• Diablo

Våra älskade hästar, bildtråd!

Hej alla hästbitna!
    Tänkte att det skulle vara kul med en tråd där vi kunde visa upp våra älsklingar, spelar ingen roll om det är kallblod, varmblod, renrasiga, araber, ponnys eller åsnor, alla är de lika älskade!
    Presentera gärna er häst.
    Här kommer min!
    Hon är ett 25 årigt arabsto med super fin stam, tyvärr spelar det ingen roll för hon ser mer ut som en ardenner Skämt åt sidan, hon är lite grov. Med ett humör som en unghingst. Hon är jätte rolig att rida och en underbar dressyrhäst. Hon hoppar som en kängru och har blivit utskrattad mer än en gång, men hon har mitt hjärta, denna gamla dam.

Fler som vill visa upp sina älsklingar!
    Har man tur behöver man inget vett!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-30 17:10
    Tyvärr så har min gamla dam galopperat vidare till himlen,26 år gammal!
    RIP Pomeja!
  • Svar på tråden Våra älskade hästar, bildtråd!
  • pruttmamma

Min älskade häst Cassie som alla kan rida. Rids o körs i bara grimma. Oerhört lyhörd! Han är en vbl valack.
  • pruttmamma

Å här har vi en till ur hagen som heter Bruno å han e som en stor hund. Otroligt kelig o mysig. Älskar barn.
  • Tummelisa

Men vilken härlig bild, den skulle jag rösta på i en fototävling. Otroligt söt han som stod för motivet också, och vilket härligt namn =)

pruttmamma skrev 2011-05-26 16:31:47 följande:

Å här har vi en till ur hagen som heter Bruno å han e som en stor hund. Otroligt kelig o mysig. Älskar barn.
  • Baby

Pruttmamma: Vad är pållens egentliga namn? han var ju ursöt!

Pallas: Jättefin. Påminner väldigt mycket om en dam jag körde några lopp med för flera år sedan. Är detta en Järsöfaksare? Vad heter hon?

• Pallas
    Baby skrev 2011-05-27 15:54:53 följande:
    Pallas: Jättefin. Påminner väldigt mycket om en dam jag körde några lopp med för flera år sedan. Är detta en Järsöfaksare? Vad heter hon?
    Hon heter Schu Li. Norskättling efter Schuvar.
  • Baby
    Pallas skrev 2011-05-27 16:05:04 följande:
    Hon heter Schu Li. Norskättling efter Schuvar.
    ok.
  • Pallas
    Baby skrev 2011-05-27 16:13:32 följande:
    ok.
    Hon är en jättetrevlig häst, både att hantera och arbeta med. Är sugen på att ta föl på henne... Hon har en skada nu (klinik igår, gaffelband och ytliga böjsenan) men vi är osäkra på om den är gammal och inaktiv eller ny och aktiv. Hon har iaf inte ont, det är ju skönt.
  • pruttmamma
    Baby skrev 2011-05-27 15:54:53 följande:
    Pruttmamma: Vad är pållens egentliga namn? han var ju ursöt!

Menar du hästen eller åsnan? :=) Pållen heter Fribergas Cassius men kallas Cassie. Å Bruno heter Bruno <3
Svar på tråden Våra älskade hästar, bildtråd!