• HardrockGoddess

Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?

Hej!

Det är väl fler än jag som stött på annonser, reklam, artiklar i tidningar och på nätet om olika preparat, ofta kallat serum, som utlovar fylligare och längre ögonfransar. Vad skall man tro om detta? Det är ju minst sagt dyrt (se bara det här exemplet: eleven.se/revitalash-ogonfransbalsam-5638.html ) och man vill ju ogärna köpa grisen i säcken.

Någon här som testat och fått tillfredsställande resultat?

• Svar på tråden Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?
  • HardrockGoddess

Då vet jag om det funkar :). Men blir lite suspekt att det kan påverka ögonfärgen, som någon skrev. 

Härom veckan köpte jag NeuBrow till ögonbrynen (samma tillverkare som till NeuLash.) Har ej förstått om detta bygger på samma princip som den till ögonfransarna.

Men ni som vet och provar/provat t ex NeuLash; skall det användas både morgon och kväll? Läggs det som en eyeliner och hur gör man med de undre ögonfransarna? 

• Jessi08

Den läggs som eyeliner innan man går och lägger sig,jag tror inte att man får snabbare el bättre resultat om man använder den 2ggr per dag.Jag körde 1ggn per dag,efter 3månader började jag endast använda en gång i veckan.Har bara gjort övre,man kan säkert ha på undre också.

• Vaniljsemlan

Var uppmärksamma om att man kan tappa hela partier med fransar, alltså inte en eller tre fransar, utan typ 10 på raken. Många hare klagat på det. Och som jag skrev ovan kan man utveckla allergier. Hoppas ni slipper det.

• Jessi08

Jag har funderat på vad det är som gör att fransarna växer,och jag tror inte att dem
    gör det mer än vanligt utan att man "limmar" dom så man inte tappar dom fransarna man egentligen skulle tappa och dem växer sig längre.Sen hellt plötsligt tappar man alla gamla fransar när man slutar använda den.
    Hursom,det funkar bra än så längre,och inga allergier är rätt tålig för övrigt.Tänkte prova nånting liknaknande som kostar mindre när den tar slut.

• Angelina 149

Jag har använt 3 olika serum men bäst resultat gav Lilash som också är mest prisvärd 399:- för 5.91 ml.
    http://beauty4u.nu/10-li-lash.html Jag tappade fransarna en gång efter en förlängning på salong så därefter behövde jag verkligen göra nåt drastiskt, fick då tips om serum. Redan efter 1 vecka såg man resultat och nu efter hela sommaren ser det ut som jag har otroligt långa fransar med maskara på. det bästa av allt är att man är så naturligt vackar att man knappt behöver maskara längre. Bra för en stressad små barns mamma som kanske inte alltid orkar eller hinner sminka sig, naturlig skönhet är bäst. Lilash torkar inte ut ögat som vissa andra serum, man lägger på det endast på övre fransraden under natten. Tycker definitivt att detta är något att lägga pengar på. Lycka till! :)

• HardrockGoddess

Jag har nu provat en produkt för ögonbrynen i en månad och blivit nöjd med resultatet, så jag vill nog prova något för ögonfransarna. Lite rädd bara som någon skrev att det kan påverka ens ögonfärg. Någon som vet mer om detta?
    Det verkar som man enbart får ta de här serumen på övre ögonfranskanten. Varför ej under?

Tack alla, för alla svar jag fått :) 

• Rullebulle

Jag har aldrig testat, inte vågat testa. Just pga den egna ögon färgen kan "vattnas ur". Samma ingrediens finns ju i glucoma medicin ögondroppar ( tror det var glucoma, rätta mig om jag har fel) och många av dom patienterna har blaskiga ögonfärger. Och jag vill inte få urvattnad, bläig ögonfärg. Knappast värt det för att få lite längre fransar. Och förändringen av ögonfärgen, som garanterat inte är åt det bättre hållet, är ju kronisk. Sen verkar det som om många som använt sig av denna produkt får röda, irriterade ögon. Nej, allt detta tackar jag mig för! Mina egna fransar är inte så illa alls att jag vill riskera något. Inte ens om dom vore extremt korta, eller få, skulle jag ta chansen.

• HardrockGoddess
    Rullebulle skrev 2012-09-09 04:04:51 följande:
    Jag har aldrig testat, inte vågat testa. Just pga den egna ögon färgen kan "vattnas ur". Samma ingrediens finns ju i glucoma medicin ögondroppar ( tror det var glucoma, rätta mig om jag har fel) och många av dom patienterna har blaskiga ögonfärger. Och jag vill inte få urvattnad, bläig ögonfärg. Knappast värt det för att få lite längre fransar. Och förändringen av ögonfärgen, som garanterat inte är åt det bättre hållet, är ju kronisk. Sen verkar det som om många som använt sig av denna produkt får röda, irriterade ögon. Nej, allt detta tackar jag mig för! Mina egna fransar är inte så illa alls att jag vill riskera något. Inte ens om dom vore extremt korta, eller få, skulle jag ta chansen.
    Glaukom är ju grön starr, och som någon skrev högre upp i tråden, så har man antagligen upptäckt detta som en biverkan  när man medicinerar  mot glaukom. Det finns säkert olika slags läkemedel mot glaukom. Jag skall fråga min morbror som är ögonläkare, om dessa preparat. Att få blaskig ögonfärg är kanske inte det värsta; man kanske riskerar syn mm. Återkommer.
  • Lillis80

Jag testade revitalash och fick superlånga ögonfransar. Ögondroppar mot glaukom (xalatan) innehåller ett ämne som har som bieffekt att fransarna blir längre, mörkare och tjockare. Vet inte om det är samma somd et rör sig om i produkterna. Dock fick jag en brun pigmentering av huden närmast fransraden, och det sved mycket på huden också. Pigmenteringen försvann ett par veckor efter att jag slutat.

Svar på tråden Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?