• Julstjärnan

Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!

Jag var på vagnilat ultraljud idag och i stället för att vara i vecka 9 som jag trodde, så var jag i vecka 8, hon sa 7+2. Embryot var 1.1cm, är det inte alldeles för litet? Hon sa inget, men överallt man läser ska den vara 2.5 cm. Någon som vet?? Hoppas den lilla växer som den ska!!!Förvånad

• Svar på tråden Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!
  • Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-13 17:35:05 följande:
    Lovley Miia: Tack för svaret och hoppet. Hade du då regelbunden mens och trodde dig ha koll på ÄL? Det skumma är att jag testade positivt två dagar efter beräknad mens, och jag brukar alltid ha regelbunden menscykel. Men om man går på embryots storlek så skulle det ha varit 2 - 4 dagar efter ÄL... visst att testet var svag, men det har väl inte ens börjat producera hcg så fort efter befruktning?
    Jag var säker på när jag hade mens o ÄL...
    denna grav blev jag flyttad 6 dagar...

O jag vet inte när HCG börjar att produceras, men det är nog nån/några veckor efter befruktning
    Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Bullen73

Lovely Miia: Tack igen... Du ger mig hopp. Jag har också för mig att hcg börjar produceras när embyot fäster 6 - 8 dagar efter ÄL eller nåt... Kommer du ihåg hur många dagar efter ÄL du testade?

• Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-13 21:22:37 följande:
    Lovely Miia: Tack igen... Du ger mig hopp. Jag har också för mig att hcg börjar produceras när embyot fäster 6 - 8 dagar efter ÄL eller nåt... Kommer du ihåg hur många dagar efter ÄL du testade?
    Hmm,,, med sonen testade jag pos 2 veckor efter ÄL
    Hade väääldigt lång menscykel med han, 35 dagar

denna grav är jag lite osäker.. Iom jag gick på p-spruta så hade jag bara koll på mensen o inte ägglossningen..

• Bullen73

Loveley Miia: Det låter ju fantastiskt. Om jag räknar rätt så testade du två dagar efter att de trodde att du hade ÄL enl första VUL. Hoppas att det är detsamma för mig.

• mamma till tre busungar

Jag tror förvirringen på att när det i medicinsk litteratur står ex vis v 8 så menas det vanligen FULLA veckor dvs 8+, dvs v9. Sedan översätts detta till hemsidor, tidningar etc och då blir det missförstånd när de skriver v8 (folk tänker v7+). Är ni med?

• Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-14 19:49:45 följande:
    Loveley Miia: Det låter ju fantastiskt. Om jag räknar rätt så testade du två dagar efter att de trodde att du hade ÄL enl första VUL. Hoppas att det är detsamma för mig.
    Håller alla mina tummar o tår för dej =)
  • Julstjärnan

så måste det nog vara, mamma till 2 barn!! Det är därför det blir så fel!!

• Pernillo

Nja, det är en trevlig tanke att det hela skulle vara ett missförstånd. Men om läkaren vid ett besök konstaterar att fostret är för litet och har frågat vilken sista mensens första dag var, så är i alla fall jag ganska säker på att det inte är ett missförstånd.

Well, är kanske lite grumpy. I morgon är det dags för ett nytt ul och då får vi veta hur det ligger till. Men jag tycker mig känna att det är annorlunda nu. Inte samma graviditetstecken längre. Hur det än går ska det bli skönt att få svart på vitt.

Lycka till ni andra.

• wity

Hur har det gått?

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Julstjärnan

Hej igen

I måndags var vi på kubtest var  i  vecka 13, 12+6. Bebisen var 13cm från huvud till fot, så den har verkligen vuxit. Allt var kanon, alla mätningar gav enligt henne perfekta siffror. Vår risk för kromosonrubbningar var 1 på 8000 så det känns bra!

• Rosen3
    Pernillo skrev 2011-02-16 14:20:57 följande:

Nja, det är en trevlig tanke att det hela skulle vara ett missförstånd. Men om läkaren vid ett besök konstaterar att fostret är för litet och har frågat vilken sista mensens första dag var, så är i alla fall jag ganska säker på att det inte är ett missförstånd.

Well, är kanske lite grumpy. I morgon är det dags för ett nytt ul och då får vi veta hur det ligger till. Men jag tycker mig känna att det är annorlunda nu. Inte samma graviditetstecken längre. Hur det än går ska det bli skönt att få svart på vitt.

Lycka till ni andra.

Hur gick det Pernillo? Jag är i samma situation, har blivit bakåtflyttad ca 2 veckor på UL, vecka 7 istället för vecka 9. Sett hjärtslag men ganska långsamma så oroar mig nu. Ska på ultraljud igen om två veckor.
Svar på tråden Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!