• capernaum

Råd o hjälp

Hej! Födde en dotter i lördags i v36+0. Vägde 2595g å är 45cm lång under första 48 Tim ammades å extra matades hon sen märkte vi att hon får i sig gott. Å väl tillräcklig av min ammning. Jätte duktig tjej på att äta! Nu till mina frågor ! Hur ofta bajsar såhär små? Tycker nämligen att hon iaf bajsar 1 gång varannan timme! Hur ofta å mkt brukar dom äta när dom är såhär små? Å hur mkt sover dom? Är lite orolig för hon bara äter å sover men d kanske är helt normalt för såhär små?

• Svar på tråden Råd o hjälp
  • Diablo

Ja det är helt naturligt, nu föddes hon ju inte super tidigt, men vi märkte med vår tös att hon sov extra mycket precis som hon tog igen den tiden hon egentligen skulle legat i magen. Och om du ammar så är det lika vanligt att de bajsar super ofta som att de bajsar var tredje dag. Är du orolig tycker jag att du ka prata med neonatal om det är där ni ligger, är ni hemma går det nog bra att ringa dit ändå och fråga. Grattis till en liten tös

Har man tur behöver man inget vett!
  • capernaum

Behövde inte ligga på neo är på bb får åka hem imorgon måste nog slita åt mig en bm å ställa alla 150 frågor :)

• Diablo

Det är bra, på dem bara Grattis igen!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Emmy K

Grattis till er tjej.
    Vad härligt att höra om hur stark hon är. Jag tycker att allt låter helt normalt. Det kommer antagligen att vara så här i några veckor. De sover ju väldigt mycket den första tiden. Sedan är det väldigt bra att hon har fart på magen.

Grattis

• capernaum

tack för gratuöationerna:) jag fick tag i bm å fick prata med läkare osv så nu är jag väll någorunda lugn!=)

vi har varit hemma nu i 3 dagar å allt fungerar hur bra som helst:)

någon som vet om man vågar ta sig ut på en vagn å pulka promenader än? är ju så fint å skönt ute nu (+2) så skulel så gärna vilja gå ut med lilltjejjen å storebror men vet ej om jag vågar...:S 

• knäppisen

Det är klart du kan gå ut med barnet i vagnen om det inte är smällkallt. 

Svar på tråden Råd o hjälp