• göteborgslärare

nyinflyttad i Tollered

Vi har precis köpt hus i Tollered och har en pojke på 5 månader och en flicka på 4 år. Är det någon som är därifrån och kan tipsa om vad man kan hitta på som mammaledig. Finns det öppna förskolor i närheten?

Vore kul med lite tips, vi flyttar in 1 april och det är helt nya områden för oss. 

• Svar på tråden nyinflyttad i Tollered
  • LillaMolnet

Hej! 
    Jag är också nyinflyttad i Tollered! Börjar jobba igen den 1 april, men har väldigt "snälla" arbetstider.
    Jag vet att det finns en ÖF i Floda, annars är jag lika lost som du. 

• göteborgslärare

Men vad kul!!
    Vi kanske kan ta en promenad i området när vi flyttat in ?  

• göteborgslärare

snipåsv kan Tollered för dåligt för att ge några riktlinjer

• LillaMolnet

Ok, jag bor i Stenhagen, längs med Snipås. Ni flyttar in när det börjar bli som mest vår, kommer att bli riktigt härliga promenader =)

• göteborgslärare

Ja det ska bli underbart att lämna stan och få lite större och trädgård. Bor i lägenhet i majorna nu och längtar såå efter flytten. Hoppas nu på att stora tjejen ska komma in på Tollereds förskola så hon får lite nya kompisar i området. 
    Men vad roligt att ni har en tjej i nästan samma ålder som vår lillkilleGlad 

• LillaMolnet

Hej hej!
    Har varit borta över helgen, men är nu tillbaka =)
    Vi bodde i en tvåa i Frölunda så det behövdes större. Jag har hört mig för och vet att det finns plats i föräldrarkooperativet iaf . Eller hört mig för och hört mig för, mäklaren sa det när vi skrev på i mitten av januari. 
     Ha det så bra!

• göteborgslärare

Hej igen:)
    Jag har satt upp alice i kön till tollereds förskola men har ingen aning om  hur långa köer det är. Ska kanske ta och kolla upp föräldrarkooperativet i tollered också.  Funkar ju egentligen att vänta till augusti men kan ju bli lite tröttsamt för henne och gå hemma. 

Är den öppna förskolan i floda den som  ligger vid skallsjö kyrka, ska döpa lillkillen där och hörde att de har en öppen förskola. Hoppas ni trivs bra därute ska bli spännande att se området vi köpt hus i . Hade aldrig varit i Tollered innan visningen :) 

Ha det så gott  

• FLife

Hej,

Jag bor inte i Tollered, men i Floda, som ligger relativt nära. Vi flyttade in i januari, så allt känns fortfarande nytt och man är lite lost. Vi bodde också i stan innan, Bagaregården, men bor nu i ett parhus i Hyltorna.

Jag har varit på ÖF i Floda en gång. Det ligger i församlingshemmet, d.v.s. det drivs av kyrkan. Då jag inte är troende så kände jag att det inte var ngt för oss. Sångerna var var inriktade på Gud, och det kändes lite hycklande att sitta och sjunga med. Inte för att jag tror att alla är troende som går dit men ändå...

Har en son på snart tio månader. Hör av er om ni hittar ngt bra ställe att gå till.  

• beqy

Hej! jag bor i tollered och väntar just nu mitt första barn. Det skall finnas en ÖF till i floda förrutom kyrkans. De skall ha lokal vid Floda station. Kanske kan det vara intressant även med ÖF i Ingared eller Alingsås även om det är lite längre bort

• Baby1211

Hej på er !
    Vet inte om denna tråd dött u
    Jag flyttade till Tollered i Januari i år och känner inte så många.
     Är hemma nu med vår son på 10 månader och skulle gärna vilja ha lite promenadsällskap!
    Hör gärna av er om det är någon mer som är hemma..

Svar på tråden nyinflyttad i Tollered