Inlägg från: Kerberethou |Visa alla inlägg
  • Kerberethou

Hur är det att ha ödlor ?

Hej! Har haft leguaner och geckos här hemma :) jag tycker nog att leguanen är roligast men den är ju väldigt stor. Vad för ödla har du tänkt dig? Dom behöver ju viss temperatur och miljö och luftfuktighet. Dieten beror på vilken art du har. Visst kan dom bitas, precis som alla andra djur. Jag trivdes väldigt bra med ödlorna men det är ju en del jobb.

• Kerberethou

Leopardgeckos är lätt att ha. Behövs inte så stort terrarium och dom äter syrsor och psofobas(stavning? :p) Det finns massor av info på nätet. Googla så får du se :) dom kan bli relativt tama men då får man hålla på med dom mkt. Finns hur många färger på dom som helst! Jättekul att ha olika. Vad dom kostar beror helt på vart du köper dom. I zooaffärer är dom ganska dyra jämfört med på en mässa eller hos uppfödare och det beror också helt på vilken färg man vill ha. Dom behöver viss värme och luftfuktighet men det är inte alls svårt. Gå in på www.geckoguides.com eller repti.net så hittar du massor om dom.En uppfödare jag kan rekomendera är Artlinks (www.artlinksgeckos.com) har haft en del kontakt med dom och dom är riktigt duktiga och har fina ödlor. Särskilt deras Black Velvet.

Svar på tråden Hur är det att ha ödlor ?