstigt på honom och jag blev fan arg!
    Har inga problem med att dela men jag åt inte ens hälften + att jag hade sagt innan att jag inte va hungrig.
    Så kag fick betala för hela hans mat praktiskt taget.
    Haha.. vilket matvrak. usch snåla killar på dejter är fan det värsta. Var med en kille (som förövrigt bodde ute i Djursholm!!) och skulle äta i en kiosk. Han sa på en gång att han knappt hade några pengar. Men han ville väl bjuda mig, minns inte riktigt hur det var men sluta med att han tog en öl till sig själv och jag fick ett glas vatten. Snåljåp..
    Anonym skrev 2011-02-04 22:55:46 följande:
    Det här hände i tonåren  och jag hade precis fått tandställning och kände mig extremt ful i den.

Samma dag så bjöd en kille jag var intresserad av ut mig på middag och jag hade så oerhört ont i hela munnen av den här jobbiga tandställningen. Kunde knappt prata, verkligen inte le och absolut INTE äta. Han tyckte nog att jag betedde mig jättekonstig men vi fortsatte dejta efter det i alla fall Flört
    Jag har själv haft tandställning Skrattande fast tyvärr inge roligt dejtminne fårn det. Undvek nog killar så mycket som möjligt då.. haha
    sotnos1 skrev 2011-02-05 01:48:49 följande:
    Min första dejt jag hade var när jag var 17år. Jag tyckte han var dö läcker och vi hade pratat massa i telefon innan vår träff. Under telefonsamtalen var han mkt intresserad av mina katter. Så under ett helt telefonsamtal pratat vi om mina katter. Jag tänkte inte så mkt på det utan tänkte väl att han visar sitt intresse till mig. Iaf så möttes vi upp för en fika. Vi satte oss ned för att dricka vårt kaffe och han började fråga mig om jag hade djur? Öh aa katter.. Och så började han fråga ur mig om ras, ålder..ja Gud vet vad, iaf saker som vi hade pratat om i telefon. Tiden gick och snacket var fortfarande om mina katter! Intresset försvann ganska så snabbt och jag minns att jag satt och tänkte på annat medans han babbla på om olika katthistorier. Haha
    Hm va skum han verka..

Kom och tänka på en kille jag pratade i telefon med. Hade fått för mig att jag pratade för lite i telefon med andra killar så hade bestämt att jag skulle prata mer och ha längre telefonsamtal. Så mitt "offer" blev en kille jag träffat några ggr. Han verkade väldigt intresserad och sen när han ringde pratade jag på om allt möjligt som jag betsämt. Tror vi prata i över en timme och var mest jag som prata.. Haha. Vi hördes inte mer efter det.
    ModestyB skrev 2011-02-05 02:34:07 följande:
    När jag kom så möttes jag av en man som var kortvuxen, på riktigt. Jag hade inte haft något emot det, bara det att jag var så oförberedd (och verkligen inte kunde se hur 145 cm blev "medellängd"). Han var intresserad av mig för att jag uppfyllde något slags fetishmall han hade satt upp för sig, vi hade verkligen ingenting gemensamt, inget att prata om som intresserade mig, men han pratade glatt på medan jag inte kunde sluta titta på hans ben som inte nådde ner till fotpinnen på barstolen och så¨ledes dinglade i luften och det såg ut som att jag satt bredvid ett barn om man inte tittade över midjan.
    Han var väl snäll och så, men ganska konstig, som ett mobboffer som beslutat sig för att ta revansch på omvärlden genom att försöka statuera sin överlägsenhet.
    Jag gick efter en öl och undvek honom ruskigt effektivt efter det.
    Haha vad kul. Får upp en bild i huvudet av ipren-mannen..
    Anonym (praktikanten) skrev 2011-02-05 02:44:15 följande:
    Jag var 15 och vi hade bestämt att träffas på hans dåvarande praktikplats (en Ica-butik). Vi hade bara träffats på nätet tidigare och jag var minst sagt nervös. Detta skedde utan min mammas vetskap såklart och därför var man lite extra nervös när man gick hemifrån.

För det första så såg han inte alls ut som jag hade tänkt mig, han var supersmal, kortare än jag, och en stoor, krullig kaluffs. Detta tilltalade inte mig men jag var trevlig och tänkte att jag ändå skulle kunna lära känna honom bättre.

Väl inne i affären börjar han kramas och kyssa mig. Detta var för mig min första kyss till på köpet. Hans medarbetare tittade på oss och log. De tänkte väl "Ung kärlek, så gulligt"... Nej, usch och fy! Stel som en pinne var jag och han sa åt mig att slappna av.... Mjo, visst, det var ju lätt...  Nej.. Det  blev inget med denna killen. Träffade honom aldrig igen, förrän flera år senare (han är kompis med min f.d klasskompis på gymnasiet).

