• UoM

Någon som hittat seriös donator på donor.se ?

Hej!
    Vi har hittat en jätte bra donator på donar.se! Vi gjorde vår andra inseminering igår så vi vet inte hur det har gått riktigt än, men att vi är glada över vårt val av donator vet vi :)
    Hoppas ni hittar det ni letar efter! :) 

• UoM

Fruarna granath: Va tråkigt att den donator ni först hade verkar dra sig ur! Hoppas att det går bättre nu då :)
    Som vi har förståt det så är det mest säkert, juridiskt sett, att donatorn tar på sig faderskapet. Om vi säger att fadern är okänd så kan min fru inte adoptera, för (ur socialtjänsten synvinkel)så det finns en fader där ute, som kan dyka upp när som. Och de ger sig tydligen inte förrän de har hittat en fader :/ Så, vår donator kommer först ta på sig faderskapet. Och sen godkänna att min fru adopterar. Och när adoptionen är klar så är ju barnet helt vårt, på alla sätt :)
    Hoppas att allt löser sig för er och att ni snabbt får plussa :)

• UoM

Tack så mycket :) vi hoppas som tusan att det blir ett plus som och att liten bestämmer sig för att stanna! :)
    Vi har skrivit ett kontrakt med vår D, där en av punkterna är att barnet aldrig kan ärva donatorn eller donatorn familj, jag har ingen aning om det skulle hålla "i rätten" men det känns bra att vi alla tre vet vad som gäller. Det är knepigt för han måste lita på oss lika mycket som vi måste lita på honom. Och som jag har förståt det hela så ska adoptions processen inte ta  så jätte lång tid, bara några månader från att bebis är född.
    Jag vet inte om ni blir klokare av allt mitt svammel :) Men jätte lycka till och va petiga, det är värt det :)

Svar på tråden Någon som hittat seriös donator på donor.se ?