Inlägg från: Jea79 |Visa alla inlägg
  • Jea79

Våra älskade hästar, bildtråd!

Får väl visa upp  min gamla dam också 
    Paloma Picasso e Palermo ue Flamingo f 900326

• Jea79

Skavise, översta bilden är från förra hösten och nedre från förra våren, så 20 på båda bilderna.. Ser p åett ungefär likadan ut iår, men något otränad för ögonblicket efter ett snetramp på Trossnäs som har lett till några mnd vila o skrittande Rynkar på näsan

• Jea79

Satsar på att hon kommer igång igen, men räknar m ed att det då nog endast blir som dressyrhäst.. PP har inte insett sin ålder än och vill inte pensjoneras.. Så då får vi leka dressyrtanter :p Men ja.. Tyvärr så har vi ålderen imot oss..
    Ja, fick barn nov 09, och har faktisk klarat av att hålla igång hästen med träning o tävling på et "pensionistanspassat" nivå ;)

Gott dom är snälla när det behövs - jag köpte kylbandage till min jag.. Hade aldrig fått henne att stå så i en timme utan att det blivit hål i golvet :p 

• Jea79

Jo, hon rids nu, skrittjobbas lite  bara för att hålla igång, kan inte ställas av längre än absolut nödvändigt.. Då försvinner gnistan, och försvinner den är jag rädd det går fort tills det är slut..
    Svår häst på det viset.. 

• Jea79
    Krila skrev 2011-07-18 10:06:08 följande:
    Min prins Naggur <3 Islandsvalack född 2001. Köpte han som tvååring, och har alltså ägt honom i 8 år=)

Vilken goding :) Har suttit på en Islandshäst en enda gång, något speciell känsla.. Hade hopplektion med ett ekvipage, hästen böka, jag satte mig upp, skulle trava - konstig trav tyckte jag.. Jaja, det va väl en av få gånger den tagit pass eller tölt eller vad det va :p
  • Jea79
    Angiiee skrev 2011-07-17 23:53:00 följande:
    Här har ni min poserande stolthet, Jojjo.. ca 178mkh och ett muskel-paket Cool

Riktigt fin va han, och trevlig rid modell :) 
    Men underhalsen, er den önskad i AR? 
  • Jea79

Vilken snygging :) Många varmblod är riktigt duktiga på hoppningen pga mycket skuts i bakbena :)

• Jea79

Vilka snyggingar :) 
    Kjelle såg stor ut, stsämmer det?

• Jea79
    many87 skrev 2011-08-12 17:04:41 följande:
    Tackar.
    Njae han är 160cm hög bara så inte så farligt stor =) 
    Nej, då va han inte det nej :) Var nog vinkelen på bilden då, för han såg så långbent ut :)
  • Jea79
    terwa skrev 2011-08-13 22:03:30 följande:

En lurvig Andy njuter i vårsolen. Tyvärr blev jag tvungen att avliva honom 2 augusti 25 år gammal.
    Världens bästa barnhäst .
    Så fin han var, såg ut at riktigt njuta av solen :)
    Trevlig resa över Andy, frisk och glad i Trapalanda.. 
Svar på tråden Våra älskade hästar, bildtråd!