• HEL

Typiskt thailändskt?

Vi ska ha tjejkväll med thai-tema men jag är inte så bekant med det thailändska. Det blir iaf en timmes thaimassage och middag från thairestaurang. Tar gärna emot fler förslag! Kan gälla aktiviteter, mat, dryck, kläder, dukning eller vad som helst. Vad är typiskt thailändskt?

~Embla ღ 060404~ ♥ ~Elion ღ 080620~
  • Svar på tråden Typiskt thailändskt?
  • Elli47

Siden, elefanter, Buddha, vackert skulpterad frukt, leenden är vad jag kommer på så här direkt.

• Amazina

Mat- är ju inte så svårt... Där finns ju massor... Typ wook, nudlar, risrätter, chicken satay, soppor mm mm...

Dricka- Singha eller färgglada fruktdrinkar.

Dukning- exotiska sommarblommor, sked och gaffel (ingen kniv).

Aktivitet- karaoke, kvinnliga strippor

• myway

Många många olika maträtter, chang (öl) eller shinga (öl), att värden äter efter alla andra, ett jäckla kackande..
    Äta med händerna..

ja det är vad jag kommer på nu..

jag säger bara vad jag tycker
  • Santon

Jag tänker på kokos, mango, siden, kampsport, rökelser, dockteater och glada färger.

• HEL

Tack för inspirationen!

Skulle gärna vilja ha förslag på nån efterrätt och tilltugg man kan göra. Behöver inte vara just thai, huvudsaken det är asiatiskt.

~Embla ღ 060404~ ♥ ~Elion ღ 080620~
  • Santon
    HEL skrev 2011-02-05 09:52:02 följande:
    Tack för inspirationen!

Skulle gärna vilja ha förslag på nån efterrätt och tilltugg man kan göra. Behöver inte vara just thai, huvudsaken det är asiatiskt.
    Thailändska vårrullar med dippa. Lättare än man tror att göra.  Länk här...http://www.flavourrider.com/recept_thai.php
    En Thailändska soppa kanske? Med kykling, citrongräs, chilli osv i...

Till efterrätt är det gott med ngt läskande. Antingen fyller du ett fat med uppskurna ekotiska frukter, ellr så gör du kanske en fruktsallad?
    Jag gör en sak ofta som är så enkelt men sååå underbart gott.
    Skär up färsk ananas i tunna skivor och sprid ut på ett stort fat. Mixa socker och färsk mynta. Strössla myntasockret över den rumstempererade ananasen. Det blir som en explosion i munnen av smaker

Lycka till!
Svar på tråden Typiskt thailändskt?