Lkg
Nu så är första mötet bokat med teamet i Linköping.. Ska bli spännande när operationen kommer att ske sen.... Är det någon som har någon aning..
Nu så är första mötet bokat med teamet i Linköping.. Ska bli spännande när operationen kommer att ske sen.... Är det någon som har någon aning..
Vi har varit hemma 1 år och har fortfarande inte fått någon tid för operation eller logoped. Men vi tillhör Sahlgrenska i Göteborg. Lycka till och hoppas ni slipper vänta på hjälp lika länge.
Vi kom hem i December 2009 minns ej riktigt när vi var på första samtalet men oprationen va i Juni 2010 och innan dess hade vi träffat logopeden en gång och en gång efter första oprationen , vi tillhör Sahlgrenska.
Tyvärr gick stygnen upp efter första oprationen som nu gjordes om i Januari och det gick jättebra .
Ett år utan operationstid och/eller logoped? Det låter som ett dåligt skämt. Har ni ringt sjukhuset och frågat vad fan de håller på med?
Läppen va opererad i Kina , det va mjuka gommen som gick om som gjordes igen.
Ska på återbesök nu februari och hårda gommen borde bli om 6 månader.
Hej, vi kom hem i mars förra året. Vår dotter var då oopererad. Hon fick sin första op i september då de opererade mjuka gommen, läpp och näsa. Nu i slutet av februari ska hårda gommen slutas (om hostan hinner släppa :( ) Vi tillhör Sahlgrenska. Vi träffade logopeden först efter operationen men det kanske beror på ålder och om de besväras av spalten, vilket vår dotter inte gjorde.
Lycka till och hoppas ni kommer igång med op snart.
Julifru; tråkigt att höra att stygnen gick upp men skönt att det är bättre nu.
Med vänlig hälsning
Nej i sthlm opererar de mng ggr allt samtidigt. De har inte sett ngr belägg för att det hela skulle gå bättre genom att ta gommen i etapper. Mjuka gommen sprack upp första op, men den hårda som man då gjort samtidigt höll tätt. Kikade på din profilbild Av det jag kan se tycker jag våra barn liknar varandra.
Då förstår jag