• callimero

ÄD och manlig faktor - har ni lyckats?

Har efter många många försök med ICSI funderingar på ÄD mer aktuella. Vi får fina embryon på ET men det fungerar inte. Inga fel hos mig förutom att vi började försöka med ivf när jag var 39. Gamla ägg är standardsvaret men läkarna har flera gånger svävat lite på målet och muttrat om att det är svårt att få fram tillräkligt med bra simmare. Att det finns många defekter. Ibland får jag uppfattningen att de egentligen inte riktigt vet hur det påverkar?

Hur har det gått för er som har manlig faktor och gör / gjort ÄD? Vad säger era kliniker?

• Svar på tråden ÄD och manlig faktor - har ni lyckats?
  • anirac1

Jag har genom gått en äggdonation o min man har ett genetiskt fel. För vår det så fick jag ett ägg o på juldagen 09 föddes sonen. =) Jag gjorde donationen på Huddinge sjukhus. Där var läkaren mkt positiv men egentligen så var chanserna små... MEN men det lyckades ju trots allt. Jag var då 36 o min man 40

• callimero

Grattis anirac! Gjorde ni PGD eller hur kom man runt det faktumet med din mans genetiska fel? Hur kommer det sig att man gjorde ÄD istället för att använda dina ägg?

Sorry, många frågor!

• anirac1
    callimero skrev 2011-02-02 23:14:39 följande:
    Grattis anirac! Gjorde ni PGD eller hur kom man runt det faktumet med din mans genetiska fel? Hur kommer det sig att man gjorde ÄD istället för att använda dina ägg?

Sorry, många frågor!
    Hej
    Ingen fara med alla dina frågor ;)
    Jag vet inte exakt hur dom kom runt de men det är hans spermier  som dom tvättat o kollat så alla kromosomer finns med (PGD). Sen så gjorde vi 6 IVFbehandlingar med mina ägg o PGD test på 3 av dom 6. När jag gjorde de 6et försöket var mina ägg i så dåligt skick att dom inte gick o använda. Därför blev det donation.
    Vilket jag är super glad för =D 
  • callimero

Tusen tack för info anirac.Glad

Söker fler som lyckats eller som har erfarenhet!

• callimero

Nämen grattis Leiben!!! Var gjorde ni er ÄD och hur pass grav manlig faktor har ni?

• Leiben
    callimero skrev 2011-03-07 08:59:34 följande:
    Nämen grattis Leiben!!! Var gjorde ni er ÄD och hur pass grav manlig faktor har ni?
    rätt grav på både mängd, utseende och simstil. fick alltid göra icsi på ivf:erna. huddinge, landstinget.
    du har ju också hängt med ett tag kalimero. Är det dags för ÄD nu?
  • Caspianne

Vi har både kvinnlig o manlig faktor och har än så länge gjort 2 st ÄD utan plustecken. Vid första ÄD (i Sverige) var dock äggen ej av så bra kvalitet.
    Vi ska göra nästa försök i början på april.

• callimero
    Leiben skrev 2011-03-07 17:16:01 följande:
    rätt grav på både mängd, utseende och simstil. fick alltid göra icsi på ivf:erna. huddinge, landstinget.
    du har ju också hängt med ett tag kalimero. Är det dags för ÄD nu?
    Ja vi funderar på det men vill först undersöka om det är spermierna som ställer till det förutom min ålder.
    Caspianne skrev 2011-03-10 09:49:58 följande:
    Vi har både kvinnlig o manlig faktor och har än så länge gjort 2 st ÄD utan plustecken. Vid första ÄD (i Sverige) var dock äggen ej av så bra kvalitet.
    Vi ska göra nästa försök i början på april.
    Vad säger läkarna om huruvida den manliga faktorn kan påverka resultatet?
  • Caspianne

Ja, det har inte sagt så mycket... de gör alltid ISCI och hittills verkar det som om äggen blir befruktade som de ska.
    (6 av 6 i tjeckien och 3 av 5 vid äD i Sverige.) 

.

Svar på tråden ÄD och manlig faktor - har ni lyckats?