• Mummy

Får inte använda cykelkärran för svärfar!

Vi (jag och maken) har köpt en cykelkärra så jag kan köra barnen till förskolan, som ligger ca 3-4 km från oss.
    Nu har svärfar satt sig emot detta rejält och sagt till min man att jag inte får köra den med barnen i. Istället säger han att vi ska ta hans bil (skrothög) och köra barnen i. Visst, snäll tanke kanske många tycker. Men det är väl ändå vårt beslut om vi har en cykelkärra? Jag cyklar på cykelvägar och cykelbanor till förskolan. En liten, liten bit är det på vägen. Men då är det sån där liten väg mellan bostadsområdet. Även om vi får låna bilen så kommer det kosta extra i bensin och en massa varje dag för parkering.

Blir så irriterad bara när andra ska säga till vad vi får och inte får!

• Svar på tråden Får inte använda cykelkärran för svärfar!
  • Nightmare

skit i honom, jag misstänker att ni är myndiga och således inte behöver lyssna på "bättre vetande människor"
    Men jag förstår att det irriterar dig,jag har en svägerska som kan och vet alltid bäst!

• Arentorpbebis

min sambo är likadan och tvekarn väldigt när jag säger att vi borde skaffa en cykelkärra så att vi kan cykla med hela familjen,  Men han pratar på om att det nog inte är säkert,  Är det verkligen nån skillnad på att sitta på en pakethållare eller om man sitter i en vagn? Svårt att bestämma sig Obestämd

• Mummy

Givetvis kommer jag att fortsätta med cyklandet (går en del med cykeln/kärran när det är halt dock). Men det stör mig att andra ska gå in och försöka säga åt oss vad vi ska göra med/för våra egna barn

• Kamomillja

Kan man inte ha en sån där orange flagga som står upp när man använder kärran om man cyklar på småvägar så syns man bättre om bilar kommer? Kan förstå att en del tycker att det är otäckt en del kör bil som dem hade snott den;)

• Diablo

Gör som ni tycker är bäst! Det är era barn!

Har man tur behöver man inget vett!
  • straw2008

Varför låter du honom bestämma en sån sak ?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Juno

Varför? För att det är osäkert? Eller kallt? Eller opraktiskt att cykla?

Ta reda på hans argument, spetsa dina som slår hål på hans och sen gör ni som ni vill.

• Dr Mupp

Vem är det som bestämmer hemma hos er, han eller ni?

Arentorpbebis skrev 2011-02-02 09:17:04 följande:
    min sambo är likadan och tvekarn väldigt när jag säger att vi borde skaffa en cykelkärra så att vi kan cykla med hela familjen,  Men han pratar på om att det nog inte är säkert,  Är det verkligen nån skillnad på att sitta på en pakethållare eller om man sitter i en vagn? Svårt att bestämma sig Obestämd
    Cyckelkärra är säkrare än att sitta på cykelstol på pakethållaren. En kärra är konstruerad att det står upp även om cykeln välter.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Juno
    Mummy skrev 2011-02-02 09:18:23 följande:
    Givetvis kommer jag att fortsätta med cyklandet (går en del med cykeln/kärran när det är halt dock). Men det stör mig att andra ska gå in och försöka säga åt oss vad vi ska göra med/för våra egna barn
    Visst är det irriterande! Sån är min mamma också. Även om jag gör som jag vill så gnager det i mig, att hon tycker att det jag gör är fel.

Skaka det av dig och njut av era härliga cykelturer
  • Mummy

Han bestämmer inte. Men han tror nog han kan göra det
    Han tycker det är osäkert och att en bil ska köra på kärran. En orange flagga har vi, samt extra lampor

• Kamomillja

Kör på! Han är bara orolig, men ni bestämmer ju själva! Ska själv köpa en sån, verkar ju jättesmidigt att köra med när man har två barn.

Svar på tråden Får inte använda cykelkärran för svärfar!