Finns det nån katt för allergiker?
Är du allergisk mot katt.
Har du katt?
Hur?
Vissa säger ju att det finns raser man kan tåla om man är allergisk.
Nån som vet?
Är du allergisk mot katt.
Har du katt?
Hur?
Vissa säger ju att det finns raser man kan tåla om man är allergisk.
Nån som vet?
Oj, det blev en stor bild. Det är i allfall min hankatt när han var runt 8 veckor tror jag.
Jag är allergisk och har en cornish rex och en sphynx. Sphynxen har jag inte reagerat något nämnvärt på och han sover ändå tätttätt och vill gärna tvätta på mig... däremot reagerar en väninna rätt ordentligt så fort hon träffar honom.
Min cornish trodde jag var ett säkert kort när jag skaffade, då min nu avlidna katt var just en cornish och det alltid gått jättebra. Tji fick jag! Jag tjippade och snärvlade och kliade och höll på att returnera henne... när det släppte ungefär två veckor efter att hon kommit hit. Det verkar som att min allergi vänjer sig vid henne och sedan släpper. För faktiskt har det hänt igen. När jag haft semester och de varit med kattvakt blev jag plötsligt allergisk någon vecka igen innan kroppen verkade minnas att den stött på det här förut...
Så nå.. ingen allergifri ras - men det kan fungera. Jag är dock vuxen och kan utsätta mig för lite tjippande efter luft, det hade jag ju aldrig kunnat utsätta ett barn för
Texten försvann visst...
Taskigt att lägga ut bilder på så söta katter, tycker jag.Reklam på hög nivå!
*suktar
Det vi har fått tips om är Maine Coon och även Rag doll. Trots pälsen. Min mn är rätt allergisk och hade astma som liten. Träffar han och gullar med katter mår han rätt taskigt, men han ändå koch boda med em ändå
Fast vissa katter funkar, även med lite snorande...det har vi lärt oss när vi sovit ihop med två katter av olika sorter
Nu ska jag gå och backa runt biílen, "någon" fuklnNE3 UNRTW§
Jag förstår ärligt talat inte hur man kan rekommendera katter som Ragdoll och Main Coon till en allergiker? :S Är det rena reklamsyften eller? Visst finns det någon enstaka människa som säger sig vara allergisk och säger sig tåla tex Ragdoll, men inte kan det vara många. Det är mer ett undantag än en regel. Samma sak gäller rexarna. Jag som uppfödare blir galen när dom marknadsförs som allergikatter, för det är dom inte!