Rullebulle skrev 2012-09-09 04:04:51 följande:
Jag har aldrig testat, inte vågat testa. Just pga den egna ögon färgen kan "vattnas ur". Samma ingrediens finns ju i glucoma medicin ögondroppar ( tror det var glucoma, rätta mig om jag har fel) och många av dom patienterna har blaskiga ögonfärger. Och jag vill inte få urvattnad, bläig ögonfärg. Knappast värt det för att få lite längre fransar. Och förändringen av ögonfärgen, som garanterat inte är åt det bättre hållet, är ju kronisk. Sen verkar det som om många som använt sig av denna produkt får röda, irriterade ögon. Nej, allt detta tackar jag mig för! Mina egna fransar är inte så illa alls att jag vill riskera något. Inte ens om dom vore extremt korta, eller få, skulle jag ta chansen.
Glaukom är ju grön starr, och som någon skrev högre upp i tråden, så har man antagligen upptäckt detta som en biverkan när man medicinerar mot glaukom. Det finns säkert olika slags läkemedel mot glaukom. Jag skall fråga min morbror som är ögonläkare, om dessa preparat. Att få blaskig ögonfärg är kanske inte det värsta; man kanske riskerar syn mm. Återkommer.