Inlägg från: ModestyB |Visa alla inlägg
  • ModestyB

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

Jag har varit på en katastrofdate. Jag blev övertalad att möta en kille jag bara pratat med på nätet, jag skulle ut med mina vänner och han ville ses en stund och ta en öl innan jag gick vidare. Jag visste att han var seriöst intresserad, men jag var inte lika peppad.

Jag minns att sidan vi börjat snacka via hade någon form av utseendebeskrivning, typ "blond" "medel kroppsbyggnad" "medellängd" osv. töntigt, ja, men det här var många år sedan och det är avskrivet nu.

När jag kom så möttes jag av en man som var kortvuxen, på riktigt. Jag hade inte haft något emot det, bara det att jag var så oförberedd (och verkligen inte kunde se hur 145 cm blev "medellängd"). Han var intresserad av mig för att jag uppfyllde något slags fetishmall han hade satt upp för sig, vi hade verkligen ingenting gemensamt, inget att prata om som intresserade mig, men han pratade glatt på medan jag inte kunde sluta titta på hans ben som inte nådde ner till fotpinnen på barstolen och så¨ledes dinglade i luften och det såg ut som att jag satt bredvid ett barn om man inte tittade över midjan.
    Han var väl snäll och så, men ganska konstig, som ett mobboffer som beslutat sig för att ta revansch på omvärlden genom att försöka statuera sin överlägsenhet.
    Jag gick efter en öl och undvek honom ruskigt effektivt efter det.

• ModestyB

Kom på en till som var så jobbig att jag förträngt.

Jag hade ett stormigt och passionerat förhållande som gick upp och ner. Under en "ner"-period (dvs. en av våra säkert 5 "pauser") så var jag väldigt ledsen och nere och pratade med en killkompis på msn. Han sa att jag skulle komma över och så kunde vi se en film så jag inte satt hemma ensam och var ledsen. Sagt och gjort, jag åkte hem till honom och vi såg film, satt bredvid varandra i hans 2-sitssoffa. Då plötsligt gör han det oväntade. Han kör "gäspningen" och lägger armen om mig, på ett inte enbart vänskapligt sätt. Jag tyckte det var så otroligt pinsamt så jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka satte jag mig demonstrativt i en fåtölj trots att den hade lite fel vinkel från tvn.

Det visade sig sedan att min "killkompis" trodde han bjudit in mig på en date. Jag var helt ovetandes om detta och ville faktiskt inte vara kompis heller när han nu ville ta tillfället i akt och se om han kunde nyttja situationen att jag var just ensam och ledsen. Pinsamt och taktlöst.

Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)