• Maria

Lkg

Nu så är första mötet bokat med teamet i Linköping.. Ska bli spännande när operationen kommer att ske sen.... Är det någon som har någon aning..

• Svar på tråden Lkg
  • Smulan1973

Vi har varit hemma 1 år och har fortfarande inte fått någon tid för operation eller logoped. Men vi tillhör Sahlgrenska i Göteborg. Lycka till och hoppas ni slipper vänta på hjälp lika länge.

• Julifru

Vi kom hem i December 2009  minns ej riktigt när vi var på första samtalet men oprationen va i Juni 2010  och innan dess hade vi träffat logopeden en gång och en gång efter första oprationen , vi tillhör Sahlgrenska.

Tyvärr gick stygnen upp efter  första oprationen  som nu gjordes om i Januari och det gick jättebra .

• KlasKristian

Ett år utan operationstid och/eller logoped? Det låter som ett dåligt skämt. Har ni ringt sjukhuset och frågat vad fan de håller på med?

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Smulan1973
    Julifru skrev 2011-01-30 12:45:07 följande:
    Vi kom hem i December 2009  minns ej riktigt när vi var på första samtalet men oprationen va i Juni 2010  och innan dess hade vi träffat logopeden en gång och en gång efter första oprationen , vi tillhör Sahlgrenska.

Tyvärr gick stygnen upp efter  första oprationen  som nu gjordes om i Januari och det gick jättebra .
    Vilken operation var det? Läpp, mjuka gommen eller hårda gommen? Vi kom ju hem nästan samtidigt som er (jan 2010) och jag undrar därför om ni fick samma operation som vi väntar på. Dom har väl olika prioriteringsordningar beroende på vilken operation det är antar jag.
  • Smulan1973
    KlasKristian skrev 2011-01-30 12:46:33 följande:
    Ett år utan operationstid och/eller logoped? Det låter som ett dåligt skämt. Har ni ringt sjukhuset och frågat vad fan de håller på med?
    Nja, jag ringde i höstas och frågade efter den där operationen dom lovat oss och som dom nu har skjutit upp till våren (dom kommer säkert skjuta upp den igen tror jag). Men vi ska ringa dom igen nu i veckan och ifrågasätta varför vi inte får någon hjälp, inte ens från logopeden. Jag tycker det är skandal att en 5-åring som pratar så otydligt att folk har svårt att förstå vad hon säger inte får någon hjälp när man varit hemma så länge.
  • Julifru

Läppen va opererad i Kina , det va mjuka gommen som gick om som gjordes igen.
    Ska på återbesök nu februari och hårda gommen borde bli om 6 månader.

• Melker

Hej, vi kom hem i mars förra året. Vår dotter var då oopererad. Hon fick sin första op i september då de opererade mjuka gommen, läpp och näsa. Nu i slutet av februari ska hårda gommen slutas (om hostan hinner släppa :( ) Vi tillhör Sahlgrenska. Vi träffade logopeden först efter operationen men det kanske beror på ålder och om de besväras av spalten, vilket vår dotter inte gjorde.
    Lycka till och hoppas ni kommer igång med op snart.
    Julifru; tråkigt att höra att stygnen gick upp men skönt att det är bättre nu.
    Med vänlig hälsning

• Thi 08
    Julifru skrev 2011-01-30 18:41:54 följande:
    Läppen va opererad i Kina , det va mjuka gommen som gick om som gjordes igen.
    Ska på återbesök nu februari och hårda gommen borde bli om 6 månader.
    min dotters mjuka gom gick också upp. nu är den omopererad och det blev ett litet hål i övergången mellan hårda och mjuka. vi ska besöka logoped som ska vara med och avgöra om de ska stänga det hålet eller ej. det kan gå igen under läkningen. vi hoppas på det.
  • Julifru
    Thi 08 skrev 2011-01-31 11:20:32 följande:
    min dotters mjuka gom gick också upp. nu är den omopererad och det blev ett litet hål i övergången mellan hårda och mjuka. vi ska besöka logoped som ska vara med och avgöra om de ska stänga det hålet eller ej. det kan gå igen under läkningen. vi hoppas på det.
    Tog dom hårda då med andra ggn?
    Förlåt om jag är lite trög
  • Thi 08

Nej i sthlm opererar de mng ggr allt samtidigt. De har inte sett ngr belägg för att det hela skulle gå bättre genom att ta gommen i etapper. Mjuka gommen sprack upp första op, men den hårda som man då gjort samtidigt höll tätt. Kikade på din profilbild Av det jag kan se tycker jag våra barn liknar varandra.

Svar på tråden Lkg