• Anonym (Lögn)

Fler som ljugit angående abort/mf?

Precis som rubriken lyder så undrar jag om du ljugit om att du gjort abort genom att säga att
    det blev missfall? Jag har nämligen ljugit för alla omkring mig som visste att jag var gravid
    (och även här i forumet) om att jag fått missfall men i själva verket gjorde jag abort.

Skämdes över aborten då jag ville ha barnet , men tog bort det då min pojkvän verkligen inte ville ha barn då. Kändes som om jag valde att rädda förhållandet framför mitt barn och därför skäms jag över valet och har ljugit.

• Svar på tråden Fler som ljugit angående abort/mf?
  • Anonym (inge barn)
    Anonym (?) skrev 2011-02-02 21:45:16 följande:
    Dumpa killen och skaffa dig en som inte vill ha barn. Du är ju bara elak & egoistisk mot din kille.
    Stackars honom!
    Nej då...det är han som är egoistisk...
  • Anonym (?)
    Anonym (skäms) skrev 2011-02-02 21:59:45 följande:
    Jag berättade bara för mina närmsta vänner.
    Jag var så övertygad om att jag skulle behålla barnet så därför berättade jag.
    Men sen försvann det stöd jag fått från min familj (pojkvännen ville inte behålla pga min ålder, men sa att han skulle stötta mig iaf om jag behöll, dock var han inte så övertygande).
    Jag var ung, kände mig så fruktansvärt ensam och visste inte vad jag skulle göra, så som sagt så lyckades jag ljuga för mig själv så pass att jag faktiskt trodde på att min bebis i magen var död.
    Tog nog en vecka, och då med hjälp av tre besök hos en psykolog, innan jag förstod vad jag faktiskt gjort, då bröt jag ihop.
    Låter som att du fattade rätt beslut vid en mycket svår situation. Kram till dig.
    Anonym (cc) skrev 2011-02-02 21:43:00 följande:
    Verkar inte som om du förväntar dig speciellt mycket av din kille... att han kommer strunta i dig och barnet... om du nu inte vill ha barn och inte verkar tycka om din kille så mycket iaf, så varför inte vara ärlig och låta honom bilda familj med en annan kvinna som kanske rent av BÅDE älskar honom OCH vill skaffa barn?

Är det någon som är ego så är det väl iaf du?

"mycket ska man höra..." 
    Håller med! Stackars den killen. 
  • Anonym (skäms)
    Anonym (Lögn) skrev 2011-02-02 22:13:52 följande:
    Jag berättade också för de närmsta eftersom jag trodde att jag absolut inte skulle ta bort barnet. Om jag varit osäker hade jag såklart inte berättat för någon. När jag väl gått med på abort försökte jag också låtsas som om den var död, men det gick inte så bra eftersom de gjorde ultraljud å jag fick se att den levde :(
    Fick du se?
    jag ville så gärna få se mitt barn, men fick inte av BM, hade jag fått se så hade jag nog inte gjort aborten, det hade inte gått då..
  • Themis

Näpp, en tidig abort och ett sent MA har jag haft och det är inget hemligt med det.

• Anonym (skäms)
    Anonym (?) skrev 2011-02-02 22:23:05 följande:
    Låter som att du fattade rätt beslut vid en mycket svår situation. Kram till dig.
    Tyvärr anser jag själv att jag fatta helt fel beslut!
    Min familj hade aldrig lämnat mig, det vet jag, de var ju också chockade just då..
    Min pojkvän hade kanske lämnat mig men inte sitt barn.
    Detta insåg jag dock inte då...
  • Anonym (Lögn)

Jag fick se i v 7 och då kände jag också att jag inte kunde ta bort det, men gjorde det ändå i v 9. Min kille ville verkligen inte och det kändes så otroligt ego av mig att vilja behålla det mot hans vilja... därför gjorde jag det... för hans skull typ.

