Inlägg från: Hon o Han |Visa alla inlägg
  • Hon o Han

snabbt svar tack!! marsvin som slåss

jag har fött upp marsvin i många år och säger direkt TA BORT HUSET! Man ska ALDRIG ha hus till marvin förräns dom är säkra med varandra och med omgivningen. Ge dom hellre en stor tuss med hö dom kan gömma sig i. Vars en på vars en sida buren. Fortsätter berteendet och inte lugnar ner sig om en vecka hade jag fösökt att få en annan kompis till henne. Vissa är mer dominanta och tyvärr är "virvelmarsvinen" mer temprament fulla.

Hur gör du med c-vitamin? vet att djuraffärerna vill prenta i saker i vattner. Ge c vitamin rika grönsaker ist. Vitkål och morötter är jättebra och det räcker för att fylla deras behov. Lite varje dag.

tomat och äpple ska man vara försiktiga med eftersom dom kan få munsvamp av det. men någon gång då och då går det bra.

Lycka till!

• Hon o Han

läste bara ts, sorry. Då är det inte så konstigt att hanen var på honan! Hoppas att hon klarat sig ändå och inte blivit dräcktig. Det är ju tyvärr en möjlighet fast dom är så små.

• Hon o Han

ja och då är hö ett bra alternativ. Men det är min erfarenhet av 10 års uppfödning. Alla är olika och tycker olika men jag tycker det är bra att göra så. det har hjälpt många med att få väldigt tama och nyfikna marsvin.
    Det är givetvis beroende på vilken ras som ligger bakom, jag tänkte på rasen abbessinier. Dom har mer temperament, likaså kan peruaner och vissa släta ha mer temperament än andra raser. Sen är det ju väldigt induviduellt så klart från marsvin till marsvin.

Svar på tråden snabbt svar tack!! marsvin som slåss