MariaWe skrev 2011-02-01 09:52:06 följande:
Tror inte du behöver vara orolig! Min första pojke, född i normal tid, orkade inte stödja på benen vid 6 månader. Han gick däremot inte heller förrän vid 21 månader. Men nu springer han runt som vilken 3-åring som helst. Min andra .var däremot väldigt stark i benen redan från födseln. Han gick vid 15 månader, vilket ändå inte är så supertidigt.
Med den äldsta var vi vid en sjukgymnast strax efter att han börjat gå. Hon tyckte att han var helt normal, dock hade han ganska klen muskeltonus. men som sagt, det är inget som märks något av nu!
Kan tillägga att båda föddes med vissa andningssvårigheter. Värst var det för den yngste, han fick ligga med cpap i en vecka. Så jag tror inte det har med saken att göra alls!
Det kommer när det kommer och det kommer det att göra!
Förstår att du är orolig när du redan har en liten med cp-skada. Men jag tror du "gör en höna av en fjäder" (missförstå mig rätt
)! Jag hade nog varit likadan och jag är väldigt glad att det var min förstfödde som var sen!
Hej Maria we
Skönt att det var din först födde dsom var sen för då tror man att det är precis så som det ska va ;o)
Men som sagt så e jag en aning orolig om dett a är ngt som kommer att ge han men eller liknande?
Eller så tror jag att det är rädslan för mitt mellan barn med hans cp skada?
Om man har svag muskel tonus är det ngt som kommer att komma till skada senare över året, tex kommer det att påverka honom att inte gå eller så=(
Jag tänker på detta hela tiden när andras barn hoppar iknä och min vill knappt stå