• Nathalie8908

Ont hur länge??

Här kommer en till tråd.. Har en del egna, och säkert finns det tusen andra.. Orkar bara inte leta.. :(

Hur länge har ni (som har ont) ont av ÄL??

Hade enligt tester ÄL i fredags, och har jätteont än.. :( Ska det verkligen vara så??

Finns bakgrund i mina andra trådar, men för att göra en lång historia kort har jag haft ont i magen nästan konstant sen i Juli-10.. Är opererad för en "gulkroppscysta" på höger äggstock, och har nu sen i fredags haft lika ont som när jag vaknade efter op av och till.. Har som kramp, det känns som nåt försöker klämma sönder hela grejen.. :(

Som sagt, det kommer och går, men nu gör det tokont!! Vet liksom inte vart jag ska ta vägen.. :( Och mina värktabletter hjälper inte ett dugg.. :(

Nån som kan detta som vet vad det kan bero på, om det är normalt eller vad jag kan göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 10:45
    Suck.. Snart en vecka med ont.. Kan inte fatta om det verkligen ska va såhär??

OM ägget blir befruktat, kan man känna det 4 dagar efter då? Att de hugger över äggstocken och "krampar"?? Eller är det helt enkelt bara ägglossning som gör så ont så länge?? Nån som vet??

• Svar på tråden Ont hur länge??
  • Morkullan

låter inte bra.

Min ägglossningssmärta brukar bara vara några minuter...

du borda nog kolla upp det där

• Nathalie8908

Ojoj.. OM jag har kollat.. Har vart inlagd säkert tio gånger på kvinnokliniken, alla gånger två nätter typ.. Vissa gåånger mer.. Men det är inget fel, det är bara ägglossning och det är helt normalt är svaren jag får..

Iom op kollade de även efter endometrios, men utan resultat.. :(

Åh, önskar min varade bara några minuter också.. I fredags kväll och lördags morse kunde jag knappt röra mej.. Blev tvungen att hämta mannen från jobbet, varenda liten bula i vägen kändes som ett hugg i magen..

Vet inte vad jag ska göra.. Jag orkar inte detta mer.. Hade jag bara fått barn redan hade jag opererat bort alltihop.. Men vill ju ha egna barn såklart.. Och det är svårt utan "underliv".. INte för att jag tror det kommer några ändå, eftersom jag inte kan röra mej den dag jag har ÄL, absolut inte ha sex.. :'(

• Bellsi91

Lite sent svar kanske. Men jag op för en gulkroppscysta för 2 månader sen. Har fortfarande ägglossningssmärTor, känns exakt likadant som innan opn, haft det förra månaden, i 3,5 vecka, extrema smärtor. Tänkte åka in men då avtog smärtorna till molande smärtor och hugg ist. Nu kommer de och går i princip varje dag, ibland gör det jätteont. Men sedan har det släppt. Väntar tills det kommer en attack till, tänker inte stå ut i 3 veckor med den smärtan igen! Jag har tyvärr inga tips, har försökt allt men inget dämpar den :( . Hur har det gått för dig nu? Hur är smärtorna?

• Nathalie8908

Jag har blivit mycket bättre.. Operationen gav inte så mycket, men gjorde laser några gånger, och efter det är det mycket bättre.. Nu är jag gravid och har ont av det, men det kan jag leva med.. :) hoppas det ordnar sej för dej också ! Jag lider med dej och förstår verkligen smärtan.. Jag gick på morfin när det var som värst, inte roligt alls.. Nu är du ju redan op, men jag var inne varje vecka pga det där.. Ge dej inte förän du får hjälp.. Det är skitjobbigt, men värt det om man hittar nåt som funkar ! Lycka till ! :)

• Bellsi91

Åh så roligt att höra! :) . Åh kul att du är med barn! Grattis och lycka till :) . Vad var det för laserbehandling du gjorde? Vad sa läkaren om att du hade så ont trots op? Jag trodde det skulle bli bra efter dem tagit bort cystan, den var stor och blodfylld. Har samma symtom igen, och tror knappast den växt ut igen. Eftersom du inte hade några fel, iaf enligt de gynokologerna du träffat. Vill så gärna få bort smärtorna så ska söka hjälp för detta, även om jag tvivlar på att dem kommer hjälpa mig. Vården är ju komplicerad nu för tiden, de vägrar lyssna. Det är ju verkligen inte normalt att ha så ont i flera veckor! Tack så mycket! :)

• Nathalie8908

En kompis till mamma är massör/alla andra såna "hokuspokus" grejer som finns typ.. Hon utför medicinsk laser ( är inte så påläst om det, och kan inte svara exakt på om det var just det som hjälpte, men efter typ 8-9 behandlingar kände jag knappt av mensvärk ) de sa typ att jag var minsann inte den enda kvinnan i världen med mensvärk.. De föreslog ppiller, har du provat det ? Tillslut bad jag om remiss till smärtkliniken, vilket jag fick.. Men då hade jag redan börjat med lasern och blivit bättre när kallelsen kom. Så det gav inte så mycket.. Men det går ju att prata med läkarna om det, de kanske kan hjälpa dej.. :)

Svar på tråden Ont hur länge??