Inlägg från: mmmiikaela |Visa alla inlägg
  • mmmiikaela

angående planerat snitt.

varför har ni fått planerat snitt?

jag är sjukt rädd att dom ska neka mig planerat snitt, men samtidigt kan jag inte förstå hur de skulle kunna göra de!
    här är min historia, kortfattad..

i februari 09 var de beräknat att son nummer 1 skulle komma, jag hade inga rädslor inför förlossning alls, snarare längtade, men när de väl va dax så var förlossningen hemsk, den tog 40 timmar från att de va 2-3 min mellan värkarna. jag fick värkstormar och sonen ville inte komma ner, jag fick feber under förlossningen, Jag sprack massor, som tur va gick inte ringmuskeln sönder men jag gick sönder både fram o bad vid urinröret och innuti, vet inte alls hur många stygn de va men de blev en hel del och de tog lång tid att sy.

Sonen blev sjuk efter förlossningen, Först fick han infektion och var snabbandad och vi fick ligga på neontal. Efter 5 dagar fick vi komma hem. sen några dagar efteråt blev han sjuk igen, och fick blåsor över hela kroppen, de täckte halva ryggen o halva magen ungefär, de var stafilykocker och herpes (herpesen från mig trots inga synliga utslag)..
    vi låg inne 2 veckor då ungefär för han var så pass dålig.

sen vänta ett år med massor av kaos, vi hade problem hela tiden med honom, han fick herpes jämt, och efter 1 år fick vi även bekräftat att han får herpes i kroppen, (strupen är de vi vet) därav alla svältperioder han hade haft under hela första året.

han är idag snart 2 år och har fortfarande problem men inte lika mycket, nu får han herpes kjanske varannan månad, ibland mer beroende på årstid.

de var lite om själva förlossningen och tiden efter för sonen.
    Nu till mig: (de fysiska)

i och med att jag sprack så hade jag otroligt ont, fick gå på smärtstillande och kunde inte gå knappt alls på 2 veckor, toalett besök och av o påklädnad gjordes av min karl. gå normalt kunde jag inte på 2 månader pga smärtan.
    Hade även sjukt ont i svanskotan och de beroedde antagligen på en spricka sa dom som jag hade fått under förlossningen.

idag 2 år efter förlossningen spricker jag fortfarande lätt upp i mellangården där jag sprack upp under förlossningen. har även problem med vad jag tror är framfall..

de psykiska.

Eftersom förlossningen var hemsk (enligt mig) och sonen var sjuk börja jag må jätte dåligt psykiskt jag vågade inte ta i honom pga alla blåsor han hade och läkarna sa inte mycket hur hans läge såg ut.. så jag våga inte riktigt ta mig till honom förrän han skulle bli frisk just för att jag inte visste om ja skulle förlora honom, och pga de så försvann all min mjölk så jag kunde inte amma honom alls!
    jag mådde otroligt dåligt psykiskt första året pga allt som var, allt var en kamp hela tiden och jag minns nästan ingenting från när han var bebis just för att allt var pest och pina, allt var en kamp hela tiden!
    vet inte hur många nätter vi spenderat på sjukhuset och hur många gånger vi varit på barnakuten. Hur många gånger han svultit sig själv pga herpesen.

allt som har hänt har suttit sig på mitt huvud och jag klarar verkligen inte av att gå igenom en vanlig förlossning, de är för mycket minnen om de som hänt, och de är ingenting jag vill utsätta mig själv för eller bebisen i magen! jag vill att alla ska vara lyckliga, jag vill se fram emot barnets ankomst och de skulle jag inte göra genom att bli tvingad till en vanlig förlossning.

Min sambo har mått väldigt dåligt han med, men de är ingenting jag vill gå in på i respekt mot honom :)
    detta var min historia iaf.

ska träffa läkaren nästa onsdag! den 9 februari.

son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • Svar på tråden angående planerat snitt.
  • mmmiikaela

puffar lite.

• mmmiikaela
    ElizaDay skrev 2011-02-03 10:45:36 följande:
    Prata från hjärtat! Gråt om det behövs. I mina öron låter det som att snitt är det absolut bästa ! Ge dig inte, det är din kropp och känner du att du inte orkar så gör du inte det! Lycka till
    tack för dina ord! de är de som är jobbigt att veta att jag kommer sitta där o gråta o inte få fram ett ord, därför har jag skrivit ner detta o ha med mig ifall att jag inte får fram något, men också för att ha som "mall" när jag ska prata. så jag inte "glömmer" något!
  • mmmiikaela
    sniffs skrev 2011-02-03 10:52:37 följande:
    Jag tror du kommer få snitt!! Låter som det bästa.
    Lycka till!
    tack! jag hoppas de jag med, men de känns skönt att få lite respons vad andra tror också, men enligt mig själv vore de inte mänskligt att vara så elak och idiotisk att tvinga mig o föda vanligt.
  • mmmiikaela
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 15:06:46 följande:
    Alla säger inte ja till snitt av detta men dom aknske kommer be dig tänka på saken till normal förlossning.
    Att sonen fick massa sker var inte av själva förlossningen.

Jag skulle inte ha snitt bara för att jag hade det tuft i min förlossning det var som för dig 24 tim här rån första värk till hon var ute med stimulerade dropp (igångsättning) så mina värkar dog slut och det var tuft.
    Jag svimmade och hon gick upp och hjärtat gick ner.
    2 val akutsnitt eller sugklockan jag valde sugklockan.
    Ut kom hon med axelurled fast jag blev klippt massor och syddes massor och hon andases inte.
    Men idag mår hon ju bra.
    Men ÄNDÅ var detta mitt allt jag ville föda igen men nu fick jag inte med Nr 2 eller Nr 3

Prata med dem men jag tror dom vill att du försöker.
    jo han blev smittad av mig under förlossningen så de var visst förlossningen i sig. plus att jag fick skador under förlossningen som gör att de fortfarande är fysiska svårigheter för mig.

sonen blev allvarligt sjuk då han smittades och har fortfarande idag stora besvär, senast förra veckan blev de akut operation för sonen pga men efter de han smittades med..
  • mmmiikaela
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 16:17:46 följande:
    Men fy fan då MÅSTE det bli snitt men en fråga bara hade du urininfektion medans du födde ?
    jo menar de, jag kan liksom inte ha sex längre, eller kan kan jag väl men går inte mer än ett par minuter för då får jag jätte jätte ont, och har jag sex i nån minut så är jag ömm i flera dagar, sen spricker jag ju hela tiden upp där ja har sytt även fast jag inte gör något för o spricka så att säga.

nej jag hade ingen urinvögsinfektion eller liknande,
  • mmmiikaela

jag är så glad! har blivit beviljad snitt :D

Svar på tråden angående planerat snitt.