Inlägg från: blueberry4 |Visa alla inlägg
  • blueberry4

kan kanininen bli lugnare om jag kastrerar den?

Oj är han så ilsken. Jag har en hankanin oxå ca 1 år som jag ska kastrera nu pga av att han svätter piss på väggarna här hemma inte så kul. Veterinären säger att de också kan bli lugnare av kastreringen ungefär som hanhundar eller katter kan bli. Men min kanin kan inte bli lugnare han är rena filbunken här hemma men pissandet stör mig så nu åker bulorna!

• blueberry4

Tråkigt när de blir så där! Har ingen erfarenhet av aggressiva kaniner.De två kaninerna jag har är jätte snälla och vänliga och bits inte ens när min dotter drar dem i öronen. Men kanske är han sjuk? och det gör ont någonstans därför är han så hotfull? ta han till en veterinär och kolla! Ibland räcker det att de har irritation i öronen eller nåt för att de ska flippa ur. Min ena kanin är en lejonhuvad nine men jag tror inte att det är därför din är aggr för att det är en sådan kanin, det är ju en vanlig sällskaps ras. Finns dock alltid exemplar som är lite aggr i sitt sätt men kolla med vet först!
    En annan sak jag kom att tänka på är att han kanske är uttråkad!

• blueberry4

Min hane är lugnare än honan. Han är liksom trög typ i sättet. Honan är piggare och mer nyfiken.
    Ska oxå klippa ballarna nästa vecka. Tyckte dock att det var dyrt kostade typ 700 spän! kanske finns billigare ställen? ska ringa runt lite! Vad kostar det där du bor?

Svar på tråden kan kanininen bli lugnare om jag kastrerar den?