• Anonym
    Anonym (inge barn) skrev 2011-02-02 21:24:18 följande:
    Jag kommer förmodligen att ljuga för min partner i framtiden. Han vill ha barn, men inte jag. Som tjej får man ju stå ut med allt som hör med graviditet och förlossning och allt att göra så därför vill jag avstå och förmodligen kommer jag att äta p-piller fast han inte vet om det om vi bestämmer oss för att göra barn...
    Taskigt kanske men... känns ändå orättvist att jag som tjej får stå ut med allt vad barn är....
    ADOPTERA!? Det känns inte schysst att du inte vill berätta för din sambo. Dina argument köper jag, men om han vill ha barn  måste du ge honom chansen att välja, allt annat är taskigt och grymt...
  • Anonym (skäms)
    Anonym (Lögn) skrev 2011-02-02 22:28:23 följande:
    Jag fick se i v 7 och då kände jag också att jag inte kunde ta bort det, men gjorde det ändå i v 9. Min kille ville verkligen inte och det kändes så otroligt ego av mig att vilja behålla det mot hans vilja... därför gjorde jag det... för hans skull typ.
    Jaha usch... hemskt är det..
    Gör ont i mig när jag tänker på det.
    Lider med alla som någongång måste genomgå en abort mot sin vilja.
  • Länisen
    Anonym (inge barn) skrev 2011-02-02 21:24:18 följande:
    Jag kommer förmodligen att ljuga för min partner i framtiden. Han vill ha barn, men inte jag. Som tjej får man ju stå ut med allt som hör med graviditet och förlossning och allt att göra så därför vill jag avstå och förmodligen kommer jag att äta p-piller fast han inte vet om det om vi bestämmer oss för att göra barn...
    Taskigt kanske men... känns ändå orättvist att jag som tjej får stå ut med allt vad barn är....
    Ursäkta, men vad är det för jävla sätt? Berätta åtminstone för din kille att du inte tänker skaffa några barn så att han har chansen att välja själv om han vill fortsätta vara med dig eller inte.  Du VET att han vill ha barn, ändå tänker du lura honom. Varför leka med andra människors liv på det sättet?
    Casper 2010-06-09
  • Thotis90
    Anonym (?) skrev 2011-02-02 21:42:17 följande:
    Bara en liten fråga. Varför berättade ni att ni var gravida? Menar att om man inte är så himla snabb med att berätta att man är gravid så behöver man ju inte heller berätta varför man några veckor senare inte är det. Hade själv tyckt att det hade känts dumt om folk beklagar och tycker synd om mig pga missfall när jag egentligen har gjort abort.
    Jag berättade för allmänheten samma dag som jag plussade av den anledningen att jag var så chockad över att jag ens kunde bli gravid. Inte speciellt genomtänkt, men jag trodde från dag 1 att jag skulle behålla och därmed såg jag inget fel i att berätta. Sen gick det ju som det gick.
  • Thotis90
    Anonym (?) skrev 2011-02-02 21:45:16 följande:
    Dumpa killen och skaffa dig en som inte vill ha barn. Du är ju bara elak & egoistisk mot din kille.
    Stackars honom!
  • Thotis90
    Länisen skrev 2011-02-02 22:45:23 följande:
    Ursäkta, men vad är det för jävla sätt? Berätta åtminstone för din kille att du inte tänker skaffa några barn så att han har chansen att välja själv om han vill fortsätta vara med dig eller inte.  Du VET att han vill ha barn, ändå tänker du lura honom. Varför leka med andra människors liv på det sättet?
  • Anonym (Orolig)

Blåser liv i en gammal tråd..

Ska boka abort men vågar inte berätta för min kille, trodde jag var redo för barn men det är jag verkligen inte och mycket utomstående grejer som gör att jag inte heller vill behålla barnet. Jag behöver inte att det spekuleras, min kille är absolut inte dum mot mig men jag kan helt enkelt inte berätta varför jag inte vill behålla barnet.

Hur ljuger man ihop en missfalls historia? Min kille kommer ju liksom behöva veta när blödningen kommer, när jag åker in, vad dom säger osv

Hoppas någon vänlig själ kan svara, börjar snart bli för sent för abort

• Anonym (o)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-11-17 19:44:18 följande:

Blåser liv i en gammal tråd..

Ska boka abort men vågar inte berätta för min kille, trodde jag var redo för barn men det är jag verkligen inte och mycket utomstående grejer som gör att jag inte heller vill behålla barnet. Jag behöver inte att det spekuleras, min kille är absolut inte dum mot mig men jag kan helt enkelt inte berätta varför jag inte vill behålla barnet.

Hur ljuger man ihop en missfalls historia? Min kille kommer ju liksom behöva veta när blödningen kommer, när jag åker in, vad dom säger osv

Hoppas någon vänlig själ kan svara, börjar snart bli för sent för abort

Du får antagligen mer svar om du gör en egen tråd.

Din plan låter helt galen. Du har all rätt att inte vilja ha ett barn nu men att ljuga på det viset, då kan du lika gärna göra slut först. Erat förhållande är inte bra om du inte kan prata med din partner.

Svar på tråden Fler som ljugit angående abort/mf?