Haha.. Kul att så många träffar folk från nätet som inte alls visar sig vara som man tänkt sig. Kom och tänka på när jag prata med kille på Lunarstroms chatt när jag var yngre.. Jag blev nästan kär i honom och han var jätterolig. Tror han hette SuperyNicklasBoy.. Hahah.. eller något liknande. Han skickade iallafall en bild på sig. Och var hemskt, men han såg verkligen ut som en gris utan att överdriva. Dessutom hade han lera i ansiktet eftersom han körde motorcross så såg ut som en gris som rullat sig i lera. Hahaha..
    Anonym (!! <3 !!) skrev 2011-02-06 04:08:03 följande:
    Jag kan berätta om en dejt jag var på när jag var 15, killen hade jag träffat på nätet, han var 16.
     Det var alla hjärtans dag och vi skulle träffas för första gången, Han skulle komma med bussen till mig, sen skulle vi ta en fika på stan.
    Så jag stod och väntade vid busshållsplatsen och när jag väntat i 20 minuter ser jag honom stiga av bussen.
    Jag går fram och han ger mig en kram.
    Vi börjar sedan gå sakta mot stan. Han hoppade när han gick, tror han försökte vara cool och likna en sån där gangster man ser i filmerna...
    Efter att vi gått tysta ett tag så börjar han prata om en annan tjej han träffat via nätet som var skitful fast hon såg snygg ut på bild... Visste inte vad jag skulle säga så jag lät honom babbla på om hur fet och ful hon var, medans jag tänkte på annat.
    När vi sedan var framme på stan så ville han inte alls fika på stan för han hade "glömt" sin plånbok, så vi gick hem till mig.
    Det första han gör är att börja leta i alla skåp och lådor efter något gott att äta.
    Sen sätter vi på en film(drama) , då sitter han och typ smågråter hela filmen och så fort jag sa något blev han sur för att jag förstörde filmen.
    Till slut sa jag till honom att jag skulle iväg så han var tvungen att gå.
    Direkt när jag stängt dörren hör jag hur det plingar på min telefon, går och kollar, då är det han som skickat ett sms och frågar om jag hade haft det bra.
    Svarade visst och han frågade direkt om jag ville träffas igen, var för snäll för att säga nej så jag skrev att "ja det kan vi göra, men jag ska iväg i helgen, men kanske nästa helg"
    Han blev skitglad och ville bestämma dag och tid....
    Han fortsatte sms:a mig non-stop i två dygn, svarade jag inte inom 10 min, bombade han mig med sms.
    Skrev till slut att jag träffat mitt ex och vi skulle försöka igen, så det var ingen bra ide att vi pratade längre...
    Då ändrade han helt ton och började skicka en massa rasistiska sms och meddelande till mig.
    Läskig människa.... Undrar ibland hur det gick för honom efter det.
    Hahah.. Va roligt det lät att han hoppa när han gick..

Jag har också kört den där med flera stycken, att jag ska börja träffa mitt ex igen. T.o.m då jag inte ens hade ett ex och aldrig vart tillsammans med någon så använde jag den för att slippa undan.
    lmcl skrev 2011-02-07 12:53:58 följande:
    Vi var ute ett gäng från jobbet en gång, och jag hade fått lite kontakt med en kille som var ny på företaget. Jag tyckte han var super - fast egentligen bara i teorin (lite äldre, välutbildad etc) - och försökte piska upp lite känslomässig attraktion. Han var med på noterna från första början. Han och jag gick till en annan bar  "för att prata", och det gick utmärkt att prata för stället var nästan folktomt. Efter en stund gick jag på toaletten för att göra nummer två, och blev väl borta lite längre än vad han väntade sig. När jag kom tillbaka frågade han om det hade varit lång kö (på det folktomma stället...). Jag svarade kort "nej". Då sa han att jag kanske hade träffat nån jag kände - jag svarade stilla "nej" igen, och efter en stund såg poletten ut att trilla ner. Jag bet ihop och vi gick på en dejt till - han drack en cappuccino och satt med mustaschen full med mjölkskum. Efter det var attraktionen noll och vi hördes inte mer...
    Hahaha...vilken fjantkille. Alla människor skiter ju. Om han ska hitta en tjej som inte bajsar får han leta länge.. (antar du var tjej) 

Vad många det verkar vara som förskönar sig själva på internet av att döma från era katastofdejter, att de ens vågar ljuga om längd och utseende. Vad vinner de på det? Skriver att de är 180 men sen visar sig vara 155. Okej om man ljuger men sen är ett riktigt trevlig när man väl träffas. Men de flesta verkar ju inte ens lyckas på den biten.. dumt att säga kanske men man förstår verkligen varför vissa förblir singlar.. haha!

Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)