HKC skrev 2011-01-28 15:08:43 följande:
Har bara fött ett barn (vaginalt med EDA) så jag kan inte jämföra med snitt. Vad jag hört innan var att efter snitt så har du ont i flera veckor med efter vaginal förlossning så "skuttar du ur sängen" direkt. Det stämde inte alls på mig. Jag hade så ont i hela kroppen (framförallt underlivet) att jag fick ta smärtlindrande (dexofen) i flera dagar. Ryggmärgsbedövningen fungerade inte alls under förlossningen trots att den lades om, så sammantaget blev det en dryg vecka av kraftig värk (31 timmar förlossning och sedan flera dygn efteråt). Har klara funderingar på planerat snitt den här gången.
Men jag håller inte med alls. Dexofen i flera dagar... Jag fick kombinera dexofen med diklofenak och morfin och åt 21 piller om dagen i tre veckor(penicillin). Tog fyra veckor innan jag kunde ta mig upp själv..och som jag nämnde innan så.. fick blod eftersom jag gick sönder..och dessutom fick jag göra om det och man kan bli
steril av alla sammanväxningar.
Jag har så svårt att förstå-att det ska vara så svårt att förstå att snitt kan gå riktigt åt helvete.
Snitt är aldrig så fina och cleana som man kan tro. Aldrig.
Min första dotter dog efter det vaginala snittet. Och ändå fast det var en skitjävla traumatisk upplevelse så skulle jag hellre gå igenom det en gång i veckan hellre än att göra ett snitt någonsin igen.
Så diskutera det med Aurora -för det kan gå värre än det du redan upplevt.
Och jag är hemskt ledsen att det blev så, men jag tror ändå att ett snitt är en värre upplevelse...